Gå til innhold

Etter time hos psykolog

Anbefalte innlegg

Gjest Sliten85

Takk for meldingene jeg fikk tilbake.

Jeg kom meg gjennom første time hos psykologen. Syns ikke noe særlig om det, likte ikke hun jeg fikk. Så med en gang at jeg ikke ville snakke åpent med henne. Vet ikke om det bare er fordi jeg egentlig ikke vil snakke nå. Blitt mye dårligre nå etter å ha vært der. Har klart meg veldig bra en stund nå, vært virkelig lykkelig. Nå kan jeg sitte å grine konstant. Føler at det bare er bortkasta, kanskje litt tidlig å si. Men vet ikke helt om dette med psykolog er noe for meg...

Skal prøve litt til i hvert fall.

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/214450-etter-time-hos-psykolog/
Del på andre sider

Fortsetter under...

javelda1365380927

Hei du!

Det er overveldende å plutselig skulle få hjelp, snakke om noe som er så Nært og Så privat. Det er tøft, men forsøk å hold ut! Det blir bedre etterhvert.

Jeg har iallefall bare god erfaring med å gå til psykolog. Og jeg gruet meg masse i begynnelsen. Jeg brukte nesten et halvt år på å venne meg til det. Av og til vet jeg ikke om jeg enda har blitt 100% fortrolig med det! Vet ikke om jeg noen gang blir det. Men jeg vet nå at det er "matnyttig" for meg å ta imot terapi, og jeg merker at det hjelper.

Hva er det du ikke liker ved det å gå til psykolog? Hva var det du ikke likte med hun/han du har fått? Hvilke forventninger har du?

Og kan du si noe mer om hvorfor du ikke føler for å snakke akkurat nå?

Førsteinntrykket er viktig, synd at du føler at det ble dårlig.

Håper du gir terapien en sjangs!

Gjest Sliten85

Hei du!

Det er overveldende å plutselig skulle få hjelp, snakke om noe som er så Nært og Så privat. Det er tøft, men forsøk å hold ut! Det blir bedre etterhvert.

Jeg har iallefall bare god erfaring med å gå til psykolog. Og jeg gruet meg masse i begynnelsen. Jeg brukte nesten et halvt år på å venne meg til det. Av og til vet jeg ikke om jeg enda har blitt 100% fortrolig med det! Vet ikke om jeg noen gang blir det. Men jeg vet nå at det er "matnyttig" for meg å ta imot terapi, og jeg merker at det hjelper.

Hva er det du ikke liker ved det å gå til psykolog? Hva var det du ikke likte med hun/han du har fått? Hvilke forventninger har du?

Og kan du si noe mer om hvorfor du ikke føler for å snakke akkurat nå?

Førsteinntrykket er viktig, synd at du føler at det ble dårlig.

Håper du gir terapien en sjangs!

Jeg bare følte at det var prat, syns ikke det kom noe fornuftig ut av det. Jeg dømmer fort her, vet det. Jeg skal gi det en sjanse, må jo det. Hadde vel egentlig ikke noe særlig forventninger, hadde vel trodd hun skulle stille litt spm, men hun bare satt å så på meg.. litt ekkelt syns nå jeg!

javelda1365380927

Jeg bare følte at det var prat, syns ikke det kom noe fornuftig ut av det. Jeg dømmer fort her, vet det. Jeg skal gi det en sjanse, må jo det. Hadde vel egentlig ikke noe særlig forventninger, hadde vel trodd hun skulle stille litt spm, men hun bare satt å så på meg.. litt ekkelt syns nå jeg!

Rart at hun ikke stilte deg spørsmål når ting "stod litt i stampe". Det gjør alltid min psykolog. Forstår godt at du ble frustrert av det. Vet ikke men- det går kanskje an å håpe at hun gjorde det for å ikke stresse deg med For mange spørsmål...det kunne jo hende du ville blitt litt lei av det også?

Gjest Sliten85

Rart at hun ikke stilte deg spørsmål når ting "stod litt i stampe". Det gjør alltid min psykolog. Forstår godt at du ble frustrert av det. Vet ikke men- det går kanskje an å håpe at hun gjorde det for å ikke stresse deg med For mange spørsmål...det kunne jo hende du ville blitt litt lei av det også?

Jeg syns jo det var rart jeg å. Hadde vel egentlig regna med å få spm. Det at hun ikke spurte meg når jeg ble stille gjorde meg bare enda mer usikker og urolig. Kan jo hende hun ville være "snill" med meg ja. Jeg finner det jo ut, men er redd jeg dropper henne. Føler jeg kan klare dette selv, men sånn er det sikkert mange som har følt det og angra etterpå.

