Gå til innhold

Fall fra høyde på jobb / slag mot kne

Anbefalte innlegg

Gjest Geir-Frode

Hei i forbindelse med jeg falt fra et 2.6 meter tak og ned i ett betonggulv, så luerer jeg på hva man eventuelt gjør i forbindelse med jobben. Hendelsesforløpet er dette: datt fra 2.6 meter fra usikret tak ( som brukes som lagringsplass , jobber på et lager )Traff da med kneet først, mot siden av kneskålen. Klarer fint å bøye og bruke foten, men er litt stiv og har litt smerter. Har lagt på is på den for å ungå hevelse.

Men det jeg lurer på er om man skal skrive noe skademelding og oppsøke lege i tillfelle senskader e.l.? Jeg opplever nemlig at sjefene ikke tar dette som noe alvorlig og dertil ikke orienterer om hva som bør gjøres. Har ikke fått noen innføring da jeg er i prøve tid.

Fortsetter under...

Hei!

JA det skal skrives skademelding på sånne yrkesskader! I Internkontrollpermen på din arbeidsplass skal det være skjemaer for dette. Høre med tillitsvalgt eller verneombud! Det er viktig å dokumentere skaden, tilfelle det blir noe "men". Og få en lege til å se på det! (og den utgiften skal vel strengt tatt arbeidsgiver ta!)

Lykke til!

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...