thinkerbell Skrevet 15. januar 2006 Skrevet 15. januar 2006 Hadde en liten feide med min ustabile espressokanne tidligere i kveld. Resultat= 4 store brannsår. Har sittet med hånden i vann i evigheter, fortsatt vondt og sårt. Vil xylocain hjelpe eller er det bare fjas å kjøpe det? 0 Siter
Gjest pekka Skrevet 15. januar 2006 Skrevet 15. januar 2006 så uheldig da! xylocain kan ikke brukes i åpne sår eller ved alvorlige forbrenninger.. Mos en rå potet og legg på saften fra denne på sårene!! Så kan du se om du får tak i noe annet i morgen? 0 Siter
thinkerbell Skrevet 15. januar 2006 Forfatter Skrevet 15. januar 2006 så uheldig da! xylocain kan ikke brukes i åpne sår eller ved alvorlige forbrenninger.. Mos en rå potet og legg på saften fra denne på sårene!! Så kan du se om du får tak i noe annet i morgen? takk!! 0 Siter
...den evige natteravn... Skrevet 16. januar 2006 Skrevet 16. januar 2006 Har du AloeVera så bruk det. Den både lindrer og leger. 0 Siter
thinkerbell Skrevet 16. januar 2006 Forfatter Skrevet 16. januar 2006 Har du AloeVera så bruk det. Den både lindrer og leger. Jeg er ikke tilhenger av Aloe Vera på brannskader men just nu forsøker jeg alt. Takk natteravnen! 0 Siter
tiliti Skrevet 16. januar 2006 Skrevet 16. januar 2006 Iallefall dagen etter når det har blitt tørt og stivt. Masse aloe-vera gel, klin på så ofte som mulig hele dagen. Ellers synes jeg ikke xylocain funker så bra, men bruker ibux-gel på så lenge det ikke er blemmer eller åpne sår. Kanskje ikke helt korrekt bruk av legemiddelet, men det fungerer utrolig bra. Selv knuste jeg en presskanne med 1 liter nytrukket kaffe over hendene mine en bursdag for noen år siden Det eneste som fungerte for å få sove da var paralgin forte (store områder, begge hendene), senere har ibux-gel blitt en bedre løsning. Tar piller (ibux, paracet, pf) dersom jeg har store brannsår som jeg ikke kan smøre noe på på grunn av blemmer/sår. 0 Siter
Gjest lissemor Skrevet 16. januar 2006 Skrevet 16. januar 2006 takk!! Man skal vel egentlig ikke gjøre dette,men det virker,tro meg: Smør margarin på!! 0 Siter
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.