hellemo Skrevet 15. januar 2006 Del Skrevet 15. januar 2006 Hei!Etter et fall på jobb 22. sept 2005. ble utfallet en prolaps i nakken mellom 6. og 7. virvel. symtomene var stikkende smerte ut i skulder og ned i rygg på venstre side, samt følelsesløshet i venstre hånd.fysioterapeut ville etterhvert ikke fortsette behandlingen fordi jeg ble verre. I april ble det bestemt at jeg skulle opereres, og den ble utført på Omnia 12. mai. Symtomene ut i arm er borte, begynte med forsiktig trening av skulder - nakke - rygg midt i juli.Etter gravis økning av trening frem til oktober følte jeg meg ganske bra.Da følte jeg at jeg gikk på en smell, og nakken ble bare verre og verre.Kuttet dermed ned på trening og jobb og begynte på en måte på nytt, men føler etterhvert at dette ikke fører frem.I jula med en uke med ro, kun lett trenning ble nakken verre.Nå etter nyttår har jeg heller ikke hatt noe framgang, jeg har mye hodepine ( hver dag ) stiv nakke - stikkende smerte i nakke og skuldre - spenning i nakke - konsentrasjonsvansker og dårlig hukommelse. Frustrasjonen er total.Har jeg også andre skader i nakken, leddbånd ol. (wiplash). Er det måter å finne ut dette på. Burde jeg finne andre behandlingsmåter enn fysioterapi? 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/214270-nakkeproblemer/ Del på andre sider Flere delingsvalg…
Nina Lindstad, spesialist i allmennmedisin Skrevet 19. januar 2006 Del Skrevet 19. januar 2006 Dersom du har mye kroniske smerter bør du nok få litt gir betennelsesdempende og smertestilende for å bryte smertesirkelen. Jo mer vondt du har, jo mer spenner du musklene og beveger nakken uheldig. Synes du kan fortsette med fysioterapi, men kontakt en som har tilgang til trenings-apparater av typen terapimaster. Dette gir mulighet for skånsom opptrening av de dypeste nakkemusklene, som ofte har blitt svake etter en operasjon. Da vil de ytterste musklene overta, og det er disse som blir stive og ømme. Dersom du ikke kommer til målet får fastlegen din vurdere å ta nye nakkebilder. Men i og med at du har vært såpass bra etter operasjonen, er det godt håp om at du igjen kan bli smertefri. 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/214270-nakkeproblemer/#findComment-1577188 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.