Gå til innhold

lungebetennelse

Anbefalte innlegg

Gjest steeljaw

Jeg er en kvinne på 45 år som i romjulen ble lagt inn på sykehus pga lungebetennelse. Hadde da lagt med 40 i feber i 6 dager, og betennelsen hadde fått utvikle seg til å omfatte over halve høyre lunge. Fikk med. intraveneøst, men var veldig dårlig. Fikk beskjed av legen at det kom til å ta uker eller mnd før jeg ble skikkelig frisk. Tre uker etterpå fikk jeg infuensa, og nå sliter jeg virkelig. Har aldri vært i så dårlig form før, blir veldig fort andpusten og fort sliten av det minste. Har begynt å trene forsiktig, gå noen hundre meter ol, men dette ser ut til å ta tid. Er dette vanlig, og hvordan kan jeg best trene meg opp igjen.Alle prøver som er tatt i ettertid er ellers OK.

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/21482-lungebetennelse/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Wenke Lunde, Sykepleier

Du var da veldig uheldig som fikk influensa etter en såpass kraftig lungebetennelse! Det kan ta måneder før en er kvitt det, så jeg syns ikke det er unaturlig at du fremdeles er slapp. Fortsett med forsiktig trening, og drikk riklig med vann e.l. Du bør absolutt ha en kontrolltime hos din behandlende lege om et par uker, syns jeg. Da får han lyttet og tatt nye blodprøver. Men ta det med ro til du har fått klarsignalet derfra.

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/21482-lungebetennelse/#findComment-92411
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...