Gå til innhold

Resultat av sædundersøkelse, hjelp..

Anbefalte innlegg

Gjest er denne normal?

Vi er et par som er ufrivillig barnløse, men årsaken til det ligger hos meg.

Samboeren min tok en sædprøve for ca 1 år siden, som vi fikk beskjed om var helt fin.

Her er resultatet av den:

Volum 5 ml

pH 8,3

Spermiekonsentrasjon 21 mill/ml

Totalt antall spermier 105 mill

Progressivt motile spermier 45%

Raskt progr. motile spermier 26%

Hodefeil 100%

Nakkefeil 67%

Halefeil 5%

Cytoplasmatiske dråper 0%

Teratozoo-indeks 1,72

Kommentar fra lab:

Normal prøve. Spermie-antistoff i sæd(MAR): Positiv IgG. Spermie-antistoff i sæd (MAR: Negativ IgG

Pga denne prøven måtte min mann ta en blodprøve som var fin.

Er dette en fin prøve? Med 100% hodefeil? Synes dette høres så merkelig ut. Kan du være så snill og forklare litt for oss?

Mvh

Fortsetter under...

Gjest Sigurd Kulseng-Hanssen, Lege

Jeg er enig med deg i at det høres rart ut at laboratoriet sier prøven er normal og så har 100% av cellene hodeavvik. Dette er en følge av hva sædekspertene definerer som normalt. Tullete spør du meg. Du og jeg får bare forholde oss til at laboratoriet sier sædprøven er normal.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...