tortør Skrevet 7. januar 2006 Del Skrevet 7. januar 2006 Jeg lurer på om Candida(gjærsopp) kan spres fra person til person. jeg hadde ubeskyttet sex(analsex), der jeg fikk et rødt merke på penishodet, hele penis og testikler hovnet opp. siden det har jeg hatt en forøkning av bilirubin(1.9 - 4.8)(legen har sagt at det ikk er gilberts) og lipase, samt høyrere kreatinin(over 100) verdier. Testet på overforekomst av gjærsopp i avføring også. Alle kjønnsykdommer er utelukket(testet på olafia). var i USA og de tok MRI og ultralyd av leveren.. de fant ikke noe. hva anbefaler du for å gå vidre nå? (vondt under høyre ribbein, samt at testikelene er ømme noen ganger) 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/213171-hei/ Del på andre sider Flere delingsvalg…
Miklos Degre, Dr Med Spesialist i mikrobiologi Skrevet 9. januar 2006 Del Skrevet 9. januar 2006 Det er ikke lett å svare på dine spørsmål. Jeg har litt problemer med å finne sammenheng mellom dine problemer. For å begynne med det du spør først: ja Candida overføres gjerne fra person til person, selv om man kan smitte seg selv også. Poenget er at Candida forekommer normalt i tarmen uten at det forårsaker noen problemer, men når det overføres til andre steder i kroppen, f. eks. urinveiene eller genitalia kan der forårsake infeksjon. Så hvis du har hatt ubeskyttet anal samleie vil det meget lett kunne pådratt deg infeksjon. Røde fargeforandringer og hevelse kan forekomme med Candidainfeksjon. Det mest typiske symptom er kløe. Hvorvidt dette har noe med dine laboratorieresultater å gjøre er jeg mer i tvil Det er i alle fall ikke vanlig å få slike forandringer som følge av candidainfeksjon. Jeg tror at jeg ville kanskje undersøke på eventuelle hepatittinfeksjoner, (hepatitt A og i første omgang, kanskje noen andre hvis de er negative. En indremedisiner bør vurdere dine kliniske symptomer ssynes jeg. 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/213171-hei/#findComment-1560572 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.