Gå til innhold

Ufarlige rytmeforstyrrelser ?

Anbefalte innlegg

Jeg har nettopp skrevet et spørsmål om mine små episoder med hurtig og uregelmessig puls. Som så ofte fører svar fra legen til flere spørsmål. Jeg har fra tidligere vært plaget med hurtig puls og ekstraslag. Dette skremmer meg ikke. Jeg har prøvd å slutte med mine daglige ½ tab. Uniloc 25mg, men har ikke klart dette fordi jeg føler meg uvel med en høyere hvilepuls.

Mine korte anfall 10-30 sekunder med hurtig og uregelmessig puls er ikke noe spesielt plagsomt fysisk, men det påvirker meg psykisk fordi jeg blir redd at dette er rytmeforstyrrelser. Jeg har lest om andres problem med dette, og det virker skremmende. Så derfor vil jeg bare spørre deg:

Må min begynnende rytmeforstyrrelse nødvendigvis være alvorlig? Kan det like godt være uskyldige forstyrrelser som kan gå bort eller bare er helt ufarlige? Kan det være bare vanlig hjertebank som gir uregelmessig og hurtig puls?

Jeg har brukt magnesium tabletter når jeg har vært stresset og følt ekstraslag. Synes disse har en avslappende effekt på muskulaturen, men på pakningen står det at pasienter med uregelmessige hjerteslag ikke skal bruke disse. Kan stress og veldig stram muskulatur påvirke hjerterytmen?Dette ble mange spørsmål. Jeg er takknemlig for svar fordi dette ukjente har gjort meg redd. Har fulgt ditt råd om legesjekk hos spesialist, men ventetiden er lang og derfor prøver jeg med spørsmål her igjen. Jeg vil gjerne høre fra andre med samme problem som har positive erfaringer.

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/214085-ufarlige-rytmeforstyrrelser/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...