Gå til innhold

Eksem\Utslett i underkropp

Anbefalte innlegg

adidas1365380649

Hallo, er gutt på 19 år som i 1 år har hatt et problem.

Det startet for ca 1 år siden, begynnte å klø og få sår på lårene på hver side av junior, etter en stund gikk eg til lege der fikk eg Daktar og Betnovat salve, brukte det en god stund, ble bedre så brukte det ikke på en stund, men så kom det tilbake og er helt jevligt, så gikk eg til hudlege hvor eg fikk Dalacin, etter en stund nå så sier hun at det ikke er noe hudsykdom som gjør det og hun mener det er mulig tørr hud som gjør det, men fastlegen sa det var sopp og utslett , det var det garantert men nå er det ikke noe særlige spor etter det lenger bare at det er litt rødt og det klør noe inn i helvette mye, føles ut som lus som løper rundt og kuker seg.. klør helt fra låret og rundt rompe sprekken og over allt der nede, er helt jevligt, fikk beskjed om å smøre meg hver dag med essex lotion og greier, men hjelper bare en stund det, og det klør noe jevligt !! skal jo i millitæret snart , kan jo ikke ha dette da !!! har hatt det i 1 år nå. mener det kom fra da jeg brukte en bokser shorts som var vasket i allt for mye vaskemiddel !!! noen som har opplevd noe lignende ?! noen som vet hva det kan vær eller noe sånnt, så bare kom med forslag ... takker for allt, lurer dere på noe så bare spør..

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/213316-eksemutslett-i-underkropp/
Del på andre sider

Fortsetter under...

adidas1365380649

Du har byttet vaskemiddel? Kanskje du ikke tåler parfymen i det vaskemidlet du bruker f.eks.? Bruk Neutral, fås i dagligvaren. Dropp skylemiddel og bruk kun boksere/truser av ren bomull som vaskes på 95 grader.

Hei..

Nej har ikke byttet vaskemiddel , men min mor vet godt at hun ikke skal bruke mye vaskemiddel, skal snakke litt mer hun senere og tenke litt mer på tipset ditt ja.. Men tror dere at det bare kan bli verre at jeg har dusjet sånn hver dag i det siste ? dusjer jo vekk det naturlige fettet mitt og da... :\

Hei..

Nej har ikke byttet vaskemiddel , men min mor vet godt at hun ikke skal bruke mye vaskemiddel, skal snakke litt mer hun senere og tenke litt mer på tipset ditt ja.. Men tror dere at det bare kan bli verre at jeg har dusjet sånn hver dag i det siste ? dusjer jo vekk det naturlige fettet mitt og da... :\

Bruk kun vann, evt. en mild underlivssåpe (Asan f.eks.) i underlivet når du dusjer. Ingen sterkt parfymerte saker! Har du prøvd noen krem? Locobase Repair (apoteket) er klissete, men veldig god. Smør godt på før du legger deg og ta på en ren bokser (den må vaskes igjen etter natten) noen netter og se om det hjelper.

Og du - klærne dine vasker du vel selv? Når du flytter hjemmefra er det ingen damer der til å gjøre det for deg vet du... ;o)

adidas1365380649

Bruk kun vann, evt. en mild underlivssåpe (Asan f.eks.) i underlivet når du dusjer. Ingen sterkt parfymerte saker! Har du prøvd noen krem? Locobase Repair (apoteket) er klissete, men veldig god. Smør godt på før du legger deg og ta på en ren bokser (den må vaskes igjen etter natten) noen netter og se om det hjelper.

Og du - klærne dine vasker du vel selv? Når du flytter hjemmefra er det ingen damer der til å gjøre det for deg vet du... ;o)

hehe, ne mamsen fikser det , men reiser liksom i millitæret i morgen .. er ikke så fett og gå rundt og klø da.. men tror eg skal bytte underbokse hver dag fra nå av.. av hud legen fikk eg beskjed om å bruke eucerin når eg dusjer så det bruker eg å vaske meg meg, vasker meg bra ja, men tror eg dusjer for ofte.. fikk beskjed av hun om at det var mulig at det var for tørr hud som gjorde det, brukte og betnovat salve altfor mye mente hun så har fått sånn sår der eg har brukt det, ligner på strekk skade\åreknute på en måte.. vet ikke helt hvordan eg skal klare meg igjennom millitæret.. skal prøve å dusje mindre, vaske meg godt, skifte underbokse oftere,la være og klø tilbake, og smøre meg med essex lotion hver morgen og se hvor det går.. blir helt koko i hodet av dettte :\\

hehe, ne mamsen fikser det , men reiser liksom i millitæret i morgen .. er ikke så fett og gå rundt og klø da.. men tror eg skal bytte underbokse hver dag fra nå av.. av hud legen fikk eg beskjed om å bruke eucerin når eg dusjer så det bruker eg å vaske meg meg, vasker meg bra ja, men tror eg dusjer for ofte.. fikk beskjed av hun om at det var mulig at det var for tørr hud som gjorde det, brukte og betnovat salve altfor mye mente hun så har fått sånn sår der eg har brukt det, ligner på strekk skade\åreknute på en måte.. vet ikke helt hvordan eg skal klare meg igjennom millitæret.. skal prøve å dusje mindre, vaske meg godt, skifte underbokse oftere,la være og klø tilbake, og smøre meg med essex lotion hver morgen og se hvor det går.. blir helt koko i hodet av dettte :\\

Truse skiftes hver dag, _hver_ dag! Bruk gjerne en god, fet krenm nedentil dersom du har tørr hud.

MIllitæret går så bra så - helt sikkert! :o)

Annonse

adidas1365380649

Truse skiftes hver dag, _hver_ dag! Bruk gjerne en god, fet krenm nedentil dersom du har tørr hud.

MIllitæret går så bra så - helt sikkert! :o)

he he, vi får satse på at det går bra ja.. bruker noe som heter essex lotion nedentil skal visst være bra sa hudlegen men får lure med meg litt spenol om eg trenger backup =)

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...