Gå til innhold

Noen som har peiling på prosjektorer her?

Anbefalte innlegg

Gjest hjelp meg!!!

Jeg skal bruke en laptop og prosjektor for å få bilder opp på et lerret.

(Er bare ment som en bakgrunn når vi har noe underholdning på en scene.)

Hvordan fungerer dette rent praktisk?

Må man ha et spesielt program installert på dataen for at dette skal bli mulig?

Må bildeoppløsningene være spesielt gode, siden bildet da forstørres mye? Slik at det ikke skal bli så kornete??

Eller vises bildet akkurat slik som det gjør på skjermen?

PLEASE hjelp!

(Der blir jo tekniske folk som kan med dette, men er det forberedelser jeg må ta hensyn til?) Som programvare, og f.eks. spesielle format bildene må lagres i?

Fortsetter under...

Gjest ChiengMai

** Hvordan fungerer dette rent praktisk?

De prosjektorene jeg har brukt kobles til uttaket for skjermen.

** Må man ha et spesielt program installert på dataen for at dette skal bli mulig?

Nei.

** Må bildeoppløsningene være spesielt gode, siden bildet da forstørres mye? Slik at det ikke skal bli så kornete?? Eller vises bildet akkurat slik som det gjør på skjermen?

Det blir temmelig likt det du ser på skjermen, ja.

** (Der blir jo tekniske folk som kan med dette, men er det forberedelser jeg må ta hensyn til?)

Det er lurt å prøve ut innstillingene osv før du skal bruke prosjektor.

** Som programvare, og f.eks. spesielle format bildene må lagres i?

Prosjektoren fungerer som datamaskinens skjerm, så alt på maskinen er som ellers, og du trenger ikke ta hensyn til formater og slikt.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...