Gå til innhold

Dere som har peiling på mac vs.pc (bærbare)

Anbefalte innlegg

Gjest hva gjør man da?

Har fått tilbud om å kjøpe en ny mac (ibook G4') til tilbudspris. Jeg trenger ny data da den jeg har nå er helt klikk.

Jeg bruker pc'n til nedlasting, design, tekstbehandling, filmvisning, musikk, internett. Bruker ofte å ha internett, MSN og musikk på samtidig, noe min nåværende pc ikke takler særlig bra (bærbar).

Jeg er kjent med operativsystemer og programmer både fra mac og pc, og foretrekker helt klart mac på den fronten, så det er ikke dette det dreier seg om.

Stasjonært er uaktuelt!

Så selve poenget: jeg trenger en data som kan takle alle de overnevnte oppgavene OG som jeg kan spille med. Hovedsak MMPORG-spill. Jeg er ikke opptatt av å få best mulig grafikk og slike ting, bare at det går i rimelig fart og ikke slår seg av. Get it?

Spørsmålet blir da. Kan jeg da takke ja til den bærbare mac'en - som er et gunstig pristilbud for meg?

Eller må jeg kjøpe meg ny PC?

Fortsetter under...

1: Mac og spill er to motstridende ting. Det finnes noen spill til Mac, og en gang i blant kommer det til og med ut et og annet nytt spill, men det er ikke en spillplatform.

2: G4 er forrige generasjon Mac. Det vil si at det bare er et tidsspørsmål før den sannsynlivis er for svak til å kjøre nyere programmer av den litt tyngre typen.

3: Pris. Uansett hva bra man kan si om Mac og Apple, så får man betraktelig mindre maskin og ytelse for pengene enn med en PC.

".........................................."

Gjest hva gjør man da?

1: Mac og spill er to motstridende ting. Det finnes noen spill til Mac, og en gang i blant kommer det til og med ut et og annet nytt spill, men det er ikke en spillplatform.

2: G4 er forrige generasjon Mac. Det vil si at det bare er et tidsspørsmål før den sannsynlivis er for svak til å kjøre nyere programmer av den litt tyngre typen.

3: Pris. Uansett hva bra man kan si om Mac og Apple, så får man betraktelig mindre maskin og ytelse for pengene enn med en PC.

Hva med OpenGL?

World of Warcraft skal jo funke med Mac?

Jeg har hatt 4 PC'er opp igjennom mitt 22 år gamle liv og har bare dårlig erfaringer. Kræsj. Windows. osv.

Min nåværende er en såkalt veldig bra HP-pc men den er ikke verdt plasten den ligger i en gang!

Jeg synes mac'ene gjør det enklere å behandle bilder, tekst og film. Ikke minst iMaker. Mulig det bare er meg da.

Men jeg får altså ikke spille sier du?

Hva med OpenGL?

World of Warcraft skal jo funke med Mac?

Jeg har hatt 4 PC'er opp igjennom mitt 22 år gamle liv og har bare dårlig erfaringer. Kræsj. Windows. osv.

Min nåværende er en såkalt veldig bra HP-pc men den er ikke verdt plasten den ligger i en gang!

Jeg synes mac'ene gjør det enklere å behandle bilder, tekst og film. Ikke minst iMaker. Mulig det bare er meg da.

Men jeg får altså ikke spille sier du?

Hvis WoW er gitt ut for Mac, så får du selvfølgelig spilt det. Og jeg regner med at en god (!) g4 vil klare det. Men det finner du info om på sidene deres.

Det er fortsatt mange g4 maskiner i bruk, spesiellt bærbare. Poenget mitt var bare at du kjøper ikke en maskin for så lang tid fremover hvis du kjøper en g4.

Erfaringene folk evt. har med pc som gjør at de foretrekker mac mht. stabilitet er som regel fordi pc-ene blir brukt og behandlet feil. MAc er _ikke_ mer stabile maskiner enn pc-er generellt, når det gjelder kræsjing. Fordelen med en Mac er at en Mac er en Mac, mens en pc ikke alltid er identisk på tvers av merkene.

Hva får du denne macen for, da? En stasjonær g4 vil jeg anslå er verdt kanskje 5.000,- - en bærbar noe mer.

Gjest hva gjør man da?

Hvis WoW er gitt ut for Mac, så får du selvfølgelig spilt det. Og jeg regner med at en god (!) g4 vil klare det. Men det finner du info om på sidene deres.

Det er fortsatt mange g4 maskiner i bruk, spesiellt bærbare. Poenget mitt var bare at du kjøper ikke en maskin for så lang tid fremover hvis du kjøper en g4.

Erfaringene folk evt. har med pc som gjør at de foretrekker mac mht. stabilitet er som regel fordi pc-ene blir brukt og behandlet feil. MAc er _ikke_ mer stabile maskiner enn pc-er generellt, når det gjelder kræsjing. Fordelen med en Mac er at en Mac er en Mac, mens en pc ikke alltid er identisk på tvers av merkene.

Hva får du denne macen for, da? En stasjonær g4 vil jeg anslå er verdt kanskje 5.000,- - en bærbar noe mer.

Får 50 % rabatt, regner med det blir noe rundt 5000 da. Betingelsen er at den skal brukes i jobb/skolesammenheng og ikke selges.

Får 50 % rabatt, regner med det blir noe rundt 5000 da. Betingelsen er at den skal brukes i jobb/skolesammenheng og ikke selges.

Du får 50% rabatt av ny pris, og maskinen er ny? I såfall er det jo ingen tvil om at du får en god pris, såfremst maskinen gjør det du trenger. Sjekk forøvrig systemkravene og anbefalt ytelse for WoW, for sikkerhets skyld.

"..........................................."

Annonse

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...