Gå til innhold

barn og skole


librajente85

Anbefalte innlegg

Jeg forstår godt at mange er skeptiske til min planlagdte tid! å tro meg, jeg veit hvordan det er å ha en baby i huset.. jeg var bare 13 år da mor ble veldi syk, å vi hadde en lillebror på 3 månder i huset.. da ble han mitt ansvar, jeg matet han, skiftet på han, badet han osv.. min far jobbet dag og natt, så det var bare meg til å ta vare på den lille...

Vi har tenkt veldi igjennom dette.. jeg slipper jo mange av fagene også, pga at jeg har tatt dem før, så jeg har kansje bare 3 timer på skolen til dagen..

jeg er veldi innstilt på å gjennomføre, å også få barn, å jeg veit jeg kan klare dette..

alt kommer ann på skolen!

takk som svarte meg :)

mvh H

Det høres veldig bra ut! Så lenge du er motivert så går det helt sikkert kjempebra!

Bare husk på det med at det ikke bestandig klaffer når man vil... Vi brukte 3 år på å få til storesøster. Mens de andre kom veldig kjapt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest Provosert JA!

hei.. jeg ser jeg har fått mye kritikk her!

Vi bor sammen, har vært sammen noen år, har leilighet med rom for ett barn, vi har bil (2 stk).. han har fast jobb, og fagbrev..

Jeg er ung, JA men der er faktisk jenter som får barn som 16,17,18 år (yngre også)

jeg er 21 år når jeg får dette barnet!

jeg er en veldi bestemt og sta person, å jeg veit jeg kan hvis jeg bare går inn for det..

ikke alle som bare prioriterer kariere å utdanning..

hvh H

Nei, det er helt sant som du sier at det ikke er alle som prioriterer utdanning og karriere. Men jeg blir så irritert når jeg hører 16,17og 18åringer som får barn. Hva i huleste er det de tenker på??? Synes virkelig synd i møkkajenter som plopper ut babyer og lever på kjæresten/samboeren eller hva det nå er. Eller, det er vel kanskje ikke synd i de, men dem de må leve av. Herregud!

Ikke misforstå meg, jeg skjønner at ikke alle bryr seg om utdanning og karriere. Alle greier seg vel på ett vis. Men jeg synes sånne jenter er IDIOTER!!! Slu, egoistiske, utspekulerte...ja, you name it!

Litt langt over streken der kanskje, I know!!! Men blir bare så provosert. Herregud, gå litt skole slik at du kan lære barna dine å lese og skrive (jada, lærere har den jobben, men du skal kunne hjelpe til du også..!).

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest nå ble jeg litt provosert

Nei, det er helt sant som du sier at det ikke er alle som prioriterer utdanning og karriere. Men jeg blir så irritert når jeg hører 16,17og 18åringer som får barn. Hva i huleste er det de tenker på??? Synes virkelig synd i møkkajenter som plopper ut babyer og lever på kjæresten/samboeren eller hva det nå er. Eller, det er vel kanskje ikke synd i de, men dem de må leve av. Herregud!

Ikke misforstå meg, jeg skjønner at ikke alle bryr seg om utdanning og karriere. Alle greier seg vel på ett vis. Men jeg synes sånne jenter er IDIOTER!!! Slu, egoistiske, utspekulerte...ja, you name it!

Litt langt over streken der kanskje, I know!!! Men blir bare så provosert. Herregud, gå litt skole slik at du kan lære barna dine å lese og skrive (jada, lærere har den jobben, men du skal kunne hjelpe til du også..!).

I all verden, hva slags svar var det?

For det første er jenta 21 år, og hun spør om råd i forhold til å gå på skole og få barn samtidig.

21 år er faktisk voksent og hun har alle muligheter for å kunne ta seg av ett barn.

Det er faktisk veldig mange som får barn under studier.....

Selvfølgelig kommer det an på studier og på pappan, og eller annen famile som kan hjelpe til, MEN det er fullt mulig.

