Gå til innhold

kjendiser/modeller som bruker avføringsmidler, hvordan fungerer de på jobb?

Anbefalte innlegg

Gjest Elizbeth
Skrevet

En bekjent av meg som jobber på apotek har fortalt meg at det er mange modeller og tv-kjendiser som bruker masse avføringsmidler, sansynligvis for å holde vekta nede.

Det jeg lurer på er at hvis de har et stort forbruk av dette, hvordan klarer de å samtidig utføre en jobb? For de kan vel ikke gå på do hele tida når de er på skjermen eller er på et modelloppdrag? Hvis du er modell så må du vel holde stilingen hele tiden til kameramennene er ferdige

Samme er det vel med tv -kjendiser, de kan vel ikke gå på do i sett, spesielt ikke når de er på luften

Så hva gjør de for å holde det i sjakk?

Gjest Calóni
Skrevet

De tar jo ikke avføringsmidler rett før sending. Dersom man feks kjøper et klyster (mikrolax), så virker det i løpet av 15-20 minutter maks. Og så "gjør man seg ferdig". Avføringstabletter angir på pakken hvordan virketiden er. De har nok satt seg godt inn i hvordan de skal la være å få krise i sendingstiden, men de har neppe fått med seg hvor skadelig det kan være.

Gjest Elizbeth
Skrevet

De tar jo ikke avføringsmidler rett før sending. Dersom man feks kjøper et klyster (mikrolax), så virker det i løpet av 15-20 minutter maks. Og så "gjør man seg ferdig". Avføringstabletter angir på pakken hvordan virketiden er. De har nok satt seg godt inn i hvordan de skal la være å få krise i sendingstiden, men de har neppe fått med seg hvor skadelig det kan være.

det er nok avføringstabletter som pursenid og Dulcolax det går i , neppe klyster.

Men selv om det står på pakningen hvor fort det virker så er det jo ikke noen garanti for at alltid fungerer slik.

Har selv forsøkt avføringsmidler en periode jeg hadde trøbbel med magen og jeg ante aldri når jeg måtte på do. Det kunne plutselig komme når jeg minst ventet det.

Men kanskje man kommer inn i en rutine når man har gått på det noen måneder/år?

Skrevet

det er nok avføringstabletter som pursenid og Dulcolax det går i , neppe klyster.

Men selv om det står på pakningen hvor fort det virker så er det jo ikke noen garanti for at alltid fungerer slik.

Har selv forsøkt avføringsmidler en periode jeg hadde trøbbel med magen og jeg ante aldri når jeg måtte på do. Det kunne plutselig komme når jeg minst ventet det.

Man kommer inn i en rutine, Det er mange som har faste rutiner vha avføringsmidler og da kan man omtrent stille klokka etter det visnok.

Gjest Calóni
Skrevet

Jepp, det er som Dorthe sier. Dessuten tror jeg at langvarig bruk vil gjøre en mer motstandsdyktig mot virkemidlene, dvs at de ikke har like stor effekt lenger.

Skrevet

Hvordan kan det være slankende? har ikke kroppen allerede nytigjort seg av den maten - jeg mener, er det ikke bare driten som kommer fortere og mykere ut av tarmen? Hva er det jeg ikke har skjønt?

Gjest Calóni
Skrevet

Hvordan kan det være slankende? har ikke kroppen allerede nytigjort seg av den maten - jeg mener, er det ikke bare driten som kommer fortere og mykere ut av tarmen? Hva er det jeg ikke har skjønt?

I magesekken brytes bare deler av maten ned, deretter går den videre i tarmsystemet. I tolvfingertarmen brytes maten ganske mye ned, men det er først i tynntarmen at maten absorberes i noen særlig grad. Altså at næringsstoffene tas opp gjennom tynntarmen. Mesteparten tas opp der, men også en del i tykktarmen.

Slike avføringstabletter setter fart på "hele systemet", og har som mål å gi deg løs avføring. Store doser vil gi diaré, det vil si at tarminnholdet passerer for fort gjennom tarmene til at alle næringsstoffene rekker å bli sugd opp ordentlig.

Dersom du har diaré i flere dager, så går du gjerne ned i vekt, ikke sant?

Ikke så "effektiv" slankemetode som å kaste opp, men noen kan kanskje anse avføringsmidler som en mer "stueren" affære.

