Gå til innhold

Bitestikler og prostata

Anbefalte innlegg

Gjest Mann42

Hei

Jeg har fått svar på et par spørsmål tidligere angående stadig feber og infeksjon i bitestikkler og prostata. På eget initiativ

leverte jeg en sæd-prøve til helsesenteret her. Den ble sendt til Haukeland for dyrkning.

I dag fikk jeg et brev fra helsesenteret der det sto at følgende:

Aerobt: vekst

Identifikasjon: Enterokokker rikelig

Resistensbestemmelse 1

Pencilin G I,

Ampicillin S,

Tetracykliner R,

Erytromycin I,

Vedlagt fikk jeg en resept på

imacillin 40 stk a 500 mg.

Kan du forklare litt hva det er

som er funnet, og kan disse bakteriene være årsaken til mine plager. Er en behandling på 14 dager lang nok. Og er den medisinen jeg har fått resept på den rette mon tro ? Er veldig takknemlig for din faglige vurdering.

På forhånd takk.

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/21407-bitestikler-og-prostata/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Trygve Talseth, Urolog

Dette betyr altså at det er rikelig med en bakterietype som kalles Enterokokker. S betyr at de er følsomme for ampicillin, R betyr at de er motsatndsdyktige, og I er midt i mellom. Du har fått Imacillin (=ampicillin).

Dette kan godt være forklaringen på symptomene dine. Antagelig er denne kuren nok, men det får dere avgjøre etter symptomer og evt. nye prøver.

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/21407-bitestikler-og-prostata/#findComment-93704
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...