Gå til innhold

Jeg etterlyser litt dybde

Anbefalte innlegg

Gjest Maria74

Mulig jeg har funnet feil forum. Arrester meg hvis det er tilfellet:-)

Jeg synes den meninge nordmann for det meste er opptatt av grunne problemstillinger. Hva med å konsentrere seg litt om det som virkelig betyr noe i livet?

Selv har jeg seks års høyere utdanning. Jeg merker himmelvid forskjell intelektuelt sett på meg og mange som ikke har det. Med det er det absolutt ikke sagt at jeg påstår det alltid er sånn!!!

Men ofte er det sånn.

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/214064-jeg-etterlyser-litt-dybde/
Del på andre sider

Fortsetter under...

• Svar 150
  • Opprettet
  • Siste svar

Mest aktive i denne tråden

• Prozak

18

• Hawkwind

8

• ShitDiddelyDo

8

• u100103805

7

Mest aktive i denne tråden

Annonse

Gjest Maria74

I mange tilfeller stemmer det.

Mye fordi mange som ikke ser lengre enn sin egen nese heller ikke ser poenget med høyere utdanning.

Men som du sier, alldeles ikke alltid.

Massevis og lassevis av unntak begge veier.

Jeg ser ikke på utdanning som noe "must" misforstå" meg rett.

Jeg etterlyser bare litt mer dybe jeg.

Hva er vi nordmenn egentlig opptatt av??

Jeg spør en gang til...

Gjest kvikke kanin

Jeg ser ikke på utdanning som noe "must" misforstå" meg rett.

Jeg etterlyser bare litt mer dybe jeg.

Hva er vi nordmenn egentlig opptatt av??

Jeg spør en gang til...

Først så spør du hvorfor nordmenn er så opptatt av grunne problemstillinger og nå spør du om hva nordmenn er opptatt av.

Hallooo?

Gjest Maria74

Jeg skrev liksom. Det betydde at du ikke gjorde det :o)

:-)

Var ikke poenget at jeg skulle det heller...

Poenget er bare at jeg etterlyser mer dybde, ettertenksomet i diskusjonene rundt omkring.

Jeg har jobbet i nok bedrifter i stillinger som ikke krever utdanninger.

Samfunnet er pengeorientert, og nordmenn er opptatt av kortfattede nyhetsoppdateringer. Er thats it?

Hva med å studere hva som egentlig skjer rundt omkring?

Det er nemlig mye mer enn hva vi tror...

Gjest Maria74

Først så spør du hvorfor nordmenn er så opptatt av grunne problemstillinger og nå spør du om hva nordmenn er opptatt av.

Hallooo?

Ja, innerst inne. For nordmenn kan vel ikke være så grunne som de utgir seg for vel??

Eller er nordmenn virkelig så kognitivt korte som det virker som?

Poenget er bare at jeg etterlyser mer dybde, ettertenksomet i diskusjonene rundt omkring.

Samfunnet er pengeorientert, og nordmenn er opptatt av kortfattede nyhetsoppdateringer. Er thats it?

Jeg synes det er mer enn folk tror men det er meg og jeg har ikke verdens lengste utdannelse :o)

Annonse

Gjest kvikke kanin

Å kjære vene...

Gjest kvikke kanin

Ja, innerst inne. For nordmenn kan vel ikke være så grunne som de utgir seg for vel??

Er det alle de du har møtt på livets vei du snakker om?

Og hva er grunne oppfatninger?

Dybde? Er det ikke slik at de med mest utdannelse og deretter mest penger og materielle goder, er de som ikke beveger seg i dypet. Da kan de risikere og finne noe de ikke takler. Nemlig at meningen med livet ikke har noe med utdanning og overklasseliv og gjøre.

Kanskje du bare beveger deg i gale kretser?

Jeg har i hvert fall ikke noe problem med å finne folk å diskutere "store og dype" emner med. Noen av dem har høy utdannelse, andre har bare dannelse.

Felles for dem alle er at de har empati og humoristisk sans, noe som er utmerkede forutsetninger for å bli gode samtalepartnere.

Lykke til med letingen.

Gjest Maria74

Dybde? Er det ikke slik at de med mest utdannelse og deretter mest penger og materielle goder, er de som ikke beveger seg i dypet. Da kan de risikere og finne noe de ikke takler. Nemlig at meningen med livet ikke har noe med utdanning og overklasseliv og gjøre.

Om man skal se det så sort hvitt som du ser det: Gjelder det omvendt for de som ikke har utdanning?

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

• Opprett ny...