Gå til innhold

Ungt par skal snart ha barn

Anbefalte innlegg

Gjest Persille
Skrevet

Med tanke på hvor mye støy en barnehage og et basseng genererer, så vil jeg tippe at hatet er temmelig gjensidig. Hvis da ikke naboene dine er så siviliserte at de "bare" irriterer seg over deg og ditt og ikke går rundt og hater folk.

Dette begynte lenge før barnehagen, og bassenget har vært der i 25 år - før de flyttet hit.

Fortsetter under...

• Svar 105
  • Opprettet
  • Siste svar

Mest aktive i denne tråden

• Prozak

19

• Katt-ja

4

• serendipity

4

• gripp

3

Mest aktive i denne tråden

Gjest KariKruskakli
Skrevet

Tro meg - jeg bråker aldri på søndager :)

Men dette begynte lenge før barnehagen kom, de har holdt på sånn i mange år - helt siden vi begynte å bygge det nye huset vårt.

Du hadde nok hatet meg:) Jeg klipper gress på Søndager og helst da.

Det gjør foresten naboen også.

Skrevet

Hvis du ikke tåler folk så vil jeg anbefale deg en enebolig langt inne i skogen. Pass på å sette opp et gjerde rundt eiendommen slik at ikke ville dyr kommer så nær at det blir sjenerende støy.

Gjest tidligere '!-o-!'
Skrevet

Dette begynte lenge før barnehagen, og bassenget har vært der i 25 år - før de flyttet hit.

Om bassenget og barnehagen hadde vært der siden Dovre oppsto, betyr det ikke at bråket som følger med er noe mindre.

Gjest Persille
Skrevet

Jada, men HVER søndag? Og akkurat i middagstiden, eller kl 9 om morgenen? Med motor?

Gjest Persille
Skrevet

Om bassenget og barnehagen hadde vært der siden Dovre oppsto, betyr det ikke at bråket som følger med er noe mindre.

Neida - men barnehagen er jo midt på dagen, om de tilfeldigvis er hjemme en dag kan jeg jo gjøre lite med det, dessuten er ikke barna ute hele dagen, de sover og spiser inne...

Bassenget er mange år siden har blitt brukt av barn, men de klager til myndighetene på at vi restaurerer det uten å søke om tillatelse fra dem osv.

Annonse

Skrevet

Du kan jo ikke akkurat be naboen om å flytte! Hvis de er fornøyd med å bo der de bor, være med eller uten vanntrykk, lytt eller ikke, så er vel det deres sak? Hvis du plages av det er det vel helst du som bør ta konsekvensen av det?

Bråk fra oppussing må jo kunne kommenteres direkte til naboen. Si fra om når du synes det blir for sent med slik støy. Du kommer langt med å være hyggelig.

Gjest nokenamatør
Skrevet

Hvis du ikke tåler folk så vil jeg anbefale deg en enebolig langt inne i skogen. Pass på å sette opp et gjerde rundt eiendommen slik at ikke ville dyr kommer så nær at det blir sjenerende støy.

usaklig

Gjest nokenamatør
Skrevet

Vær du trygg - det er ikke serendipity som driter seg ut her...

".............................................."

Ikke bare det nei. Jeg ser også et par andre som ved sitt ad-hoc, forsøker så godt de kan også.

Skrevet

Makan til oppførsel du har.

"dum?"

Bekymrer meg ikke, når jeg ser hvordan du kan drite deg ut, med svarene dine.

Akkurat nå føler jeg meg veldig stolt av at jeg ikke er så dum som deg.

Ok

Gjest KariKruskakli
Skrevet

Jada, men HVER søndag? Og akkurat i middagstiden, eller kl 9 om morgenen? Med motor?

He he, ja nesten hver søndag, utenom ferien da;)

Skrevet

Jeg og. Men ikke klokka 9 om morran. ;)

Gjest Persille
Skrevet

He he, ja nesten hver søndag, utenom ferien da;)

Gærne kjerring!

:)

Annonse

Gjest KariKruskakli
Skrevet

Jeg og. Men ikke klokka 9 om morran. ;)

Nei, klokken 9 om morgenen på en søndag sover jeg godt.Men etter frokosten, setter jeg i gang og jeg driter i kirketida.

Jeg klipper når jeg har tid, og det gjør naboene også;)

Gjest KariKruskakli
Skrevet

Gærne kjerring!

:)

Ja hvis det kvalifiserer, så er jeg nok det;)

Clue1365380406
Skrevet

Du er visst flink til å lage problemer ut av ingenting, og å legge nesa di borti andres liv og levnet.

Skaff deg ørepropper, så er alle disse problemene ute av verden. Unntatt det med vannet, men det er jo ikke et problem for deg.

Gjest nokenamatør
Skrevet

Du er visst flink til å lage problemer ut av ingenting, og å legge nesa di borti andres liv og levnet.

Skaff deg ørepropper, så er alle disse problemene ute av verden. Unntatt det med vannet, men det er jo ikke et problem for deg.

"å lage problemer ut av ingenting," = nettopp det du selv gjør, nå!;)

Gjest nokenamatør
Skrevet

Uten å ha lest de andre svarene:

Jeg synes du bør vente å se hva som evt blir et problem.

Mht vannet, så er det fint at du er åpen for å hjelpe dem med tider osv, men jeg ville ikke involvert meg mer før de ber om hjelp, og huseier er (mer) på banen.

Mht bråk, så vet man ikke om barnet blir et stille barn eller et som gir mer lyd fra seg. Og du vet ikke hvor det vil være når det evt har en skrikeperiode, om det da vil være over stuen din eller soverommet eller eller..

Så vent å se. Blir det problemer, gi hyggelig beskjed til naboene, og klar beskjed til huseier.

Ha en paralell prosess hvor du ser deg om etter alternative steder å bo, slik at du har oversikt over markedet hvis det blir aktuelt.

Og vær så hygelig du kan mot naboene, det øker sjansen for at de tar hensyn til deg (feks triller en tur hvis barnet har en fast skrikeperiode hver ettermiddag osv.)

Jeg har også lett for å bekymre meg over ting på forhånd, og så går det bedre enn jeg frykter..

Vi må lære å slappe mer av..

Jepp, det er en god oppfordring til alle på DOL, inkl. meg selv.

Gjest Ulvinnen Lurulf
Skrevet

Gress må nå engang klippes ukentlig. Vi har bare tid til det i helgene, så da blir det gjerne på søndager.

Men vi setter ikke i gang før etter "kirketid", altså etter 12 en gang.

Naboene våre klager ikke på det, men så er de gjerne ute og klipper på søndagene selv også.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

• Opprett ny...