Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Hei!

Fikk inviglet bukkirurgi for 1 1/2 år siden på sykehuset.

Har klart å slutte å røyke som anbefalt,men har selvfølgelig klart å legge på meg..

(167 høy og 76 kg!!!)

Fikk brev nå nylig om fritt sykehusvalg og da kan det se ut til at jeg kan bli opperert innen 2 mnd.

Må ned til 72 kg ifølge klinikk stokkan.

Ikke bare bare det nei....

Siden jeg nå nesten har en dato å forholde meg til har jeg bynt å tenke mye. Vet ikke helt hva jeg går til og om hvor stor operasjon jeg får. Regner med jeg får info når jeg får legetimen.

Men er det slikt at det ikke er anbefalt å få flere barn etter bukkirurgi?Er 27 år og kunne kansje ha tenkt meg flere barn etterhvert.(ikke de første 5 åren iallefall,har datter på 10 år fra før av)

I det brevet jeg fikk så står det bukkirurgi,inngår fettsuging og fiksing på magemuskler i det?Har mye løsskinn og fett rundt magen,å alt av hud på magen er strekkmerker så klarer ikke helt å se for meg hvordan de skal klare å fikse på meg....

Nei uff..skummle greier.......

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/214459-bukkirurgi/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Hei..

Jeg var 165 cm høy og 80 kg da jeg ble operert, det kommer mye an på hvordan du bærer vekten også. Jeg så helt forferdelig ut før operasjonen, å hadde aldri trodd jeg kunne bli så fin som jeg er nå!!

Gled deg til du er ferdig, å det er faktisk ikke så ille som en skal kunne tro..

Å tro meg, det er så absolutt verd det! :)

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/214459-bukkirurgi/#findComment-1580402
Del på andre sider

• 2 uker senere...

Hei..

Jeg var 165 cm høy og 80 kg da jeg ble operert, det kommer mye an på hvordan du bærer vekten også. Jeg så helt forferdelig ut før operasjonen, å hadde aldri trodd jeg kunne bli så fin som jeg er nå!!

Gled deg til du er ferdig, å det er faktisk ikke så ille som en skal kunne tro..

Å tro meg, det er så absolutt verd det! :)

Takker for svar:o)

Ble oppringt i dag av klinikken.4 uker ca regnet hun med ventetiden var.

Måtte bynne med situps og slanke meg ned til 72 kg iallefall..

Er vel 75 nå vil jeg tro om ikke mere..Tør ikke veie meg.

Så planen nå er å kjøpe

pulvershake til å erstatte frokost og kvelds.

Drikke mye sitronvann og ta situps.

Situpsene blir vel hovedproblemet,får bestandig så vont i nakken av det..

Men finner vel ut noe der.

Spurte også om fettsuging siden det ikke står i mine papirer om det og da sa hun at de brukte å gjøre det hvis det trengtes.Å vil absolutt tro det trenges med meg. Håpe de tar godt av sidehåntakene mine også..

Gleder meg til å kansje finne bukser/skjørt som passer min kropp,slippe å putte magen inn i klærne,passe på at skjorta ikke henger på øverste bilring når man røyser seg osv..

Kansje man lærer å puste riktig igjen. Puste mens man holder magen inne hele tiden blir feil,særlig når man er gått sånn i 10 år! Ikke rart man sliter........

Har lest litt om bruk av body og belte etter operasjonen,lmen glømte helt å spørre om det når damen ringte i sted!

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/214459-bukkirurgi/#findComment-1595544
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...