Gå til innhold

Noen som har kommet levende igjennom

Anbefalte innlegg

terapi og kriser og har det bra i dag? Jobb og familie og grunnleggende trygghet? Som vil fortelle hva, hvordan, hvor lang tid osv.

Vet, kan ikke få svar på spørsmålet om hvor lang tid det vil ta og når det skal slutte å gjøre så forbasket vondt. Men trenger litt håp akkurat nå, for nå er det tøfft.

Sykemeldt, utslitt kropp, utslitt sjel, nedovergående tankespiraler på alle kanter. Så hvis noen har noen lys der oppefra..

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/214862-noen-som-har-kommet-levende-igjennom/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Hei!

Fatt håp og styrke, Skal!

Tenk at du Skal få det bedre Snart! Det trenger ikke å være så lenge til!

Takk.. Pleier å klare å tenke sånn, men nå er det akkurat som om alt rakner. Føler meg dradd i alle retninger. Fått høyt blodtrykk. Legen vil at jeg skal spise mindre og trene. Og som hun sa da hun sykemeldte meg "nå får du ta de følelsene som kommer da".

Så lett liksom. Og fysioterapauten sier jeg skal lytte til kroppen og hvile. Vet liksom ikke hva jeg skal gjøre.

javelda1365380927

Takk.. Pleier å klare å tenke sånn, men nå er det akkurat som om alt rakner. Føler meg dradd i alle retninger. Fått høyt blodtrykk. Legen vil at jeg skal spise mindre og trene. Og som hun sa da hun sykemeldte meg "nå får du ta de følelsene som kommer da".

Så lett liksom. Og fysioterapauten sier jeg skal lytte til kroppen og hvile. Vet liksom ikke hva jeg skal gjøre.

Forstår at du har det tungt nå.

Liker du å trene da?

Forstår at du har det tungt nå.

Liker du å trene da?

Vannskelig å si.. Liker ikke å være tilstede i kroppen i det hele tatt. Men liker ikke å ikke være det lenger heller.

Ok og trene når ikke kroppen skriker etter hvile antar jeg. Iallfall å gå tur. Var på tur i går og det var godt. Men har vært helt slått ut siden.

javelda1365380927

obs, skulle egentlig ikke sende svaret som ikke var ferdig..

Du har altså blitt rådet til å både slappe av / hvile + trene

og spise mindre.

Forstår at det kan føles litt håpløst. Ikke la andre Kreve så mye av deg hvis du har det tungt. Du har jo nok som det er.

Annonse

javelda1365380927

Vannskelig å si.. Liker ikke å være tilstede i kroppen i det hele tatt. Men liker ikke å ikke være det lenger heller.

Ok og trene når ikke kroppen skriker etter hvile antar jeg. Iallfall å gå tur. Var på tur i går og det var godt. Men har vært helt slått ut siden.

Kjære deg Skal

Du får begynne med å kvile da, bare slappe av! trekk pusten dypt og hør på musikk, er mitt råd. Liker du musikk?

De to første ukene etter at jeg ble sykemeldt brukte jeg bare til soving og sløving.

Nå forsøker jeg å komme meg litt ut på tur, men det er først etter å ha vært sykemeldt i over en mnd.

Tror jeg forstår hva du mener med at du ikke har "positiv "kontakt med kroppen alltid.

Jeg sliter med noe i den duren jeg også, kanskje som en følge av div opplevelser? Kroppen er bare noe jeg dessverre har, og jeg bruker ikke tid på å være grei med den. Jeg synes ikke jeg har noe forhold til den. Den er for meg et ikke-tema på en måte. Tenker du slik?

Kjære deg Skal

Du får begynne med å kvile da, bare slappe av! trekk pusten dypt og hør på musikk, er mitt råd. Liker du musikk?

De to første ukene etter at jeg ble sykemeldt brukte jeg bare til soving og sløving.

Nå forsøker jeg å komme meg litt ut på tur, men det er først etter å ha vært sykemeldt i over en mnd.

Tror jeg forstår hva du mener med at du ikke har "positiv "kontakt med kroppen alltid.

Jeg sliter med noe i den duren jeg også, kanskje som en følge av div opplevelser? Kroppen er bare noe jeg dessverre har, og jeg bruker ikke tid på å være grei med den. Jeg synes ikke jeg har noe forhold til den. Den er for meg et ikke-tema på en måte. Tenker du slik?

Prøver å slå meg til ro med det, men så kommer angsten over meg og så sluker jeg masse mat eller går hvileløst omkring og så detter jeg sammen på sofaen og griner.

Tenker litt som deg om kroppen. Var så fornøyd i går, for klarte å kjenne etter hva den ville og ha det litt bra samtidig. Så detter jeg rett tilbake.

Vet jeg må bli venner mede den, kan ikke leve sånn som dette. Hvordan går det med deg da?

javelda1365380927

Prøver å slå meg til ro med det, men så kommer angsten over meg og så sluker jeg masse mat eller går hvileløst omkring og så detter jeg sammen på sofaen og griner.

Tenker litt som deg om kroppen. Var så fornøyd i går, for klarte å kjenne etter hva den ville og ha det litt bra samtidig. Så detter jeg rett tilbake.

Vet jeg må bli venner mede den, kan ikke leve sånn som dette. Hvordan går det med deg da?

Det går kanskje som med deg nå-

opp og ned. I det ene øyeblikket synes jeg at jeg takler "livet" greit, noen timer senere, så er ting svart. Føler så mye sinne inni meg at jeg av og til ikke vet hvilken fot jeg skal stå på!

Kjenner ofte at det klør, og at jeg har lyst til å knuse alt jeg ser rundt meg av kopper og møbler og..så videre.

Det gjør veldig vondt å være så sint. Skulle egentlig til psykologen denne uka, men så ble hun syk- og timen utsatt nok en gang. Kjenner at jeg føler meg litt oppgitt for det. Det er så leeeenge mellom hver gang, og så mye jeg trenger å få bearbeid sammen med noen. Håpløst, vondt og ensomt.

Håper du kan med tiden, få en bedre kontakt med kroppen din.

Høres ut som du også har det vondt.

javelda1365380927

Det går kanskje som med deg nå-

opp og ned. I det ene øyeblikket synes jeg at jeg takler "livet" greit, noen timer senere, så er ting svart. Føler så mye sinne inni meg at jeg av og til ikke vet hvilken fot jeg skal stå på!

Kjenner ofte at det klør, og at jeg har lyst til å knuse alt jeg ser rundt meg av kopper og møbler og..så videre.

Det gjør veldig vondt å være så sint. Skulle egentlig til psykologen denne uka, men så ble hun syk- og timen utsatt nok en gang. Kjenner at jeg føler meg litt oppgitt for det. Det er så leeeenge mellom hver gang, og så mye jeg trenger å få bearbeid sammen med noen. Håpløst, vondt og ensomt.

Håper du kan med tiden, få en bedre kontakt med kroppen din.

Høres ut som du også har det vondt.

Må gå og legge meg nå. Kanskje jeg skal skrive til deg på e-mail., har jo adr.din.

Håper du får sove i natt. Sender en klem ut i natten til deg - hvis du vil ha...

Kanskje vi ser mer positivt på livet i morra?

Natta!

Må gå og legge meg nå. Kanskje jeg skal skrive til deg på e-mail., har jo adr.din.

Håper du får sove i natt. Sender en klem ut i natten til deg - hvis du vil ha...

Kanskje vi ser mer positivt på livet i morra?

Natta!

Takk i lige måde! Skal prøve å legge meg og. får klemme litt på tussi.

Nettklemmer er trygge og gode :-), sender en tibake!

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...