fyrlykt Skrevet 13. januar 2006 Skrevet 13. januar 2006 Endelig kan jeg slutte å krangle med motstridige kartonger, få de åpnet, skylle de, tørke de, brette de. Nå kan jeg kaste det i restavfallet med god samvittighet, jeg betaler til og med for det. Flere som har sluttet å resirkulere pappkartong? Nå venter jeg at melk og juice kommer på flaske. 0 Siter
amber sun Skrevet 13. januar 2006 Skrevet 13. januar 2006 Jeg har ! Med en gang jeg fant ut at det var avgift på dem nå, begynte jeg å la alle gå rett i søpla. Det er grenser for hva jeg gidder å gjøre når jeg må betale for det uansett! Så her går kartongene rett i søpla nå. 0 Siter
Gemini Skrevet 13. januar 2006 Skrevet 13. januar 2006 Jeg har ! Med en gang jeg fant ut at det var avgift på dem nå, begynte jeg å la alle gå rett i søpla. Det er grenser for hva jeg gidder å gjøre når jeg må betale for det uansett! Så her går kartongene rett i søpla nå. Da har dere misforstått opplegget. Avgiften ble egentlig satt til et høyere beløp, men siden en del folk er flinke til å resirkulere kartonger, så ble den satt ned til det som nå er avgiften. Dersom de registrere en økning i antallet resirkulerte kartonger, så blir kartong-avgiften satt ned tilsvarende. 0 Siter
amber sun Skrevet 13. januar 2006 Skrevet 13. januar 2006 Da har dere misforstått opplegget. Avgiften ble egentlig satt til et høyere beløp, men siden en del folk er flinke til å resirkulere kartonger, så ble den satt ned til det som nå er avgiften. Dersom de registrere en økning i antallet resirkulerte kartonger, så blir kartong-avgiften satt ned tilsvarende. Men jeg gidder ikke _både_ resirkulere og betale avgift i tillegg! Der går grensen, asså! ;-P 0 Siter
fyrlykt Skrevet 13. januar 2006 Forfatter Skrevet 13. januar 2006 Men jeg gidder ikke _både_ resirkulere og betale avgift i tillegg! Der går grensen, asså! ;-P Helt enig med deg. Enten får de innføre pant eller annen ordning slik at de som tar dette bryderiet slipper avgift, eller så får de la være. Jeg har uansett ingen tro på at avgiften fjernes eller at vi begynner å resirkulere mer, alle jeg spør har begynt å kaste kartongene i restavfallet. Det er tross alt mye styr med skylling og bretting, det tar plass når de skal tørke, så dette var inspirasjonen jeg trengte for å slutte med god samvittighet. 0 Siter
Gemini Skrevet 13. januar 2006 Skrevet 13. januar 2006 Men jeg gidder ikke _både_ resirkulere og betale avgift i tillegg! Der går grensen, asså! ;-P Så ender det med at avgiften blir økt, hvis det resirkuleres færre kartonger. Vil du det da? Sier hun som er bare sånn passe flink med å resirkulere sjøl... hehehe 0 Siter
amber sun Skrevet 13. januar 2006 Skrevet 13. januar 2006 Så ender det med at avgiften blir økt, hvis det resirkuleres færre kartonger. Vil du det da? Sier hun som er bare sånn passe flink med å resirkulere sjøl... hehehe hehe joda, jeg ser poenget ditt. :-) Men da syns jeg de kunne latt være å sette på avgift i utgangspunktet. Når de setter avgift på virker det bare provoserende. Og da er det ikke så mange som gidder å resirkulere. :-) 0 Siter
Åsemor Skrevet 13. januar 2006 Skrevet 13. januar 2006 Nå er det noe jeg har gått glipp av her. Hva slags avgift? Vi er så giddalause at vi ikke har resirkulert kartonger noen gang... 0 Siter
fyrlykt Skrevet 13. januar 2006 Forfatter Skrevet 13. januar 2006 Nå er det noe jeg har gått glipp av her. Hva slags avgift? Vi er så giddalause at vi ikke har resirkulert kartonger noen gang... http://forbruker.no/pengenedine/sparetips/article1187765.ece Så det er DIN feil at vi må betale avgift. ;-)) 0 Siter
mrxx Skrevet 13. januar 2006 Skrevet 13. januar 2006 Nå kan disse forbannede agiftsapekatten drite og dra. Heretter skal jeg brenne faenskapet,gidder ikke å levere noe på gjenvinningen lenger. 0 Siter
EllaJo Skrevet 13. januar 2006 Skrevet 13. januar 2006 jeg har slutta med det. Gidder ikke skylle, så tørke de for så å brette de når jeg må betale mer for melka. 0 Siter
amber sun Skrevet 13. januar 2006 Skrevet 13. januar 2006 Nå kan disse forbannede agiftsapekatten drite og dra. Heretter skal jeg brenne faenskapet,gidder ikke å levere noe på gjenvinningen lenger. Bli med på fest imorgen? ;-) 0 Siter
Åsemor Skrevet 13. januar 2006 Skrevet 13. januar 2006 http://forbruker.no/pengenedine/sparetips/article1187765.ece Så det er DIN feil at vi må betale avgift. ;-)) Tenkte kanskje man måtte legge ved en tier hver gang man tømte kartongene sine jeg. 0 Siter
mrxx Skrevet 13. januar 2006 Skrevet 13. januar 2006 Bli med på fest imorgen? ;-) Hmmm, kanskje det gitt, skjer det noe spennende da? 0 Siter
amber sun Skrevet 13. januar 2006 Skrevet 13. januar 2006 Hmmm, kanskje det gitt, skjer det noe spennende da? Det blir masse dansing! *s* Bare å komme, hehe. ;-) 0 Siter
fresja Skrevet 13. januar 2006 Skrevet 13. januar 2006 Da kan jeg igjen begynne å bruke tomme melkekartonger til å samle annet avfall i. 0 Siter
mrxx Skrevet 13. januar 2006 Skrevet 13. januar 2006 Det blir masse dansing! *s* Bare å komme, hehe. ;-) Sånn gnikke, gnukke klinedans? 0 Siter
amber sun Skrevet 14. januar 2006 Skrevet 14. januar 2006 Sånn gnikke, gnukke klinedans? Kanskje det ja. ;-) 0 Siter
amber sun Skrevet 14. januar 2006 Skrevet 14. januar 2006 Sånn gnikke, gnukke klinedans? Men også vill, glad festedans. :-D 0 Siter
Snorkfrøken Skrevet 15. januar 2006 Skrevet 15. januar 2006 Jeg har brettet min siste kartong. Nå går alt i ovnen eller ubrettet i søpla. Gjerne fylt med tungmetaller... *snerr* 0 Siter
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.