Gå til innhold

Jeg etterlyser litt dybde

Anbefalte innlegg

Skrevet

Det er ikke noe logisk i noe av det du skriver nå. Hvordan trekker du dine logiske slutninger?

Jeg mener ikke å provosere noe jeg. Om du følte deg provosert så må det stå for din egen regning.

Jeg står for det jeg har sagt. Folk flest kunne tenkt med mer dybe. Jeg kunne ha skrevet en avhandling om det, men det er ikke plass til det. Ikke gidder jeg det heller.

Om du er så opptatt av hva jeg har sagt, værsågod :-)

tenker at du bare er sjalu jeg ;-)

godnatt :)

""Folk flest kunne tenkt med mer dybe."

Det er jeg enig i. Men at nordmenn generellt mangler dette i større grad enn resten av verden har jeg aldri sett en eneste indikasjon på.

"tenker at du bare er sjalu jeg ;-)"

Ups - der forsvant seriøsiteten din, ihvertfall :-)

"........................................."

• Svar 150
  • Opprettet
  • Siste svar

Mest aktive i denne tråden

• Prozak

18

• Hawkwind

8

• ShitDiddelyDo

8

• u100103805

7

Mest aktive i denne tråden

Skrevet

I det norske samfunnet så er det mange med flere års universitetsutdanning som utfører de jobbene du nevner. De har oftest eller nesten alltid en annen hudfarge og er ofte utdannet, dog ikke alltid, i andre land. Mange innvandrere har høy utdanning, er meget intellektuelle og intelligente, men de får ikke jobb med det de er utdannet til.

Akkurat det er en annen side av den saken, men selvfølgelig ille i seg selv.

".........................................."

Skrevet

Det er vel typisk norsk å uttrykke seg på språket

"BLÆ"

Det gir nok avsænderen noe.

I tilegg til å dumme seg kraftig ut.

Du dummer deg i såfall nøyaktig like mye ut selv når du ikke klarer å ta et slikt svar bedre enn du gjorde her :-)

".............................................."

Skrevet

Nå troller du med oss :-)

Jeg har ikke særlig utdannelse, men jeg har dannelse - innmellom :)

Skrevet

Hawkind.

Selvoppfyllende profetier.

Det er ikke noe vi er født med, men noe vi lærer oss til underveis. Hva er mysteriet med selvoppfyllende profetier?

vi tror at noe fælt kommer til å skje oss. Vi unngår det så godt vi kan. Vi oppretter forsvarsmekanismer. Men nettopp derfor skjer det som ikke burde skjer. Det vonde innhenter oss!!

Selvoppfyllende profetier. Det du tror skal skjer.

Hvorfor?

- Fordi man tenker så hardt på at det IKKE skal skje.Fordi man er så bevisst på at det KAN skje og på at ikke MÅ skje.

Hvorfor oppsøker man det igjen og igjen?

- Fordi det er et trygt alternativ.

- Det eneste man vet om her i livet. I noen tilfeller selvsagt. Det kan kjennes trygt.

Hvorfor skjer det vonde stadig noen av oss i livet?

- Kan noe av forklaringen være selvoppfyllende profetier?

Pøh - folk dauer ikke rundt en fordi man tenker for hardt....

Skrevet

"Andre bryr vi oss om bare hvis vi får omtale i mediene for å gjøre det."

På vegne av hvem snakker du her? Hele det norske folk?

Sikkert veldig mange - se bare på den mediadekningen Tsunamien fikk i forhold til jorskjelvet i Pakistan - det gjør noe med oss...

Skrevet

Hehe, "kognitivt korte"

Jeg brukte samme betegnelsen i en utroskapstråd, før jul.

Og du verden for pepper jeg fikk.

Jeg er med deg Maria74. Jeg etterlyser også dybde!

Det er ikke på DOL jeg gidder å være dyp, det har jeg andre arenaer til. DOL er en tjatre-kanal - en prat over gjerdet på en måte :)

Det at Maria74 ikke møter folk med særlig dybde, tror jeg må komme av at hun virker veldig ovenfra og ned - i sin skrivestil, i alle fall - og folk gidder ikke filosofere med folk som får de til å føle seg små.

Da holder man som kassadame på REMA, heller klokelig kjeft. :)

Skrevet

Jeg har også høy utdanning med til nå 4 år på ingeniørhøgskolen og tenk jeg skrev blæ blæ blæ!!!

LOL

Skrevet

Det er ikke på DOL jeg gidder å være dyp, det har jeg andre arenaer til. DOL er en tjatre-kanal - en prat over gjerdet på en måte :)

Det at Maria74 ikke møter folk med særlig dybde, tror jeg må komme av at hun virker veldig ovenfra og ned - i sin skrivestil, i alle fall - og folk gidder ikke filosofere med folk som får de til å føle seg små.

