Gå til innhold

12.000 kr i strømregning

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Wow!

Vet ikke hvor stor min er, men vet at den har kommet for det fikk jeg mail om i stad.

Sjekk først om det virkelig stemmer og be om å få en oversikt, hvis den varierer veldig fra tidligere år. Hvis alt stemmer kan du be om å få regningen delt opp i flere bolker.

DET var mye penger, ja!

Annonse

Hvis du vet at du skal betale strøm en gang i året så burde du ha lagt av til den.

Øh...man betaler normalt strømmen kvartalsvis. Her var det snakk om en avregning, altså at h*n har brukt mer strøm enn stipulert. Da blir det "baksmell".

"............................................."

Hvis det er på ett helt år så kan vel for faen ikke forvente annet.

Ikke kom å si at du hadde ventet 1000,- iallefall.

Avregning: Det som blir til overs, enten pluss eller minus, når man har sjekket det faktiske forbruket mot det stipulerte forbruket.

"..............................................."

Hvis det er på ett helt år så kan vel for faen ikke forvente annet.

Ikke kom å si at du hadde ventet 1000,- iallefall.

Hallo, jeg har betalt 2.- 3.000 kroner i strøm hvert kvartal. Siden jeg har flyttet til en ny plass tenkte jeg at strømmen kanskje ikke var så dyr her som hjemme.

Annonse

Øh...man betaler normalt strømmen kvartalsvis. Her var det snakk om en avregning, altså at h*n har brukt mer strøm enn stipulert. Da blir det "baksmell".

Vi får regning en gang i året, det er ikke uvanlig.

Fikk vår nettopp....5000.-

Vi får regning en gang i året, det er ikke uvanlig.

Fikk vår nettopp....5000.-

Nuvel...spesiellt vanlig er det nå ikke. Det har i alle år vært "default" med kvartalsmessige regninger - annet har man avtalt spesifikkt.

Forresten - 5.000,- totalt på et år? Da bruker du/dere jaggu ikke mye strøm :-)

jeg betaler for 2 mnd om gangen jeg... også betaler jeg etterskuddsvis, så jeg betaler det jeg faktisk har brukt... ikke noe stipulering... er ikke de mye smartere??

jeg betaler for 2 mnd om gangen jeg... også betaler jeg etterskuddsvis, så jeg betaler det jeg faktisk har brukt... ikke noe stipulering... er ikke de mye smartere??

Jeg betaler for 3 mnd i gangen (altså kvartalsvis), på etterskudd for det jeg faktisk har brukt dersom jeg husker å melde inn forbruket, ellers estimeres det og jeg får regning for et antatt forbruk.

Smartere, ja - med tanke på nøyaktighet. Men så må du jo huske å lese av måleren seks ganger i året, da :-)

".............................................."

Smartere, ja - med tanke på nøyaktighet. Men så må du jo huske å lese av måleren seks ganger i året, da :-)

".............................................."

jammen det får jeg jo mail om... dessuten stiller jeg inn mobilen på alarm også!! Så det er ikkeno problem!!

jammen det får jeg jo mail om... dessuten stiller jeg inn mobilen på alarm også!! Så det er ikkeno problem!!

Jeg glemmer det alltid, så jeg aner ikke hvor mye jeg har brukt før de kommer og truer med å slå meg i hodet hvis jeg ikke leser av måleren :-)

"......................................"

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...