Alt dette med forbehold om mine begrensede anatomiske kunnskaper, selvsagt ;)

Skrevet

I magesekken brytes bare deler av maten ned, deretter går den videre i tarmsystemet. I tolvfingertarmen brytes maten ganske mye ned, men det er først i tynntarmen at maten absorberes i noen særlig grad. Altså at næringsstoffene tas opp gjennom tynntarmen. Mesteparten tas opp der, men også en del i tykktarmen.

Slike avføringstabletter setter fart på "hele systemet", og har som mål å gi deg løs avføring. Store doser vil gi diaré, det vil si at tarminnholdet passerer for fort gjennom tarmene til at alle næringsstoffene rekker å bli sugd opp ordentlig.

Ikke så "effektiv" slankemetode som å kaste opp, men noen kan kanskje anse avføringsmidler som en mer "stueren" affære.

Tror nå ikke jeg hadde giddet å drite meg smal :)

Gjest petrusa
Skrevet

Jepp, det er som Dorthe sier. Dessuten tror jeg at langvarig bruk vil gjøre en mer motstandsdyktig mot virkemidlene, dvs at de ikke har like stor effekt lenger.

de som misbruker avføringstabletter må etterhvert oppi 80 tabletter osv for å få effekt.

Man går heller ikke ned i vekt av dem. Kunn vannvekt, som kommer på med en gang igjen. Ved avføringstabletter greier du bare kvitte deg med 8% av næringen, så mange som bruker dem er lubbne. De som er tynn ville vært det uansett fordi de sulter seg eller spise lite eller trener mye etc.

Venninne ble så avhengig av dem, både psykisk og fysisk, at hun var oppi i 80 tabletter og brukte dem etterhvert for å spy, men du ville aldri gjettet at hun var en person med sf utenpå. Men var konstant kvalm, og halsbrann og hadde så magesmerter etter hver runde at hun måtte ligge hjemme resten av døgnet istedet for å være sosial, som hun bruker til vanlig ellers.

Skrevet

For all del, ikke vær så dum at du gjør deg avhengig av avføringstabletter! Sånn i fall det var baktanken ved det...

Hadde en gammel slektning som i mange år var fullstendig avhengig av dosen med Pursennid annenhver dag, for å i det hele tatt få noen magevirkning, og for å unngå forstoppelse. Tarmfunksjonen ble helt ødelagt, fordi tablettene hadde tatt over den jobben for lenge siden.

Det er ikke mye "kult", lukter aldeles forferdelig gjør det også. Bodde nemlig i samme hus som henne i noen år...

:o)

ShitDiddelyDo
Skrevet

Det er derfor vi har reklamepauser da vettu dumma.

ShitDiddelyDo
Skrevet

"Ikke så "effektiv" slankemetode som å kaste opp, men noen kan kanskje anse avføringsmidler som en mer "stueren" affære."

Nå er da ingen av delene en slankemetode.

Du mister ikke noe fett ved å drite ekstra mye, ei heller ved å spy.

Kroppen får derimot ikke det den trenger, og du går ned i vekt.

Men det du mister er ikke fett. Det er muskler og vann.

Kroppen vil gå på sparebluss og lagre så mye fett som mulig, og ettersom vekta går ned mens fettnivået holder seg konstant, eller meget mulig går opp, får du en høyere fettprosent enn før denne selvdestruktive galskapen, en galskap som ikke bidrar til noe annet enn å virke mot sin hensikt. På toppen av det hele blir forbrenninga di lavere, ettersom mer muskler forbrenner mer fett, og musklene forsvinner. Samtidig utsetter du deg selv for framtidige stoffskifteproblemer - som også det vil virke mot sin hensikt dersom det er fett man vil kvitte seg med.

Men nå er det helt åpenbart at en del modeller har spiseforstyrrelser, noe du ser på deres ekstreme fravær av alt som heter muskelmasse.

Det er godt mulig du vet det her, men å kalle galskapen for "slankekur" klarte jeg ikke å la stå usagt.

Gjest Elizbeth
Skrevet

For all del, ikke vær så dum at du gjør deg avhengig av avføringstabletter! Sånn i fall det var baktanken ved det...

Hadde en gammel slektning som i mange år var fullstendig avhengig av dosen med Pursennid annenhver dag, for å i det hele tatt få noen magevirkning, og for å unngå forstoppelse. Tarmfunksjonen ble helt ødelagt, fordi tablettene hadde tatt over den jobben for lenge siden.

Det er ikke mye "kult", lukter aldeles forferdelig gjør det også. Bodde nemlig i samme hus som henne i noen år...

