ssssss1365380604 Skrevet 6. januar 2006 Del Skrevet 6. januar 2006 Hei, Jeg er en kvinne på 35 år som vurderer å gjøre en bukplastikk. Bakgrunnen til det er at jeg har en plagsomt stor mage på grunn av tidligere overvekt og to svangerskap. Dette gjør det vanskelig med å finne klær, gå i skjørt, o.l. Har tidligere vært hos en plastikk-kirug (for 3 år siden) for en vurdering, og han mente at det da var for lite fett til å gjøre en fettsuging (ca. 1 cm. fett på magen) og at også kanskje ikke en bukplastik ville gi et optimalt resultat fordi magen var veldig preget av at magemusklene var strukket både på lang, samt glidd fra hverandre. Så han frarådde det. Nå veier jeg ca. 5 kg mer enn den gang, og regner med at jeg har nok fett til en evt. fettsuging Spørsmålet mitt er om det kan være en fordel å få en bukplastikk nå, med fettsuging, framfor å gå ned de 4-5 kg. og få en bukplastikk uten fettsuging. Det kan høres ut som et dumt spørmsmål, men siden jeg en gang (i ungdommen) har vært ganske så overvektig så har jeg mye fettceller i kroppen, som gjør det lettere å legge på seg og særlig på magen. Fettceller forsvinner jo som kjent ikke når man slanker seg. Jeg har i de siste femten årene gått på streng diett og trener 1-2 timer 6 ganger i uka, for å ikke legge på meg. Hvis jeg ikke gjør dette, legger jeg umiddelbart på meg. Har sjekket stoffskift som er lavt, men normalt. Mest sannsynlig skyldes dette skyldes dette overvekten tidligere, og endel jojo-slanking. Jeg lurer derfor på om bukplastikk med fettsuging vil gi et mer langvarig resultat enn bukplastikk uten fettsuging, siden jeg sliter med å holde meg så langt nede i vekt som jeg må, for ikke å legge på meg magen. Den vekten jeg har nå kunne vært helt grei, (171 og 72 kg (noe fett, men mye muskler - trener kroppsbygging) og lettere å holde enn den jeg hadde tidligere, hvis det ikke hadde vært for at magen er så stor. Håper du forstod spørsmålet! Mvh, Kvinne 35 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/213021-bukplastikk-med-eller-uten-fettsuging/ Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Dr med Morten R Kveim, Plastisk Kirurg Skrevet 7. januar 2006 Del Skrevet 7. januar 2006 Det høres ikke ut som om underhudsfettet er det store problemet hvis du bare har gått opp 4-5 kg etter at du bare hadde 1cm underhudsfett. Hvis du har stor mave skyldes det vel enten økt innhold i maven (innvollsfett?) eller frasprengte bukmuskler som du nevner. Et hovedelement vil da være reparasjon av selve bukveggen med sammensying av muskulaturen. Varigheten er uavhengig av fettsuging eller ikke, men risikoen for komplikasjoner øker om man skal gjøre fettsuging samtidig. Hvis du trives med den vekten du har, synes jeg du skal være der! Detaljene rundt operasjonenn bør du diskutere med operatøøren. Lykke til! 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/213021-bukplastikk-med-eller-uten-fettsuging/#findComment-1557998 Del på andre sider Flere delingsvalg…
nypa Skrevet 7. januar 2006 Del Skrevet 7. januar 2006 Jeg har sjøl tatt en full bukplastikk for et og et halvt år siden. Jeg tror mitt utgangspunkt var likt ditt sjøl om jeg nok hadde mer fett på kroppen enn du. Jeg ble fettsugd og overflødig hud ble tatt vekk. Magen ble sjølsagt bedre enn før inngrepet, men magen min buler fortsatt mye ut spesielt den øvre del av magen. Jeg tror dette er pga at musklaturen er strukket og fordi jeg er kort i livet og innvollene uansett trenger like mye plass som hos en langstrakt person. Du trenger nok sikkert ikke å ta fettsuging men i steden fjerne overflødig hud. I tillegg kan du undersøke om de kan stramme sammen magemusklaturen som sikkert er strukket ut for mye. Jeg var på Stokkanklinikken i Trondheim og betalte 31.000 for operasjonen. Jeg er litt usikker på om det var verd det fordi resultatet ikke ble så bra som jeg hadde håpet. 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/213021-bukplastikk-med-eller-uten-fettsuging/#findComment-1558027 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.