Gå til innhold

Ungt par skal snart ha barn

Anbefalte innlegg

Skrevet

Dere er begge leietagere, og det virker som om du er av den oppfatning at sålenge deg og dine ikke forstyrres så er det ok. Det har ikke slått deg at de syntes ungen din har vært bråkete i perioder!?!??!

Fortsetter under...

• Svar 105
  • Opprettet
  • Siste svar

Mest aktive i denne tråden

• Prozak

19

• Katt-ja

4

• serendipity

4

• gripp

3

Mest aktive i denne tråden

Skrevet

Jeg er litt treig og skjønte faktisk ikke hvorfor det er de som bør flytte? Det er du som sliter med situasjonen, er det ikke da du som bør flytte?

Opplys meg, vær så snill.

ENIG!!

Skrevet

Nei, jeg hadde håpet at huseier hadde bedt dem om det, når de ikke kan reparere pumpa, og de vet huset er for lytt til å ha skrikende unger boende i det.

Herrugud da menneske!!?!?!? Er du dum!?!? skal huseier be dem flytte fordo de får en uneg og det vil bråke for mye for deg???? (håper virkelig jeg misforstod)

Gjest nokenamatør
Skrevet

Dere er begge leietagere, og det virker som om du er av den oppfatning at sålenge deg og dine ikke forstyrres så er det ok. Det har ikke slått deg at de syntes ungen din har vært bråkete i perioder!?!??!

Du kjenner tydlig til forholdene her du da, liksom? Siden du kan spørre et så konkret spørsmål?

Du spør så dumt nå at jeg ikke orker annet enn å svare deg med flåsete spørsmål tilbake.

Om du ikke gidder å sette deg inn i saken, da orker jeg ikke å svare deg med fornuft tilbake.

Gjest nokenamatør
Skrevet

Herrugud da menneske!!?!?!? Er du dum!?!? skal huseier be dem flytte fordo de får en uneg og det vil bråke for mye for deg???? (håper virkelig jeg misforstod)

Makan til oppførsel du har.

"dum?"

Bekymrer meg ikke, når jeg ser hvordan du kan drite deg ut, med svarene dine.

Akkurat nå føler jeg meg veldig stolt av at jeg ikke er så dum som deg.

Gjest M.Angelica
Skrevet

Det beste for deg er vel egentlig å flytte selv..

Annonse

Gjest Persille
Skrevet

Takk for konstruktivt svar. Det var noe slik jeg hadde tenkt. Jeg var bare i det store og hele veldig usikker.

Nå har jeg fått flere argumeter og ord på følelsene mine, ift dette husproblemet.

Av og til gjelder det bare å få drøftet noe en går og tenker på. Få satt ord på ting.

Og når en får svar som er så fornuftig og konstruktiv som ditt, er det enklere å endre tankene sine, selv også.

Jeg skal gjøre mitt beste for at dette skal bli så bra som mulig.

Lykke til :)

Uansett hvem som har ansvar for hva - så er det jo kjipt å irritere seg over naboer!

Jeg virkelig hater to av mine, men vi bor i eneboliger alle sammen, de holder seg på sine tomter - og da er det lite man kan gjøre, selv om de virkelig gjør alt de kan for å ødelegge for meg :)

Gjest nokenamatør
Skrevet

Det beste for deg er vel egentlig å flytte selv..

Vurderer sterkt ;)

Skrevet

Lykke til :)

Uansett hvem som har ansvar for hva - så er det jo kjipt å irritere seg over naboer!

Jeg virkelig hater to av mine, men vi bor i eneboliger alle sammen, de holder seg på sine tomter - og da er det lite man kan gjøre, selv om de virkelig gjør alt de kan for å ødelegge for meg :)

Du verden,- hva er det de gjør på sine tomter som gjør at du hater dem? Støyende aktiviteter?

Gjest tidligere '!-o-!'
Skrevet

"dum?"

Svarene fra Serendipity er slett ikke så merkelige, innleggene dine tatt i betraktning.

Gjest Persille
Skrevet

Du verden,- hva er det de gjør på sine tomter som gjør at du hater dem? Støyende aktiviteter?

Spyler terrassen med høyttrykksspyler kl 09.30 lørdag morgen - HVER lørdag hele sommeren.

Kvistkutter hver eneste søndag formiddag.

Klipper gresset fra 17-20 ukentlig (flere dager i uken).

Klager på alt vi gjør til offentlige etater, f.eks stoppet husbyggingen vår, bassenget, barnehagen - alle ting som allerede var godkjent og i orden, men som gjør at alt trekker ut i tid. Og når man bruker tre måneder mer enn man skulle på å konvertere 10 mill fra byggelån til huslån - så er det snakk om MYE penger...