Jeg kjenner folk som har tatt alt fra sykepleien til universitetsfag til medisin studier og fått både ett og to barn uten å ta permisjon fra studier. Så alt går ann.

Du sier du blir provosert fordi hun skal leve på andre, men det er jo ikke det hun ønsker. Hun vil jo også gå på skole.....For å få en utdannelse.

Og om hun ikke hadde villet det så er det opp til henne og hennes samboer hvordan de løser det.

Jeg var heller ikke mer enn 23 nåe jeg fikk mitt første barn og jeg har hatt mye energi til mine. Riktignok var jeg ferdig med studier, men hadde ikke jobb når jeg ble gravid og heller ingen inntekt, så vi måtte leve på pappan sin inntekt ett par år, før jeg fikk jobb. ER du provosert på vårt tilfelle også da.?

Rister oppgitt på hodet.....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

I all verden, hva slags svar var det?

For det første er jenta 21 år, og hun spør om råd i forhold til å gå på skole og få barn samtidig.

21 år er faktisk voksent og hun har alle muligheter for å kunne ta seg av ett barn.

Det er faktisk veldig mange som får barn under studier.....

Selvfølgelig kommer det an på studier og på pappan, og eller annen famile som kan hjelpe til, MEN det er fullt mulig.

Jeg kjenner folk som har tatt alt fra sykepleien til universitetsfag til medisin studier og fått både ett og to barn uten å ta permisjon fra studier. Så alt går ann.

Du sier du blir provosert fordi hun skal leve på andre, men det er jo ikke det hun ønsker. Hun vil jo også gå på skole.....For å få en utdannelse.

Og om hun ikke hadde villet det så er det opp til henne og hennes samboer hvordan de løser det.

Jeg var heller ikke mer enn 23 nåe jeg fikk mitt første barn og jeg har hatt mye energi til mine. Riktignok var jeg ferdig med studier, men hadde ikke jobb når jeg ble gravid og heller ingen inntekt, så vi måtte leve på pappan sin inntekt ett par år, før jeg fikk jobb. ER du provosert på vårt tilfelle også da.?

Rister oppgitt på hodet.....

Godt svar!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nei, det er helt sant som du sier at det ikke er alle som prioriterer utdanning og karriere. Men jeg blir så irritert når jeg hører 16,17og 18åringer som får barn. Hva i huleste er det de tenker på??? Synes virkelig synd i møkkajenter som plopper ut babyer og lever på kjæresten/samboeren eller hva det nå er. Eller, det er vel kanskje ikke synd i de, men dem de må leve av. Herregud!

Ikke misforstå meg, jeg skjønner at ikke alle bryr seg om utdanning og karriere. Alle greier seg vel på ett vis. Men jeg synes sånne jenter er IDIOTER!!! Slu, egoistiske, utspekulerte...ja, you name it!

Litt langt over streken der kanskje, I know!!! Men blir bare så provosert. Herregud, gå litt skole slik at du kan lære barna dine å lese og skrive (jada, lærere har den jobben, men du skal kunne hjelpe til du også..!).

Jeg sjønner at du er provosert, men du provoserer meg også når du skriver st jeg må gå skole for å lære barna mine å lese og skrive.. jeg har hatt videregående å er utdanna kokk.. men så har det seg skik at jeg ikke har bein til å jobbe som kokk lenger, å må utdanne meg pånytt.. så jeg kan faktisk lese. skrive, rekne osv.. dette er ikke en situvasjon som jeg liker.. ville mye heller kunne jobbe med det jeg er utdannet til, en å gå skole å lære tid pånytt! å jeg lever ikke på min samboer.. jeg har en egen inntekt!!!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det høres veldig bra ut! Så lenge du er motivert så går det helt sikkert kjempebra!

Bare husk på det med at det ikke bestandig klaffer når man vil... Vi brukte 3 år på å få til storesøster. Mens de andre kom veldig kjapt.

Takk for støtten..

Er godt at noen er positive til meg her inne.. har fått så mange stygge tilbakemeldinger her, om hvor ung jeg er, å ansvarsløs osv osv...

