Gå til innhold

Den værst tenkelige oppvekst... pluss litt til...

Anbefalte innlegg

Hei! Jeg er ein gutt på 22 som er så heldig å bli i lag med ei jente på 19. Her kommer en lang historie, i korte utdrag:Denne jenta har opplevd det værste. Faren, oprinnelig fra spania, slo og mishandla mora. Deriblant et draps forsøk på moren. Dette skjedde da kjæresten min var ung. Han brukte narkotika, men for det meste hasj den gang. Han flytta ut når kjæresten min var 8 år. Han bur nå på gata og er narkoman. Dette er ingenting av det som kom i vente.

Når kjæresten min vart 10 år, vart mora i lag med ein kar fra Chile (mora er norsk). Han misbrukte kjæresten min seksuelt over en LAANG periode. Kanskje i opptil tre år... Detaljene vet jeg lite om, men noe har jeg fåttt henne til å si. Dette skjedde omtrent kvar gang hun kom hjem fra barneskulen, og mora var vekke. Han prøvde vist også å trenge inn i ho... men ho var for liten...Dette er for jævlig. Han jævelen går fri. Jeg kan navnet hans. Han bor i Bergen ett sted.

Kjæresten min har ikke fått den oppfølginga ho trenger. Nå har jeg komt inn i familien, der dei heller ikke takkler alt like bra. På godt og vondt fant dei Gud. Men, mora trur jo at så lenge dei ber til gud, så går alt bra med alle. Kjæresten min fant også Gud. Ellers hadde ho ikke levd den dag i dag. Selv er jeg ikke kristen. Det går bra med alle sammen no. No er ho 19 år, og tilsynelatandes godt humør. Men, jeg skal ikke skrape for mye på overflaten for å se at hun har det forjævligt. I forholdet vårt, forutenom ekstreme humør svingninger, så har hun litt problemer med å være intim. Egentlig ikke store sett etter det hun har gjennomgått. Vi har samleie. Hun hadde også en type i to år, fra hun var fjorten til hun var 16. Han var fire år eldre, dvs 18 når dei vart ilag. Dei hadde samleie regelmessig. Hun har også ligget med tre personer FØR han i 13 års alderen. Jeg kan kanskje forstå hvorfor... Han jævelen fikk vel kjæresten min til å tro at dette er normalt... dette er kjærlighet...

Jeg har lyst å hjelpe kjæresten min. Men, hvordan? Gud er ikke nok. Ho trenger profesjonell hjelp, men det vil hun ikke. Jeg har klart meg selv til nå, så hvorfor trenger jeg hjelp nå? sier hun... Men, hun er mer på gli nå med tanke på hjelp.Hvem kan jeg ringe til? Kan jeg legge opp, ordne alt papir arbeid, slik at hun kan gå til psykolog? Jeg har vært vitne til reaksjoner som er heeelt syke. Det bitte lille hun har fortalt er jo helt sinnsykt. Hvem vet hva han syke jævelen gjør nå. Kan jeg tipse politiet i Bergen om han, slik at han blir overvåket? Hva kan jeg gjøre i forhold til politiet, uten å dra familien inn (det er for vannskelig for dem)? Jeg vil komme denne saken til livs. Hjelpe både kjæresten min og familien hennes... Dette sliter på meg og... sover dårlig... og med tanke på det som har skjedd... det er forjævligt. Fra første gang jeg hørte det... til jeg virkelig fortso hvor galt det som har skjedd er... At nåken kan være så onde...

Fortsetter under...

Hei!

Det finnes mange drittsekker hær i verden som er ødelegger manges liv.

Vil også si at det er godt det finnes mennesker deg. Det er veldig viktig for en som har vært utsatt for overgrep å føle den støtten du gir kjæresten din.

Vil minne om at det kan være til god hjelp å snakke/rådføre seg med senter mot incest. Det kan føles som et stort annsvar å vite det du vet. Både i forhold til det at du vet denne mannen går fri og med stor sannsynlighet fortsatt forgriper seg på flere barn (de fleste slutter ikke av seg selv).

Også i forhold til kjæresten som du ser har det vondt. Du vil hjelpe, men det er godt å ha noen profesjonelle å støtte seg til.

Ta ett internettsøk på senter mot incest, de finnes mange steder i landet. For meg var det venner som tok kontakt med incestsentert i Trondheim. Jeg så på det som helt uaktuelt å ta imot hjelp. Jeg har brukt år på å klare å ta imot hjelp, nå endelig har jeg klart det:), med god hjelp.

Om kjæresten din ikke vil ha hjelp i første omgang kan det kanskje være greit for deg å snakke med noen.

Hun må føle det riktig å gjøre det, men kan også trenge litt pushing for å klare det.

Lykke til.

Med en støttespiller som deg tror jeg dere klarer dette. Finn styrke sammen.

Klem fra ei på 25år

Hei!

Det finnes mange drittsekker hær i verden som er ødelegger manges liv.

Vil også si at det er godt det finnes mennesker deg. Det er veldig viktig for en som har vært utsatt for overgrep å føle den støtten du gir kjæresten din.

Vil minne om at det kan være til god hjelp å snakke/rådføre seg med senter mot incest. Det kan føles som et stort annsvar å vite det du vet. Både i forhold til det at du vet denne mannen går fri og med stor sannsynlighet fortsatt forgriper seg på flere barn (de fleste slutter ikke av seg selv).

Også i forhold til kjæresten som du ser har det vondt. Du vil hjelpe, men det er godt å ha noen profesjonelle å støtte seg til.

Ta ett internettsøk på senter mot incest, de finnes mange steder i landet. For meg var det venner som tok kontakt med incestsentert i Trondheim. Jeg så på det som helt uaktuelt å ta imot hjelp. Jeg har brukt år på å klare å ta imot hjelp, nå endelig har jeg klart det:), med god hjelp.

Om kjæresten din ikke vil ha hjelp i første omgang kan det kanskje være greit for deg å snakke med noen.

Hun må føle det riktig å gjøre det, men kan også trenge litt pushing for å klare det.

Lykke til.

Med en støttespiller som deg tror jeg dere klarer dette. Finn styrke sammen.

Klem fra ei på 25år

hei!

søkte på det du sa... og fant senter mot incest i bergen. Egentlig en dårlig hjemmeside, rent kvalitet messig sett... men jeg fant to pdf filer... veldig informative...

www.smih.no

videre på link: "Seksuelle overgrep" nede til venstre. Der ligger to pdf filer under "Kronikker"

Disse er skrevet av profesjonelle... og kan være vonde å lese for dem som har opplevd overgrep. De skriver på "norsk" og ikke fagspråk. Jeg lærte masse. Jeg trekker en del sluttninger i forhold til kjæresten min utifra filene.

Takk for hjelpen!!!

hei!

søkte på det du sa... og fant senter mot incest i bergen. Egentlig en dårlig hjemmeside, rent kvalitet messig sett... men jeg fant to pdf filer... veldig informative...

www.smih.no

videre på link: "Seksuelle overgrep" nede til venstre. Der ligger to pdf filer under "Kronikker"

Disse er skrevet av profesjonelle... og kan være vonde å lese for dem som har opplevd overgrep. De skriver på "norsk" og ikke fagspråk. Jeg lærte masse. Jeg trekker en del sluttninger i forhold til kjæresten min utifra filene.

Takk for hjelpen!!!

Hei Igjen!

Var inne å leste på smih.

Bra side.

www.fmso.no har også en del innformasjon om seksuelle overgrep.

Hører gjerne fra deg igjen om hvordan det går.

Håper dere finner støtte og hjelp.

Klem fra meg.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...