jeanett1 Skrevet 7. mars 2001 Del Skrevet 7. mars 2001 hei! jeg er en jente på 18 år. Jeg tror,eller vet,at urinen min "kommer ut feil åpning". igår måtte jeg "undersøke" litt. Og urinen min kommer ut av en åpning rett over skjedeåpningen. var hos gynekolog for 1/2 år siden, men han sa ikke sa mye. sa bare at det var lettere og få urinveisinfeksjon. men det har jeg aldri lagt noe merke til. har aldri hørt om noen som har det på samme måte. har ingen som helst plager ved dette, bortsett fra at jeg må ofte på toalett. men det er ikke noe veldig slitsomt. men jeg lurer bare på hva som kan ha godt galt, og hvordan skjer dette? og kan tilstanden være farlig? har du kanskje noen adr. til sider jeg kan lese litt om det selv? har prøvd på søk, men finner ingen. håper på ett svar. Klem jeanett 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/21341-feil-i-urinveien/ Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Sigurd Kulseng-Hanssen, Lege Skrevet 9. mars 2001 Del Skrevet 9. mars 2001 Du sier at urinen kommer ut av en åpning rett over skjedeåpningen. Jeg vet ikke helt hva du mener, men enten er du normal (urinrøret hos kvinnen munner ut rett under klitoris, over skjedeåpningen) eller så har du en utviklingsforstyrrelse. Utviklingsforstyrrelser av urinrøret forekommer ikke så sjelden. Jeg har lett på YAHOO med søkeordene congenital anomaly female urethra. Det betyr medfødt utviklingsforstyrrelse av det kvinnelige urinrør. Jeg fikk ikke frem noe som jeg tror du kan bli klok av. Var jeg deg, ville jeg gå til lege og be ham se på urinrørsmunningen. Legen vil kunne forklare om det er avvikende. Avviket er neppe farlig. Så lenge du ikke lekker urin er det uvanlig med problemer som følge av slike forandringer. 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/21341-feil-i-urinveien/#findComment-92624 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.