Gå til innhold

HIV smitte og hurtige symptomer

Anbefalte innlegg

Den 20.01 hadde jeg beskyttet sex med ei dame i spania jeg er bekymret for er smittet av HIV. Det ble brukt kondom og så vidt jeg kunne observere var denne på og hel under hele akten. Det var også tunge kyssing med i hendelsesforløpet, men det var alt, vanlig normal heterofil sex. Nå har jeg fått alvorlig angst for at jeg har blitt smittet av HIV. Den 23.01 ble jeg veldig forkjølet, vondt i halsen, stiv i kroppen etc. noe jeg er fortsatt i dag 24.01. Kan dette være symtomer på smitte? Har jeg noen grunn til bekymring?

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/215488-hiv-smitte-og-hurtige-symptomer/
Del på andre sider

Fortsetter under...

De bruker operere med 1-3 uker før man eventuelt får symptomer på primærinfeksjon (feber, slapphet, hovne lymfekjertler, nattesvette, muskelsmerter).

Bare et par dager var litt kort vil jeg si.

Dersom du bekymrer deg er det kanskje best å få snakket med en lege.

Miklos Degre, Dr Med Spesialist i mikrobiologi

Man skal aldri si aldri i medisin, men sjansen for å bli smittet under de forholdene du beskriver er ytterst små. HIV overførest med ubeskyttet sex, og tung kyssing er meget lite effektiv overføringsmetode. Når det gjelder din forkjølelse så kommer det under alle omstendigheter for traskt i forhold til dine sexuelle eskapader. Det er neppe noe sammenheng mellom de to. Det tar flere uker før eventuelt lignende symptomer kan oppstå på grunn av en HIV infeksjon.

Men det er klart at når du har fått dette i hodet så er det vanskelig å droppe tanken bare fordi jeg forteller at du har liten grunn til bekymring. Derfor anbefaler jeg at du tar en tur til en lege om ca 5 uker få tatt en blodprøve og få testet det på HIV. Er testen negativ (som jeg tror den blir) kan du glemme det hele

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...