Klager på at leieboeren vår har det så rotete i kjøkkenvinduet sitt at det ser ut som et pakkisreir - bare uttrykket sjokkerer meg...

Kjefter på alle barn i nabolaget for at de bråker - gjerne midt på dagen på hverdager.

Ber assistentene mine slutte å synge når de er ute i hagen fordi det er uutholdelig støy for dem.

I det hele tatt, listen er lang :)

Skrevet

Spyler terrassen med høyttrykksspyler kl 09.30 lørdag morgen - HVER lørdag hele sommeren.

Klager på alt vi gjør til offentlige etater, f.eks stoppet husbyggingen vår, bassenget, barnehagen - alle ting som allerede var godkjent og i orden, men som gjør at alt trekker ut i tid. Og når man bruker tre måneder mer enn man skulle på å konvertere 10 mill fra byggelån til huslån - så er det snakk om MYE penger...

Klager på at leieboeren vår har det så rotete i kjøkkenvinduet sitt at det ser ut som et pakkisreir - bare uttrykket sjokkerer meg...

Kjefter på alle barn i nabolaget for at de bråker - gjerne midt på dagen på hverdager.

Ber assistentene mine slutte å synge når de er ute i hagen fordi det er uutholdelig støy for dem.

Oj!

Begynner å forstå "hate"-begrepet ditt ;-)

Gjest M.Angelica
Skrevet

Vurderer sterkt ;)

Jeg har selv bodd flere plasser med dustete naboer, ting som ikke blir fikset etc. Av erfaring har jeg funnet ut at det enkleste er å flytte =)

Lykke til =)

Annonse

Gjest M.Angelica
Skrevet

Oi! De der får man vel bare ønske God Bedring!

Føler med deg :(

Gjest tidligere '!-o-!'
Skrevet

Med tanke på hvor mye støy en barnehage og et basseng genererer, så vil jeg tippe at hatet er temmelig gjensidig. Hvis da ikke naboene dine er så siviliserte at de "bare" irriterer seg over deg og ditt og ikke går rundt og hater folk.

Skrevet

Da er de nok grinete på at det er barnehage der, og bruker alle midler for å 'straffe' dere.

Er det pensjonister siden de er der på dagtid for å klage på synging ute ?

Et lite tips foresten, det er en eldgammel lov som heter 'hellidagsfred' eller noe slikt. Den gjør at du faktisk kan klage på sjenerende støy på søn-og helligdager. (kvistekutter på søndagene)

Men før du gjør det bør du passe på å ikke selv ha lydgivende gjøremål ute på søndager :D

Skrevet

"dum?"

Vær du trygg - det er ikke serendipity som driter seg ut her...

".............................................."

Gjest gode naboer
Skrevet

Uten å ha lest de andre svarene:

Jeg synes du bør vente å se hva som evt blir et problem.

Mht vannet, så er det fint at du er åpen for å hjelpe dem med tider osv, men jeg ville ikke involvert meg mer før de ber om hjelp, og huseier er (mer) på banen.

Mht bråk, så vet man ikke om barnet blir et stille barn eller et som gir mer lyd fra seg. Og du vet ikke hvor det vil være når det evt har en skrikeperiode, om det da vil være over stuen din eller soverommet eller eller..

Så vent å se. Blir det problemer, gi hyggelig beskjed til naboene, og klar beskjed til huseier.

Ha en paralell prosess hvor du ser deg om etter alternative steder å bo, slik at du har oversikt over markedet hvis det blir aktuelt.

Og vær så hygelig du kan mot naboene, det øker sjansen for at de tar hensyn til deg (feks triller en tur hvis barnet har en fast skrikeperiode hver ettermiddag osv.)

Jeg har også lett for å bekymre meg over ting på forhånd, og så går det bedre enn jeg frykter..

Vi må lære å slappe mer av..

Gjest Persille
Skrevet

Da er de nok grinete på at det er barnehage der, og bruker alle midler for å 'straffe' dere.

Er det pensjonister siden de er der på dagtid for å klage på synging ute ?

Et lite tips foresten, det er en eldgammel lov som heter 'hellidagsfred' eller noe slikt. Den gjør at du faktisk kan klage på sjenerende støy på søn-og helligdager. (kvistekutter på søndagene)

Men før du gjør det bør du passe på å ikke selv ha lydgivende gjøremål ute på søndager :D

Tro meg - jeg bråker aldri på søndager :)

Men dette begynte lenge før barnehagen kom, de har holdt på sånn i mange år - helt siden vi begynte å bygge det nye huset vårt.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

• Opprett ny...