Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Jeg fikk terbasmin til min datter på 5 år i dag som jeg skal bruke til Nebuhaler (håper det er samme navn på norsk) den innhalingsgreia med maske som dekker nese og munn.

Nå har ikke jeg brukt dette på 6 år, men sa til legen at jeg hadde nebuhaler i huset, så derfor forklarte han meg ikke noe nermere, og da jeg kom hjem begynnte jeg å lure på hvor lenge man skal vente fra man sprayer til man tar bort masken?

Blir takknemlig for svar! :-)

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/21318-nebuhaler-og-terbasmin-aerosol/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Du har allerede fått et svar fra en som tydeligvis kjenner sakene. Var det slik du husker det?

Nei det var nok mindre tid, men jeg reagerer på dosen 250 ug x 2 (fikk ikke til rett u da, men det skjønner du nok) Er ikke hver 4. time i døgnet litt for mye? Hun veier 18 kg.!

Av egen erfaring gir jeg henne det 3 ganger pr. dag i stedet for hver 4. time i døgnet, det er en offentlig lege som gav meg beskjed om dette, det har hendt en gang før med en eldre sønn og da regelrett eksploderte privatlegen jeg har som jeg dessverre ikke har råd til å gå til akkurat for øyeblikket og sa at dosen var alt for stor og i tillegg så har ikke min datter astma, hun har lungebetennelse (neumonia) i venstre lunge!

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...