Gå til innhold

Irritasjon i luftveier

Anbefalte innlegg

steinarrolsethness

heisann.

jeg har i mange år hatt en slags røylehoste .. Jeg har aldri tatt et drag røyk, men den er nå der likevel. Går alltid og småhoster. Hoster alltid om morgenen. Det er derfor jeg kaller den røykhosetn min. Bare små tørre host.. Ikke noe slim som hostes opp.. Har litt slim i halsen av og til.. Det klør også konstant i brystet, det kjennes ut som det er hmm.. i fremveggen av lungene hvis det går an å si det slik. Kløen, som forårsaker hotsen sitter ca en håndsbredde opp fra solar plexus. Jeg trener mye, og det klør ekstra mye hvis jeg har vært ute og gått på ski i kaldvær. Det gjøre ikke vondt noe sted. Bare denne hosten og kløen som jeg er så inderlig lei av.

jeg er heller på ingen måte tungpustet. Jeg løper halvmaraton uten å tenke over det når det gjelde åndedrett. bena svikter lenge før pusten liksom. Hva kan dette være??

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/215268-irritasjon-i-luftveier/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Nina Lindstad, spesialist i allmennmedisin

kan være lett lokal irritasjon i luftrøret eller de største bronkiene. kan skyldes overfølsomhet for f.eks kald luft, tørr luft eller andre irritanter. Men det kan også hende at du har en lavgradig astma. Da er det imidlertid vanlig å kjenne litt tung pust, særlig ved trening når man har varmet dårlig opp. Du kan kontakte fastlegen din for å få gjort en lungesjekk, spirometri. anskje kan du prøve en atmaspray en periode, særlig før trening for å se om dette hjelper.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...