Annonse

Håper du bestemmer deg for å gi det en sjanse. Og at det blir bedre.Er ikke sikkert, for man skal "passe sammen" og være innstilt på å bli bedre/få det bedre.

Vet ikke hvorfor du går til psykolog. Tenker at du har noe du følte/føler at du ikke klarte alene. Eller er det andre som mener det? I såfall kan det være at du har rett - at det ikke er tiden nå.

Men det kan også hende at du tenker sånn fordi du egentlig er redd. Har gjort det selv - bestemt meg for at nå slutter jeg. Men glad jeg ikke gjorde det men ga det litt tid.

Hvis du gir henne en sjanse har jeg bare et råd: vær åpen iforhold til hva du ønsker/ikke ønsker av henne. Du behøver ikke være åpen om alt enda - gi det tid. Men prøv å vær åpen om hva du føler og mener i forhold til det som skjer på timen, da har dere MYE større sjanser!

Lykke til!!

Gjest Sliten85

Håper du bestemmer deg for å gi det en sjanse. Og at det blir bedre.Er ikke sikkert, for man skal "passe sammen" og være innstilt på å bli bedre/få det bedre.

Vet ikke hvorfor du går til psykolog. Tenker at du har noe du følte/føler at du ikke klarte alene. Eller er det andre som mener det? I såfall kan det være at du har rett - at det ikke er tiden nå.

Men det kan også hende at du tenker sånn fordi du egentlig er redd. Har gjort det selv - bestemt meg for at nå slutter jeg. Men glad jeg ikke gjorde det men ga det litt tid.

Hvis du gir henne en sjanse har jeg bare et råd: vær åpen iforhold til hva du ønsker/ikke ønsker av henne. Du behøver ikke være åpen om alt enda - gi det tid. Men prøv å vær åpen om hva du føler og mener i forhold til det som skjer på timen, da har dere MYE større sjanser!

Lykke til!!

Er nok mest vennene mine som har sagt jeg må få hjelp. Så jeg har hørt på dem og har jo synes det har vært en tøff høst. Ikke så rart kanskje siden overgrepet skjedde i sommer. Men de siste månedene har det gått kjempe bra med meg, har en super kjæreste som støtter meg:D Nå etter at jeg har vært hos psykologen syns jeg alt er kjipt igjen og merker jeg påvirker alle rundt meg :( Så jeg føler vel egentlig at jeg gjør alt verre. Men som DarkPink sa, det må bli verre før det blir bedre ofte. Er jo sant det. Jeg vil vel ta den korteste veien tilbake til "normalen", men om det er det beste for meg å droppe psykologen vet jeg jo ikke. Og det hjelper jo ikke helt da at jeg ikke likte henne.

Men jeg skal prøve litt til, så finner jeg vel ut om det er noe for meg. Samtalegrupper er vel også noe jeg kan vurdere..Noen som har prøvd det?

Er nok mest vennene mine som har sagt jeg må få hjelp. Så jeg har hørt på dem og har jo synes det har vært en tøff høst. Ikke så rart kanskje siden overgrepet skjedde i sommer. Men de siste månedene har det gått kjempe bra med meg, har en super kjæreste som støtter meg:D Nå etter at jeg har vært hos psykologen syns jeg alt er kjipt igjen og merker jeg påvirker alle rundt meg :( Så jeg føler vel egentlig at jeg gjør alt verre. Men som DarkPink sa, det må bli verre før det blir bedre ofte. Er jo sant det. Jeg vil vel ta den korteste veien tilbake til "normalen", men om det er det beste for meg å droppe psykologen vet jeg jo ikke. Og det hjelper jo ikke helt da at jeg ikke likte henne.

Men jeg skal prøve litt til, så finner jeg vel ut om det er noe for meg. Samtalegrupper er vel også noe jeg kan vurdere..Noen som har prøvd det?

Bare husk at du vet best hva som er bra for deg. Tenk både en og to og fem ganger, men til syvende og sist la hva du tror er best bestemme. Vite kan man aldri, men fortsetter du kan du alltid slutte, gjør du det ikke kan du søke om hjelp senere iallfall.

Samtalegrupper har jeg ikke prøvd, og blir nok ikke på en stund enda. Lang stund. Men er vel litt det samme der, hvis gruppen er godt satt sammen og man er klar er det nok bra!

Godt du har en god kjæreste og gode venner? høres det ut som. Det kan ingen psykolog erstatte. Bruk dem!! Men de kan heller ikke erstatte proffesjonell hjelp HVIS det er det man trenger. Igjen - lykke til!!

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...