:o)

hvorfor ikke

når alle kjendiser og modeller bruker det, hvorfor er det så farlig om jeg bruker det?

ingen av disse modellene har dødd så langt heller så jeg ser ikke helt problemet O:)

ShitDiddelyDo
Skrevet

hvorfor ikke

når alle kjendiser og modeller bruker det, hvorfor er det så farlig om jeg bruker det?

ingen av disse modellene har dødd så langt heller så jeg ser ikke helt problemet O:)

Hvorfor skal du gjøre det?

Hvis du tror det hjelper deg med formen anbefaler jeg deg et hurtigkurs i kropp.

Gjest Calóni
Skrevet

"Ikke så "effektiv" slankemetode som å kaste opp, men noen kan kanskje anse avføringsmidler som en mer "stueren" affære."

Nå er da ingen av delene en slankemetode.

Du mister ikke noe fett ved å drite ekstra mye, ei heller ved å spy.

Kroppen får derimot ikke det den trenger, og du går ned i vekt.

Men det du mister er ikke fett. Det er muskler og vann.

Kroppen vil gå på sparebluss og lagre så mye fett som mulig, og ettersom vekta går ned mens fettnivået holder seg konstant, eller meget mulig går opp, får du en høyere fettprosent enn før denne selvdestruktive galskapen, en galskap som ikke bidrar til noe annet enn å virke mot sin hensikt. På toppen av det hele blir forbrenninga di lavere, ettersom mer muskler forbrenner mer fett, og musklene forsvinner. Samtidig utsetter du deg selv for framtidige stoffskifteproblemer - som også det vil virke mot sin hensikt dersom det er fett man vil kvitte seg med.

Men nå er det helt åpenbart at en del modeller har spiseforstyrrelser, noe du ser på deres ekstreme fravær av alt som heter muskelmasse.

Det er godt mulig du vet det her, men å kalle galskapen for "slankekur" klarte jeg ikke å la stå usagt.

Jada, helt enig med deg. Jeg skrev

"effektiv" slankekur

Det var vel kanskje heller ordet slankekur som skulle stått i anførselstegn. Det jeg mente var iallfall at ja, man går ned i vekt av det, men at det ikke er å anbefale.

Bulimikere er stort sett normalvektige. Men dersom de skulle begynne å spise normalt og slutte å kaste opp/ta avføringsmidler, så går nok vekta opp ganske raskt hos de fleste.

Skrevet

hvorfor ikke

Men ingen av dem er blitt såpass gamle at aldersforandringer har begynt å skje heller. Skal love deg at du vil angre dersom du ødelegger tarmsystemet ditt, og blir avhengig av avføringsmidler resten av livet.

Men, ditt liv. Ingen kan nekte deg. Det er bare vanvittig dumt, og du vil etter hvert bare få plager med magen.

Gjest Elizbeth
Skrevet

Men ingen av dem er blitt såpass gamle at aldersforandringer har begynt å skje heller. Skal love deg at du vil angre dersom du ødelegger tarmsystemet ditt, og blir avhengig av avføringsmidler resten av livet.

Men, ditt liv. Ingen kan nekte deg. Det er bare vanvittig dumt, og du vil etter hvert bare få plager med magen.

:)

kommentaren min skulle være en fleip, men den var tydeligvis ikke tydelig nok. Fikk iallefall respons

ShitDiddelyDo
Skrevet

Jada, helt enig med deg. Jeg skrev

"effektiv" slankekur

Det var vel kanskje heller ordet slankekur som skulle stått i anførselstegn. Det jeg mente var iallfall at ja, man går ned i vekt av det, men at det ikke er å anbefale.

Bulimikere er stort sett normalvektige. Men dersom de skulle begynne å spise normalt og slutte å kaste opp/ta avføringsmidler, så går nok vekta opp ganske raskt hos de fleste.

Jau, men da er vi enige.

Jeg så ikke noe anførselstegn. Gikk litt fort for meg. :)

Skrevet

:)

kommentaren min skulle være en fleip, men den var tydeligvis ikke tydelig nok. Fikk iallefall respons

Jeg skjønner ikke sånne skrevne fleiper, når det ikke er noe "luresmilefjes" bak, serru.

Uansett, jeg synes ikke noe om at det fleipes med det der temaet... har sett nok til å bli skremt.

Gjest M.Angelica
Skrevet

Det er derfor vi har reklamepauser da vettu dumma.

*LOL*

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...