Gjest sliten student Skrevet 7. mars 2001 Del Skrevet 7. mars 2001 Jeg har lest noen papirer fra tiden da jeg gikk på barneskolen. Der sier en lege at jeg har en "kongenitt tilstand i cervicalcoluma". Jeg har forstått det sånn at jeg har virvler i nakken som er sammengrodd.Legen sier også i papirene at jeg i perioder måtte ha fysikalsk behandling og at jeg også måtte regne med dette i framtiden . Jeg kan huske at jeg gikk til fysioterapeut i en periode , men dette ble av en eller annen grunn ikke fulgt opp. Jeg har hele mitt liv vært plaget med hyppig hodepine , som for to år siden ble til kraftige migreneanfall. Dagens situasjon er at jeg på en uke kan ha tre til fire dager med hodepine ,og migreneanfall har jeg et par gang i måneden. Disse "dårlige" dagene kommer oftest når jeg har vært på lange dager med forlesninger. Jeg kjenner også at jeg er veldig anspent i skuldrene og nakken på disse dagene. Det jeg lurer på er om det er en sammenheng mellom min hodepine og den "kongenitte tilstanden i cervicalcoluma" ? Vil fysikalsk behandling hjelpe slik at jeg slipper denne hodepinen? På forhånd takk! Mvh sliten student 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/21442-hyppig-hodepine/ Del på andre sider Flere delingsvalg…
Rolf Salvesen, spesialist i nevrologi Skrevet 8. mars 2001 Del Skrevet 8. mars 2001 Kjære sliten student ! Det kan i alle fall godt tenkes at den hodepinen du har 3-4 dager i uka (altså ikke migreneanfallene) kan ha sammenheng med muskelspenninger i nakken. Fysioterapi kan godt ha utmerket effekt ved slike tilstander. Hvorvidt dette igjen skyldes din "kongenitte tilstand i cervicalcolumna" tør jeg ikke si noe om, spesielt etter som jeg ikke vet hva denne eventuelle medfødte "misdannelsen" består i. 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/21442-hyppig-hodepine/#findComment-92434 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest mindia Skrevet 13. mars 2001 Del Skrevet 13. mars 2001 Hei! Kjenner meg veldig godt igjen. Jeg gikk gjennom alle år og hadde hodepine flere ganger i uka, og veldig ofte hodepine som jeg kjente hadde sammenheng med nakkesmerter. Det ble etterhvert helt ille, jeg var helt stiv i nakken, hadde smerter i nakke og hode og var svimmel. Sykmeldt lenge pga dette. Hadde mange fysioterapibehandlinger, og det viste seg at det i tillegg til stive muskler også var virvlene i nakken som lå i klem og medførte svimmelheten. Så jeg hadde villet oppsøkt lege hvis jeg var deg, og få henvisning til fysioterapeut. Det hjalp meg mye, selv om jeg innimellom også tenkte at jeg kunne ha bruk for kiropraktor. Plagene mine tror jeg nå har kommet av at jeg alltid har vært anspent i nakke og i kjeve. Har ellers også mindre migrene og annen hodepine nå enn tidligere. Lykke til videre! 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/21442-hyppig-hodepine/#findComment-94008 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.