Gå til innhold

Fibromyalgi, AD og kosttilskudd


avidi

Anbefalte innlegg

Jeg er i perioder ganske plaget med smerter og stivhet i hele kroppen. Nå er jeg inne i en dårlig periode igjen, samt at depresjonen har blusset opp igjen. Har begynt med dobbel dose omega 3 noe som jo skal være bra både for depresjon og muskelsmerter. Jeg bruker 10 mg Cipralex mot depresjon ( disse hjelper ikke på muskelsmertene).

Har vurdert å begynne med kosttilskuddet Glukosamin mot leddsmerter men hvordan går dette sammem med Cipralex

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Har ikke erfaring med akkurat det merket kosttilskudd, men vi skal være forsiktig med kosttilskudd og Cipralex generellt. Vil fortelle deg at jeg hadde en veldig god periode i fjor vår og sommer med Omega 3, Rosenrot, Kalsium-Magnesium og Spektro. Ikke Cipralex da og sliter med det samme som deg. Vil legge til at vår og sommer vel er noe lettere årstider for oss enn høst og vinter, men allikevel, den sammensetning som nevnt ovenfor passet meg veldig bra.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har ikke erfaring med akkurat det merket kosttilskudd, men vi skal være forsiktig med kosttilskudd og Cipralex generellt. Vil fortelle deg at jeg hadde en veldig god periode i fjor vår og sommer med Omega 3, Rosenrot, Kalsium-Magnesium og Spektro. Ikke Cipralex da og sliter med det samme som deg. Vil legge til at vår og sommer vel er noe lettere årstider for oss enn høst og vinter, men allikevel, den sammensetning som nevnt ovenfor passet meg veldig bra.

Og dessuten: mye ute i frisk luft, gåturer, joggeturer og svømming.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 3 måneder senere...

Glukosamin er ikke lenger regnet som kosttilskudd, det er et reseptpliktig preparat nå. (Det startet som kosttilskudd på helsekosten.)

Visstnok kan man kjøpe det reseptfritt i Sverige, ref. et annet innlegg jeg fant når jeg søkte på glukosamin.

Vurderer å prøve det ut selv, pga artroser i begge knær.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...