are20 Skrevet 8. mars 2001 Del Skrevet 8. mars 2001 Til tider hender det når jeg sitter på skolen at jeg blir svært trøtt. Kan hende at det er noe med maten jeg spiser. Men jeg mener selv at maten er normal kost. Jeg er påpasselig med søvn og slikt, men jeg blir døsig når jeg sitter på skolen.. Kan sikkert ha noe med klima annlegget å gjøre, men er ikke sikker. Jeg har diagnosen kronisk allergisk, men tar for tiden ikke noen tabletter. F.eks Zyrtec, noen av grunnen er at jeg blir forferdelig sløv av den. Har prøvd en type som smelter på tunga, men den syns jeg var lite effektiv. Jeg lurer også på om det kan ha noe med fordøyelsen å gjøre. Når jeg da skal gjøre mitt fornødigste hender det at jeg må sitte en stund, eller at jeg må flere ganger i løpet av en kort tid. Det er noe jeg har lurt på en stund... Kan være høy forbrenning eller lav? 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/21506-tr%C3%B8tthet/ Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Ragnhild Halvorsen, Lege Spesialist i Im Skrevet 9. mars 2001 Del Skrevet 9. mars 2001 Kjære are20 Jeg tror ikke du er trøtt pga noe du spiser - egentlig er det nokså vanlig å få perioder med trøtthet i løpet av dagen, særlig hvis du er passiv tilhører til noe som ikke engasjerer deg så veldig (?) Store måltider midt på dagen gjør oss trøtte, men vanlig norsk kosthold er jo slik at vi spiser et lite måltid midt på dagen hvilket er fornuftig hvis vi ikke også har tid til en liten hvil. Dårlig inneklima (tett luft)kan også være medvirkende til trøtthet og døsighet, det er viktig å sørge for nok frisk luft, og da er det aller beste å åpne vinduene. Det er noen som blir søvnige av Zyrtec og hvis du blir det kan det være lurt å prøve en annen type antihistamin. Hvis du kan unngå å bruke allergitabletter er det selvfølgelig det beste. Tarmfunksjonen er veldig individuell og avhengig av måltidsrytme, fysisk aktivitet og en rekke andre ting. Jeg synes ikke du skal bekymre deg -slik du beskriver det høres det egentlig svært så normalt ut. Hvis du ønsker en forandring kan du jo prøve å venne deg til en fast do-rytme - f.eks. at du setter av litt tid etter frokost til dette. Men da må du kanskje stå litt tidligere opp og det er ikke alltid like populært. 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/21506-tr%C3%B8tthet/#findComment-92573 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.