Gå til innhold

hva slags gift brukte de?

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Annonse

Annonse

Skal du ta livet ditt, eller?

Du kan lage cyanid med potetmel, zalo og melk.

2 tskjer av hver. Blandes, legges på tunga og vent...

He-he. Zalo gir "fin" avføring i hvert fall :-)

Zalo er faktisk ikke giftig, men totalt ufordøyelig og helsyntetisk. Og en helt ufordragelig smak.

He-he. Zalo gir "fin" avføring i hvert fall :-)

Zalo er faktisk ikke giftig, men totalt ufordøyelig og helsyntetisk. Og en helt ufordragelig smak.

Har du forresten hørt om "zalo-sjuka"?

Det er det som rammer speidere på leir der de vasker opp med alt for mye Zalo i vannet og slurver med skyllinga! ;-)

Har du forresten hørt om "zalo-sjuka"?

Det er det som rammer speidere på leir der de vasker opp med alt for mye Zalo i vannet og slurver med skyllinga! ;-)

Aldri hørt om. Men speidermaga har jeg hørt om. Det er ikke lett å sove når alle sitter rundt telta og promper om natta. I speidern er det ofte problemer med hygiene, bakterier formerer og sprer seg fort i slike miljøer.

*knegg*

Høres ut som om du snakker av bitter erfaring, morsan? ;)

;-)

Denne gangen er det heldigvis ikke min egen erfaring det er snakk om, men jeg husker godt speiderlederen som innprentet oss viktigheten av å skylle godt og i VARMT vann.

Ettersom alt vann måtte kokes over bål, var det enormt fristende å bare skylde i kaldt vann.

Aldri hørt om. Men speidermaga har jeg hørt om. Det er ikke lett å sove når alle sitter rundt telta og promper om natta. I speidern er det ofte problemer med hygiene, bakterier formerer og sprer seg fort i slike miljøer.

Jeg kan faktisk ikke huske at det var mye sykdom på disse leirene.

Folk var nok ofte skitne - jord under neglene og sot på klærne og barnåler i maten! ;-) Sistnevnte gikk kun under navnet "speiderkrydder".

Men tror ikke det var så ekstremt mye bakterier.

Jeg kan faktisk ikke huske at det var mye sykdom på disse leirene.

Folk var nok ofte skitne - jord under neglene og sot på klærne og barnåler i maten! ;-) Sistnevnte gikk kun under navnet "speiderkrydder".

Men tror ikke det var så ekstremt mye bakterier.

Det farligeste var vel flått.

Det var ganske kult å ha fått tre bak øret, bare slått av han som fikk en som beit seg fast i tissen hans, så bestemora måtte fjerne den. Vi fikk kjeft for å utsette barn for så farlige dyr :-), det gikk bra med tissen, flåtten spiste ikke hele.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...