Gå til innhold

Jeg etterlyser litt dybde

Anbefalte innlegg

Gjest Maria74
Skrevet

Kanskje du bare beveger deg i gale kretser?

Jeg har i hvert fall ikke noe problem med å finne folk å diskutere "store og dype" emner med. Noen av dem har høy utdannelse, andre har bare dannelse.

Felles for dem alle er at de har empati og humoristisk sans, noe som er utmerkede forutsetninger for å bli gode samtalepartnere.

Lykke til med letingen.

Takk, endelig en person som forstår. Det jeg leter etter er personer med dannelse. Ikke personer som er ute etter å kritisere for enhver pris, men personer som vil forstå og å dele en samtale.

Det er jo det felleskap og sosial samhandling handler om, i eldste og dypeste forstand.

Slik vokser man som menneske. Ved å få motstand og medhold. Begge deler i harmoni og disharmoni.

Det er - uansett om man liker det eller ei - personavhenig.

Fortsetter under...

• Svar 150
  • Opprettet
  • Siste svar

Mest aktive i denne tråden

• Prozak

18

• Hawkwind

8

• ShitDiddelyDo

8

• u100103805

7

Mest aktive i denne tråden

Skrevet

Om man skal se det så sort hvitt som du ser det: Gjelder det omvendt for de som ikke har utdanning?

Selvfølgelig gjør det det. De som ikke driver å studerer fag halve livet, får jo tid til andre tanker.

Gjest kvikke kanin
Skrevet

Takk, endelig en person som forstår. Det jeg leter etter er personer med dannelse. Ikke personer som er ute etter å kritisere for enhver pris, men personer som vil forstå og å dele en samtale.

Det er jo det felleskap og sosial samhandling handler om, i eldste og dypeste forstand.

Slik vokser man som menneske. Ved å få motstand og medhold. Begge deler i harmoni og disharmoni.

Det er - uansett om man liker det eller ei - personavhenig.

Det du skriver her er noe helt annet enn det du startet tråden med.

I provoserende stil spør du i trådstarten om hvorfor nordmenn flest er så opptatt av grunne problemstillinger.

En liten glipp med tanke på dannelse der kanskje?

Dessuten glipper dannelsen og ditt intellekt når du møter mennesker som ikke skriver på en måte du selv gjør/liker.

Du er kanskje bare ung?

Gjest Maria74
Skrevet

Selvfølgelig gjør det det. De som ikke driver å studerer fag halve livet, får jo tid til andre tanker.

Fikk akkurat de svarene som jeg ventet meg.

Skrevet

Et emne for intellektuelle:

Hvorfor må det være slik at noen har det bra gjennom hele livet sitt, mens andre møter konstant motgang fra de fødes inn i verden til de dør?

Filosofiske betraktninger som påviser logiske sammenhenger som gjør at dette kan anses for å være en rettferdig og naturlig del av livet etterlyses herved.

Annonse

Skrevet

Fikk akkurat de svarene som jeg ventet meg.

Da venter du vel dette også da.

Jeg er helt sikker på at jeg har mye mere dybde enn du noen gang kommer til å få.

Gjest Maria74
Skrevet

Det du skriver her er noe helt annet enn det du startet tråden med.

I provoserende stil spør du i trådstarten om hvorfor nordmenn flest er så opptatt av grunne problemstillinger.

En liten glipp med tanke på dannelse der kanskje?

Dessuten glipper dannelsen og ditt intellekt når du møter mennesker som ikke skriver på en måte du selv gjør/liker.

Du er kanskje bare ung?

Det er ikke noe logisk i noe av det du skriver nå. Hvordan trekker du dine logiske slutninger?

Jeg mener ikke å provosere noe jeg. Om du følte deg provosert så må det stå for din egen regning.

Jeg står for det jeg har sagt. Folk flest kunne tenkt med mer dybe. Jeg kunne ha skrevet en avhandling om det, men det er ikke plass til det. Ikke gidder jeg det heller.

Om du er så opptatt av hva jeg har sagt, værsågod :-)

tenker at du bare er sjalu jeg ;-)

godnatt :)

Gjest Maria74
Skrevet

Da venter du vel dette også da.

