Gå til innhold

Piping og dott i øret.

Anbefalte innlegg

Piping og dott i det ene øret.

Kjæresten min har siden en konsert for 3 måneder siden slitt med piping i øret og en dottfølelse. Han har vært hos en lege som mente å se væske i øret samt matt trommehinne, medisinene som ble foreskrevet hjalp imidlertid ikke, derfor fikk han henvisning til øre-nese-hals spesialist. Denne legen kunne ikke se at noe var i veien med øret, men han var så rask og travel at kjæresten min ikke rakk å informere han om plagene med piping og dottfølelse. Det jeg lurer på nå er om det er noen vits i å gå videre med dette? Eller om dette er tinnitus?

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/214347-piping-og-dott-i-%C3%B8ret/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Bitis Gabonica

Skjønner denne bekymringen!

Jeg har selv opplevd å få dette etter en konsert hvor jeg sto omtrent rett oppi ene høyttaleren og ikke hadde ørepropper. Ga seg imidlertid etter noen dager. Symptomene var de samme: Piping og dott.

Tinnitus er worst case scenario; kjæresten din bør få utelukket andre forklaringer på plagen før man stiller en slik diagnose. Jeg ville nok vurdert å kontakte en annen ønh spesialist for en second opinion hvis mulig.

Ellers vil jeg anbefale ørepropper på høylytte konserter. Jeg sier det ikke for å moralisere, for jeg kan skjønne ulysten mot det. Tenkte likevel jeg skulle nevne at det finnes en type ørepropper med et spesielt filter, som demper lyden til et ikkeskadelig nivå uten å ødelegge lydbildet. De koster riktignok rundt en femhundrelapp, men det er en god investering hvis man går på mange konserter.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...