Gå til innhold

Pass til barn

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hei.

Vi må skaffe pass til jenta når på snart 4 år.

Vi skal reise til Kreta i mai.

Er det noen som kan hjelpe meg med prisen på pass?

Hvor lenge tar det før vi får passet?

Hva om hun nekter helt å sitte alene for å bli tatt bilde av?

Hun er utrolig sjenert av seg.

På forhånd takk for svar.

Fortsetter under...

Gjest passkontrollen
Skrevet

Mener det er halv pris av et voksent pass .... var det 400 vi betalte ifjor sommer tro ... ? Det er gyldig i to-tre år vel.

Bilde må de ha, samme hvor sjenert jenta di er.

Gjest Ulvinnen Lurulf
Skrevet

Prisen på pass husker jeg ikke, men jeg vet at den nylig har gått opp.

Det tar en ukes tid før du får passet i posten.

Men passbildene må du ha med selv, ta dem i en bildeautomat f.eks. La forhenget være åpent, da trenger hun jo ikke å føle at hun sitter alene.

Skrevet

http://www.politi.no/portal/page?_pageid=34,49023&_dad=portal&_schema=PORTAL&articles7_mode=skjemadetails&articles7_articleId=33089&articles8_mode=downloadskjema&articles8_articleId=33089&uicell=uicell02b&navigation1_parentItemId=1927&navigation1_selectedItemId=2453&orgUnitId='>http://www.politi.no/portal/page?_pageid=34,49023&_dad=portal&_schema=PORTAL&articles7_mode=skjemadetails&articles7_articleId=33089&articles8_mode=downloadskjema&articles8_articleId=33089&uicell=uicell02b&navigation1_parentItemId=1927&navigation1_selectedItemId=2453&orgUnitId=

Evt. http://www.politi.no og velg "Pass, id, attester" under "Tjenester".

Gå i en fotobutikk som tar bilder, de har utstyr som gjør at man kan gjøre mange forsøk før dere får til et vellykket foto (omtrent som når du tar digitale bilder, du kan kassere de ubrukelige uten at det koster noe ekstra). Husk å si at det er til pass.

Skrevet

Jeg satt på kne foran ungen når passbildet ble tatt. Jeg kom selvsagt ikke med på bildet. Gjorde det sånn både med jenta mi som var baby og guttungen som var 3 år på det tidspunktet.

Skrevet

Den siste gangen jeg tok passbilder gjorde jeg det på en fotoforretning og der var det bare en krakk i et hjørne, ikke noe forheng engang. Det burde vel gå greit?

Annonse

Gjest Flystripa
Skrevet

Pass koster kr 420,-

Varighet: 0-5 års alder = 2 år

5 år og opp til 16(?) år = 5 år

Passbilder koster ca 75 kr for 4 stk. Disse tas helst hos fotograf. Fotografen tar nye bilder om du ikke er fornøyd. I en bildeautomat kan man ikke klage om ungen gjør seg til eller detter av stolen ;o)

Å lage et pass tar fra 1-21 dager, avhengig av hvor du bor, høysesong/lavsesong etc

Skrevet

Pass koster kr 420,-

Varighet: 0-5 års alder = 2 år

5 år og opp til 16(?) år = 5 år

Passbilder koster ca 75 kr for 4 stk. Disse tas helst hos fotograf. Fotografen tar nye bilder om du ikke er fornøyd. I en bildeautomat kan man ikke klage om ungen gjør seg til eller detter av stolen ;o)

Å lage et pass tar fra 1-21 dager, avhengig av hvor du bor, høysesong/lavsesong etc

De tar digitale bilder nå så de kan ta mange og så kan du plukket ut det du er mest fornøyd med. Har gjort det både hos Schrøder og på Elitefoto, var absolutt mest fornøyd med Elitefoto faktisk!

Gjest Flystripa
Skrevet

De tar digitale bilder nå så de kan ta mange og så kan du plukket ut det du er mest fornøyd med. Har gjort det både hos Schrøder og på Elitefoto, var absolutt mest fornøyd med Elitefoto faktisk!

Jeg vet - verden har blitt digitalisert ;o)

Men hvor er Elitefoto? Alle ungene må ha pass før mai... *ruinere meg på små røde bøker*

Petrine Eiffel
Skrevet

Pass koster nå ca. 900 kr. Både til voksen og barn.

Pass til barn koster 420,- ikke 990,- som til voksne...

Skrevet

Jeg vet - verden har blitt digitalisert ;o)

Men hvor er Elitefoto? Alle ungene må ha pass før mai... *ruinere meg på små røde bøker*

Elitefoto på Trondheim torg, fotosjappa i første etasje der. Like ved utgangen mot Prinsensgt.

Skrevet

Vet du hva? Nå ble jeg litt redd meg selv. Jeg må ha vært mentalt på Pluto et øyeblikk.

Jeg leste nemlig helt til siste linje før det gikk opp for meg at det ikke var barnepass (altså at du ville ha noen til å passe jenta di mens dere foreldre er på ferie) du var ute etter.

*Gulp og rødme*

Annonse

Gjest Ulvinnen Lurulf
Skrevet

Vet du hva? Nå ble jeg litt redd meg selv. Jeg må ha vært mentalt på Pluto et øyeblikk.

Jeg leste nemlig helt til siste linje før det gikk opp for meg at det ikke var barnepass (altså at du ville ha noen til å passe jenta di mens dere foreldre er på ferie) du var ute etter.

*Gulp og rødme*

Det er godt det snart er helg!

Du trenger nok å koble av med litt nyttig msn-chatting til kvelden. *hinter*

Gjest Flystripa
Skrevet

Elitefoto på Trondheim torg, fotosjappa i første etasje der. Like ved utgangen mot Prinsensgt.

Ok, kjekt å vite :)

Skrevet

Det er godt det snart er helg!

Du trenger nok å koble av med litt nyttig msn-chatting til kvelden. *hinter*

:o)

Skrevet

*Gulp og rødme*

Akkurat det samme tenkte jeg også, men feig som jeg er turde jeg ikke skrive det som førstemann.

Skrevet

*Gulp og rødme*

Samme her! ;o)

Skrevet

*Gulp og rødme*

Me too - - fikk ikke noen sammenheng i innlegget - LOL

Skrevet

Jeg tok bildene selv - foran en lys vegg - passet på at bildene ble som det står i instruksene for pass. Da ble det ikke så ille for ungene - så printet jeg de ut på fotopapir. gikk helt fint det!

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...