Gå til innhold

blodig slim


håpende

Anbefalte innlegg

Hei

Jeg er 6-7 uker gravid.

I 1,5 uke nå har jeg hatt små blødninger fra skjeden(blodig slim). Dette kommer når jeg er på toalettet (med avføring).

Har ikke smerter. Har litt graviditetssymptomer med ømme brystvorter.

Blir litt bekymret med tanke på evt. SA. Bør jeg fortsatt vente og se det an, eller kontakte gynekolog for UL?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

fuji1365380447

Litt blodig slim er ganske vanlig i begynnelsen av svangerskapet, og mange opplever dette.

Jeg blødde flerer ganger i uke 5-6 og 7. Jeg er nå i uke 9 å har sluttet helt å blø etter jeg ble behandlet med progesteron (et hormon som er med på å stoppe vår vanlige menstrasjonsyklus).

Hvis du er urolig kan du få en henvisning til en gynekolog som kan ta en innvendig ultralyd på deg.

Det gjorde jeg, og det var svært beroligene å se at det var liv der inne.

Samtidig så er det ingenting legen kan gjøre dersom det er en abort på gang. Så hovedpoenget med å gå til legen er ikke å behandle, men å berolige.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det høres veldig normalt ut. Jeg hadde det ved 5-6 uker og hadde aldri noen abortfare.

Få en UL hvis du er redd. Men etter den kan det komme blod da også, så da kanskje du abre blir reddere?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Thekla84

Da jeg var gravid i uke 6 fikk jeg plutslig blod-slim fra skjeden. Dette forekommer som regel fordi kroppen ikke er vant til å være gravid, og derfor har den ikke "gitt helt slipp" på menstruasjonen ennå. Legen fortalte meg at sånn rundt om når jeg skulle hatt mensen, kan det komme litt brun utflod eller blod-slim fra skjeden, som egentlig er helt ufarlig. Nå er jeg gravid i uke 26, og husk på at i de aller, aller fleste tilfeller, går det bra. Lykke til!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...