Jeg er helt sikker på at jeg har mye mere dybde enn du noen gang kommer til å få.

;-)

Det orker jeg nok ikke kommentere.

Gjest Maria74
Skrevet

Hvorfor må det være slik at noen har det bra gjennom hele livet sitt, mens andre møter konstant motgang fra de fødes inn i verden til de dør?

Filosofiske betraktninger som påviser logiske sammenhenger som gjør at dette kan anses for å være en rettferdig og naturlig del av livet etterlyses herved.

Nettbror!!

Jeg har mange tanker om dette. Kom inn på ranglere.

Skrevet

Nettbror!!

Jeg har mange tanker om dette. Kom inn på ranglere.

Sorry - er opptatt på annen chat nå.

Chatcircuit.com - #progrock

Gjest kvikke kanin
Skrevet

Det er ikke noe logisk i noe av det du skriver nå. Hvordan trekker du dine logiske slutninger?

Jeg mener ikke å provosere noe jeg. Om du følte deg provosert så må det stå for din egen regning.

Jeg står for det jeg har sagt. Folk flest kunne tenkt med mer dybe. Jeg kunne ha skrevet en avhandling om det, men det er ikke plass til det. Ikke gidder jeg det heller.

Om du er så opptatt av hva jeg har sagt, værsågod :-)

tenker at du bare er sjalu jeg ;-)

godnatt :)

At du ikke mente og provoser er ikke det samme som at mottaker ikke kan føle seg provosert.

Klart jeg er opptatt av hva du sier. Ord er ikke likegyldige. Hvordan man ordlegger seg betyr noe.

At du står ved det du har sagt betyr heller ikke at du ikke har vært provoserende i ditt språk.

Godnatt til deg også.

Skrevet

Jeg ser ikke på utdanning som noe "must" misforstå" meg rett.

Jeg etterlyser bare litt mer dybe jeg.

Hva er vi nordmenn egentlig opptatt av??

Jeg spør en gang til...

mat?

Jeg etterlyser også dybde.

Annonse

Skrevet

Godt spørsmål, Hawkwind :o)

...den evige natteravn...
Skrevet

:-)

Var ikke poenget at jeg skulle det heller...

Poenget er bare at jeg etterlyser mer dybde, ettertenksomet i diskusjonene rundt omkring.

Jeg har jobbet i nok bedrifter i stillinger som ikke krever utdanninger.

Samfunnet er pengeorientert, og nordmenn er opptatt av kortfattede nyhetsoppdateringer. Er thats it?

Hva med å studere hva som egentlig skjer rundt omkring?

Det er nemlig mye mer enn hva vi tror...

Hvorfor i all verden bor du i Norge når alt er galt med alle norske?

Skrevet

Det er ikke rettferdig, men ganske sikkert naturlig.

Bare uflaks rett og slett.

"Skjebnen" er ikke rettferdig.

Skrevet

Det er ikke rettferdig, men ganske sikkert naturlig.

Bare uflaks rett og slett.

"Skjebnen" er ikke rettferdig.

...og hva er så skjebnen?

Skrevet

Tilfeldighetene, antar jeg.

Skrevet

.. men vi kan jo selvfølgelig også bevege oss i retning karma og hvem som har fortjent hva.

Vi kan dra inn flere liv

Vi kan dra inn foreldre og slektens gode og dårlige gjerninger

Det er ikke måte på hva vi kan dra inn

Men er det sansynlig at det er noe mer enn bare tilfeldigheter?

ShitDiddelyDo
Skrevet

Hva er det du våser om?

Still et spørsmål eller kom med et relativt fornuftig utsagn som kan diskuteres.

Det eneste du gjør nå er å våse. Selvfølgelig kan en fyr med 6 skolers høyskoleutdanning ha noe fornuftig for seg, men han trenger ikke å vite nada om noe som helst bortsett fra matte og fysikk, hvis det er det han kan.

Så hva vil du?

Klin til. Vi er klare for diskusjoner her. Det skal vi ha.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

• Opprett ny...