Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Hei!Jeg fikk fotvorten min for noen år siden, og har ikke klart å få den vekk ved egen hjelp. Det kom så en til og den endte med å bli en dobbel.Jeg gikk til legen og han klarte å få vekk den ene og en av de dobble. Men nå har den gjenværende blitt større (den har tatt plassen til den andre).Så oppdaget vi plutselig at mellomstegutten vår fikk en på helen, og jeg har prøvd å behandle den med den salven/vannet som skal pensles på, men denne er blitt like stor som min og det virker som den sprer seg. Han har fått mangen små rundt... Jeg prøver nå med bananskall, som jeg har fått tipps om. Vet du noe om det kan hjelpe?Så har vi nå sett at nå har eldstegutten fått det samme. Det er tre små, men hvis de vokser like fort som på vår andre sønn, så går det bare et par tre måneder, så er den blitt stor.Jeg føler meg helt hjelpesløs nå, for uannsett hva jeg har gjort så hjelper ikke noe. Jeg har vert veldig nøye med å legge foten i vann og pirke og/eller skjære bort død vortevev før jeg har tatt på ny salve/vann.Hva annet kan jeg gjøre? Føler liksom at jeg gir opp hele kampen.Jeg syntes det var helt forferdelig å få bedøvelsen i fotvortene da jeg skulle få dem skjært bort og unner ikke guttene den smerten. Så nå er jeg litt desperat etter andre alternativer. Håper du har noen andre råd til meg.Mvh mor til tre :)

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/213182-fotvorter/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jenta mi som fyllte 4 år i dag(!) hadde tre store på tåa i høst. Det som hjalp var å pensle med Verucid, skjære bort så mye som mulig og sette på tett plaster på. Noen anbefaler sånn svart elektrikerteip.

Vi dro til fotterapeut to ganger, og fikk rekvisisjon til hudlege.

Hos hudlegen var det 6 ukers ventetid, og da vi hadde time der hadde vortene blitt borte. Vi brukte timen bare til å konstatere at vi hadde tatt knekken på dem.

Det var slett ikke noe særlig moro å behandle vortene, hyl og skrik og "Ikke bruk kniven, mamma" men vi ståsatte oss både vesla og jeg og er kjempestolte over at vi ordna det.

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/213182-fotvorter/#findComment-1558511
Del på andre sider

Jenta mi som fyllte 4 år i dag(!) hadde tre store på tåa i høst. Det som hjalp var å pensle med Verucid, skjære bort så mye som mulig og sette på tett plaster på. Noen anbefaler sånn svart elektrikerteip.

Hos hudlegen var det 6 ukers ventetid, og da vi hadde time der hadde vortene blitt borte. Vi brukte timen bare til å konstatere at vi hadde tatt knekken på dem.

Det var slett ikke noe særlig moro å behandle vortene, hyl og skrik og "Ikke bruk kniven, mamma" men vi ståsatte oss både vesla og jeg og er kjempestolte over at vi ordna det.

Hei. Vi har også vert til hudspesialist. Det var hun som ba oss skjære bort etter fotbad. Vi var der i november (har glemt å nevne det), men det er etter det at det har spredt seg på guttungens fot og eldstemann fikk sine fotvorter. :(

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/213182-fotvorter/#findComment-1558523
Del på andre sider

Hei. Vi har også vert til hudspesialist. Det var hun som ba oss skjære bort etter fotbad. Vi var der i november (har glemt å nevne det), men det er etter det at det har spredt seg på guttungens fot og eldstemann fikk sine fotvorter. :(

Hos oss spredte det seg veldig rett før den begynte å forsvinne. Siste krampetrekning, liksom. Vi fortsatte å skjære og pensle, skjære og pensle fra september til november omtrent. Det tok tid...

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/213182-fotvorter/#findComment-1558540
Del på andre sider

• 1 måned senere...

Akkurat samme behandling som endelig tok knekken på femåringens fotvorter her i huset! Vi sleit med dem i over ett år og med denne behandlingen tok det to uker før vortene var borte :-)

Hun syntes forøvrig ikke det var vondt, så dette gikk kjempebra!

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/213182-fotvorter/#findComment-1614519
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...