Gå til innhold

symptomer på lungekreft

Anbefalte innlegg

Gjest synne

er ei jente på 32 år som har røykt siden 14 års-alderen,de siste 10 årene har forbruket vært på mellom 7-9 milde sigaretter pr,dag.

leste på en av nettsidene at hoste og en følese av press i brystet kunne være noen av symptomene på lungekreft,og ble straks veldig bekymret, i og med at jeg den siste tiden har følt press over brystet når jeg bøyer meg fremover,merker også at jeg tåler røyken mindre nå enn før(hoste,tett bryst).er veldig bekymret,håper derfor på svar snarest.

på forhånd tusen takk.

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/21549-symptomer-p%C3%A5-lungekreft/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Wenke Lunde, Sykepleier

Det er relativt sjeldent at så unge mennesker får lungekreft. Jo eldre man blir, jo hyppigere er forekomsten. Aller hyppigst forefinnes lungekreft i 60-80 års alderen, men dette bildet er i ferd med å endre seg.

Symptomer på lungekreft kan være alt fra ingenting til langvarig hoste, endrede hostevaner, blodig oppspytt, langvarig heshet, smerter og besver ved svelging, brystsmerter.

Trykk for brystet høres mer ut som astmatisk besvær. Jeg ville gått til lege og sjekket opp hva dette kan være, da man ikke skal gå med langvarige pusteplager. Har du nettopp hatt influensa eller kraftig forkjølelse kan dette også være en forklaring.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...