Da holder man som kassadame på REMA, heller klokelig kjeft. :)

Jfr det jeg skrev i mitt svar om empati og humor...

Skrevet

Jeg trenger ikke lese resten av denne tråden for å vite hva som har blitt sagt, men jeg har tenkt å gjøre det likevel som underholdning.

c",)

Gjest abrahamsen
Skrevet

OK,fint for deg at du føler deg ovenpå.... Syns ikke innlegget ditt oste av IQ akkurat.

Gjest svaksterk
Skrevet

Jeg har også 6 år på høgskole, men klarer fint å være grunn likevel ;-)

Hehe :-)

Gjest M.Angelica
Skrevet

Jeg sovna. Hehe, sovna noe jævlig, faktisk.

Men jeg er ganske imponert over at jeg som grunn nordmann presterte å skrive et relativt fornuftig innlegg i den formen jeg var i i natt. :)

He he..Håper du kom deg i senga i det minste, da =)

Ble det vilt i går? Typisk det når man egentlig har tenkt å ta det litt rolig ;)

Gjest Zuleika
Skrevet

Sikkert veldig mange - se bare på den mediadekningen Tsunamien fikk i forhold til jorskjelvet i Pakistan - det gjør noe med oss...

Det er litt på sidelinjen. Mediadekningen etter tsunamien kom av at der døde nordmenn. Det er kanskje noe vi kan diskutere mediadekningen av vår egen navle. Vi er heller ikke opptatt av alle de som dør i Sør-Amerika hver eneste dag.

Det er greit å få mediadekning for å fokusere på saker en jobber med, men å få mediadekning for å dekke egne behov for å stå i mediaglansen tror jeg er å trekke det for langt. Mange liker ikke noe særlig å få medienes fokus på seg, og det er i hvert fall ikke del av den norske folkesjelen.

Gjest Zuleika
Skrevet

Jeg har også høy utdanning med til nå 4 år på ingeniørhøgskolen og tenk jeg skrev blæ blæ blæ!!!

Det kan egentlig diskuteres hvor høy utdannelse du har;)

Skrevet

Dybden går vel ned til : MAkt-penger-sex.

Hver sine forskjellige innfallsvinkler, men har intrykk av at det ender der.

Og det er vel slik mennesket er. Når de behovene er tilfredsstillt, så har en det bra.

Eller finnes det noe dypere enn det ?

Skrevet

Dybden går vel ned til : MAkt-penger-sex.

Hver sine forskjellige innfallsvinkler, men har intrykk av at det ender der.

Og det er vel slik mennesket er. Når de behovene er tilfredsstillt, så har en det bra.

Eller finnes det noe dypere enn det ?

Hva skjedde med den gode, gamle kjærligheten da?

"The greatest thing you`ll ever know, is to love and be loved in return"

En eller annen

Skrevet

Hva skjedde med den gode, gamle kjærligheten da?

"The greatest thing you`ll ever know, is to love and be loved in return"

En eller annen

Den er bare en følelse som forsvinner. En slik følelse koster.

Ikke blir det penger av det, og makt mister du, i og med at du har følelser for en annen.

Eneste du får er sex, men det er også bare en lyst som blir tilfredsstillt.

Så kjærligheten i "gammeldags form" er en trussel mot kjærligheten til makt-penger -sex.

Kjærligheten til makt-penger-sex er en følelse som er evigvarende. Den forsvinner ikke, og den dybden er det samfunnet stopper på.

Skrevet

Den er bare en følelse som forsvinner. En slik følelse koster.

Ikke blir det penger av det, og makt mister du, i og med at du har følelser for en annen.

Eneste du får er sex, men det er også bare en lyst som blir tilfredsstillt.

Så kjærligheten i "gammeldags form" er en trussel mot kjærligheten til makt-penger -sex.

Kjærligheten til makt-penger-sex er en følelse som er evigvarende. Den forsvinner ikke, og den dybden er det samfunnet stopper på.

Men hvis man fant en måte der man kunne bevare kjærligheten - tror du ikke da at folk hadde vert lykkelige? Tross trange tider økonomisk, osv?

ShitDiddelyDo
Skrevet

He he..Håper du kom deg i senga i det minste, da =)

Ble det vilt i går? Typisk det når man egentlig har tenkt å ta det litt rolig ;)

Nja, vilt er vel ikke ordet jeg vil velge å bruke, men det ble relativt mange øl. :)

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

• Opprett ny...