Gå til innhold

Hvorfor blir ikke glassene rene i oppvaskmaskinen?

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Samme skjer hos oss og vi har funnet ut at vi har dårlig trykk på vannet. Setter jeg glassene nede blir de helt rene, men vannet har ikke styrke nok til å nå oppi de om de står oppe...

Litt tungvindt måte å gjøre det på, men da blir de ihvertfall rene :-)

Opplevde det samme med Bosch (/Siemens). Det er noe med enten styringen eller fordeleren av vaskemiddel. Vi kastet den og kjøpte ny.

Jeg har også en Bosch, og av og til er det noe sandaktig guffe i bunnen av glassene.

Da løsner jeg spylearmen og rengjør den så godt jeg kan; det hjelper.

Annonse

Sun, men jeg har brukt tablettene en stund nå. Kanskje det er best med vanlig pulver?

Jeg bruker tablettene, så jeg tror ikke det har noe å si. Har du renset microfilteret også, Det hjelper ikke å bare rense det øverste filteret.

Du kan også sjekke om noen av dysene er tett.

Gjest vasker opp

Jeg bruker tablettene, så jeg tror ikke det har noe å si. Har du renset microfilteret også, Det hjelper ikke å bare rense det øverste filteret.

Du kan også sjekke om noen av dysene er tett.

Hva er "dyser"?

Tusen takk for hjelpen!

Hva er "dyser"?

Tusen takk for hjelpen!

Den som går rundt som vannet kommer ut fra (vet ikke om det heter dyser i denne sammenhengen, men det var det første ordet jeg kom på) Sjekk at det kommer vann ut av hullene, det kan av og til sette seg matrester inni der.

Gjest vasker opp

Den som går rundt som vannet kommer ut fra (vet ikke om det heter dyser i denne sammenhengen, men det var det første ordet jeg kom på) Sjekk at det kommer vann ut av hullene, det kan av og til sette seg matrester inni der.

Nå er den renset, og så får vi se.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...