Gå til innhold

hvor gode er Dolerne i rettskriving?

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

• Svar 50
  • Opprettet
  • Siste svar

Mest aktive i denne tråden

• fei1365380229

6

• fresja

5

• flisa

3

• Åsemor

2

Mest aktive i denne tråden

Jeg synes ikke at det er så viktig å skrive 100% riktig. Det er inneholdet som teller for meg. Det er mange som har skrive og lesevansker. Tror nok det er noen som kvier seg for å sende et innlegg for det er enkelte som kommer med kritikk.

Gjest Elizbeth

1 - 5

2 - 5

3 - 7

4 - 5

5 - 8

Imponerende dårlig... Håper ikke jeg er den eneste. ;)

Godt jeg ikke er alene. Jeg er ikke dyslektiker, men rettskriving er jeg ikke stø på.

Men har litt betydning når det gjelder høyere studier. sensorer er ikke så begeistret for masse stavefeil

Annonse

Godt jeg ikke er alene. Jeg er ikke dyslektiker, men rettskriving er jeg ikke stø på.

Men har litt betydning når det gjelder høyere studier. sensorer er ikke så begeistret for masse stavefeil

Jeg syns ikke det er en like stor feil å skrive f.eks i stedet for f.eks. eller hva nå enn det var som var riktig, det er mye verre å skrive kjønne når man mener skjønne eller kjede når man mener skjede.

Gjest Elizbeth

Fikk 9 poeng på den første og den siste. De i mellom fikk jeg 6-7 poeng på. Jeg er ikke enig i fasiten på alle, det ser så dumt ut med alle disse utenlandske lånordene som vi på død og liv skal skrive fonetisk!

helt enig

Det var mange utelandske låneord som jeg ikke kunne fatte hva som var så viktig å vite hvordan jeg skulle stave

Men kan jeg ikke skrive Lunch lenger?

trodde jeg kunne velge mellom lunsj og lunch jeg

helt enig

Det var mange utelandske låneord som jeg ikke kunne fatte hva som var så viktig å vite hvordan jeg skulle stave

Men kan jeg ikke skrive Lunch lenger?

trodde jeg kunne velge mellom lunsj og lunch jeg

Det trodde jeg også. Og etter at jeg et helt liv har skrevet champignon og champagne syns jeg det ser veldig barnslig ut å skrive sjampinjong og sjampanje.

Annonse

Fikk 6-9-5-3-5. Er ikke så opptatt av om et ord kan skrives på to måter, jeg velger min måte.

Skal vi skrive vanskelige ord, er det bare å se i ordboka.

Mange kollegaer irriterer seg over at når vi skriver gear blir det automatisk korrigert til gir. Jeg søkte på gear i ordbøkene nå, og frikk fram gir.

fei1365380229

Jeg er ikke enig i disse rettskivningene.

Det kan da for faen ikke være lov å skrive keitering og resurs, det_skal_skriver catering og ressurs, og isåfall hvorfor kan vi ikke skrive pøbb? Inneforstått skrives også på denne måten ikke innforstått. Jfr. skrives akkurat sånn, den som har laget testen kan jo overhodet ikke norsk rettskriving :(

Fikk 6-9-5-3-5. Er ikke så opptatt av om et ord kan skrives på to måter, jeg velger min måte.

Skal vi skrive vanskelige ord, er det bare å se i ordboka.

Mange kollegaer irriterer seg over at når vi skriver gear blir det automatisk korrigert til gir. Jeg søkte på gear i ordbøkene nå, og frikk fram gir.

"Jeg velger min måte"...og jeg kom øyeblikkelig til å tenke på Pippi Langstrømpe som stavet "skøskukk", og som aldri hadde tatt noen skade av det :o)

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

• Opprett ny...