Gå til innhold

hvor gode er Dolerne i rettskriving?

Anbefalte innlegg

fei1365380229
Skrevet

Det er tull at det er riktigere å skrive på Island enn i Island. Det er mange andre ord som ikke stemmer.

Det var veldig mange ord som ikke stemte her ja. Det er f.eks bare tull at man ikke kan skrive mnd som en forkortelse for måned. Var mange andre ord jeg reagerte på også som jeg regelrett tror er feil :)

Fortsetter under...

• Svar 50
  • Opprettet
  • Siste svar

Mest aktive i denne tråden

• fei1365380229

6

• fresja

5

• flisa

3

• Åsemor

2

Mest aktive i denne tråden

Gjest Tror det
Skrevet

ja da e vi like dårlige eller like gode?... møkka test.vil fortsatt skrive feil.

DU må da ha fått nesten alle feil?

Skrevet

Det er tull at det er riktigere å skrive på Island enn i Island. Det er mange andre ord som ikke stemmer.

I Island høres da dumt og feil ut, synes jeg. Har aldri hørt annet enn på Island.

Skrevet

Jeg ble overrasket over at vi ikke kunne skrive 16.000, det ser vi overalt i regskapssammenheng. Men jeg har lagt merke til at det nå står 16 000 enkelte steder.

Må sjekke hva vi skriver på våre fakturaer på mandag...

Gjest Zuleika
Skrevet

I Island høres da dumt og feil ut, synes jeg. Har aldri hørt annet enn på Island.

Du ville aldri sagt på England selv om det er en øy. Hvorfor det?

Gjest Zuleika
Skrevet

Det var veldig mange ord som ikke stemte her ja. Det er f.eks bare tull at man ikke kan skrive mnd som en forkortelse for måned. Var mange andre ord jeg reagerte på også som jeg regelrett tror er feil :)

Mnd. var et av de ordene jeg reagerte på også;) Ja det er mange ord som ikke stemmer.

Annonse

Skrevet

DU må da ha fått nesten alle feil?

hadde vel et snitt på 8.5

har dyseleksi:o)

Skrevet

Sånn gikk det med meg:

test1: 2

test2: 2

test3: 4

test4: 4

test5: 5

Jeg synes det var så mange ukjente ord der jeg?

Skrevet

Det trodde jeg også. Og etter at jeg et helt liv har skrevet champignon og champagne syns jeg det ser veldig barnslig ut å skrive sjampinjong og sjampanje.

Sjampagne? det la jeg ikke merke til - det blir jo feil - i og med at Champagne er et NAVN fra et distrikt. UGH!

fei1365380229
Skrevet

32 poeng - det er ILLE

Det er veldig mange av disse svarene som er regelrett feil, det og skulle vite at keitering, resurs, seif er lovlig det tar jeg ikke som feil, det burde nemlig forsvinne ut av norsk rettskrivning pronto.

Skrevet

Da jeg fikk beskjed om at internett og internet ikke kan brukes om hverandre, gadd ikke jeg mer.

Annonse

Gjest Internett, internett
Skrevet

Da jeg fikk beskjed om at internett og internet ikke kan brukes om hverandre, gadd ikke jeg mer.

Det kan ikke det. Det skrives internett, ikke internet.

Gjest M.Angelica
Skrevet

Med stor I!! =)

Skrevet

Ja, og internett er en nårsk åppfinelse.

fei1365380229
Skrevet

Stod det der også, det er feil! En annen ting som er feil er at ressurs og resurs kan brukes om hverandre, det er også feil!

Skrevet

Du ville aldri sagt på England selv om det er en øy. Hvorfor det?

Vet ikke. Jeg sier på om øyer. Prøver å komme på andre øyer som også er land. Jeg sier i Australia. Island må være et unntak.

Vi har det samme om norske byer, bygder og garder.Om noen sier vi i, om andre på.

Gjest Internett, ikke internet
Skrevet

Stod det der også, det er feil! En annen ting som er feil er at ressurs og resurs kan brukes om hverandre, det er også feil!

Det er IKKE feil.

Gjest Internett, ikke internet
Skrevet

Det er IKKE feil.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

• Opprett ny...