Gå til innhold

Piping og dott i det ene øret.

Anbefalte innlegg

Kjæresten min har siden en konsert for 3 måneder siden slitt med piping i øret og en dottfølelse. Han har vært hos en lege som mente å se væske i øret samt matt trommehinne, medisinene som ble foreskrevet hjalp imidlertid ikke, så han fikk henvisning til øre-nese-hals spesialist. Denne legen kunne ikke se at noe var i veien med øret, men han var så rask og travel at kjæresten min ikke rakk å informere han om plagene med piping og dottfølelse. Det jeg lurer på nå er om det er noen vits i å gå videre med dette? Eller om dette er tinnitus? Jeg håper du kan hjelpe meg. På forhånd takk for hjelpen.

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/214188-piping-og-dott-i-det-ene-%C3%B8ret/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Nina Lindstad, spesialist i allmennmedisin

Mest sannsynlig er dette en larmskade, da er selve hørselsnerven irritert, slik at den sender "feilsignaler" som oppleves som piping/during, såkalt tinnitus. Ofte vet man ikke årsak til tinnitus. men dersom det har kommet etter larmskader, så er det håp om at det gradvis forsvinner. de fleste blir bedre etter 2-3 uker, men helt opptil 6 mnd etterpå kan man se bedring. Kanskje kan han vente en periode og se an. Det finnes uansett ingen god behanding. men dersom tinnitusen blir varig, finnes det hjelp å få av ønh-leger. Bl.a. kan man lære teknikker for å "overhøre2 lydene, og det finnes små apparater beregnet på dette, såkalte tinnitusmaskerere.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...