Jeg er veldi voksen av meg, og en ærlig å VELDI ansvarsfull person.. jeg tenkte bare det var best å få ett barn når jeg studerer, slik at jeg kan begynne å jobbe når jeg er ferdi me skole... å da er banet så gammelt at det kan gå i bernehahage..

Jeg veit at det ikkje går ann å planlege nøyaktig når en vil ha ett barn... men det er lov å prøve.. jeg blir heller ikke skuffet viss det blir seinere, bare jeg blir gravid en gang :)

hilsen meg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Hehehe, det er som regel så enkelt at det er naturen som tar seg av den planleggingen.

Du har nemlig absolutt ingen garantier for at du kan time graviditeten din.

det erjeg fulstendi klar over..

men det er lov å prøve!

Å det du sier om naturen tar seg av graviditeten stemmer ikke... så lenge du går på prevangsjon så blir det ikke barn, men hvis man slutter med det, for å prøve å bli gravid, så er det du som bestemte det!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Husk på at det er veldig vanskelig å planlegge nøyaktig dato for fødsel. Hva gjør du hvis du ikke rekker å bli gravid så du kan føde i februar? Venter et år til?

Jeg er klar over at man ikke kan planlegge nøyaktig dato...

hvis jeg ikke rekker å bli gravid i februar, så prøver vi mars.. rekker vi ikke mars, prøver vi april.. det er ikke noe krise hvis det ikke klaffer med februar.. det er bare vi som har ett ønske om februar... men det største ønsket er ett barn, og da spiller det ingen rolle når det kommer egentlig!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk for støtten..

Er godt at noen er positive til meg her inne.. har fått så mange stygge tilbakemeldinger her, om hvor ung jeg er, å ansvarsløs osv osv...

Jeg er veldi voksen av meg, og en ærlig å VELDI ansvarsfull person.. jeg tenkte bare det var best å få ett barn når jeg studerer, slik at jeg kan begynne å jobbe når jeg er ferdi me skole... å da er banet så gammelt at det kan gå i bernehahage..

Jeg veit at det ikkje går ann å planlege nøyaktig når en vil ha ett barn... men det er lov å prøve.. jeg blir heller ikke skuffet viss det blir seinere, bare jeg blir gravid en gang :)

hilsen meg

Det høres flott ut!!!

Da er det jo snart bare å sette i gang å prøve!!! Det er jo litt koselig det også :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det høres flott ut!!!

Da er det jo snart bare å sette i gang å prøve!!! Det er jo litt koselig det også :-)

:) ja, om ikke så lenge..

Er jo noe månder til ennå da!

men vi er spente på om vi får det til...

ha en fin helg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

:) ja, om ikke så lenge..

Er jo noe månder til ennå da!

men vi er spente på om vi får det til...

ha en fin helg

I lige måde!!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er klar over at man ikke kan planlegge nøyaktig dato...

hvis jeg ikke rekker å bli gravid i februar, så prøver vi mars.. rekker vi ikke mars, prøver vi april.. det er ikke noe krise hvis det ikke klaffer med februar.. det er bare vi som har ett ønske om februar... men det største ønsket er ett barn, og da spiller det ingen rolle når det kommer egentlig!!

OK, virket bare som om februar var veldig viktig..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

det erjeg fulstendi klar over..

men det er lov å prøve!

Å det du sier om naturen tar seg av graviditeten stemmer ikke... så lenge du går på prevangsjon så blir det ikke barn, men hvis man slutter med det, for å prøve å bli gravid, så er det du som bestemte det!

Vel, noen prøver og prøver, men det blir ikke barn uansett hvor mye de ønsker å bestemme det.

Og andre bruker prevensjon, men blir gravide allikevel.

Så selv om vi har bedre muligheter til å kontrollere vår egen forplantning nå enn noensinne tidligere i historien, er det til syvende og sist naturens avgjørelse.

Sånn er det bare.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Mye å tenke på i svarene til deg. Jeg tok selv høyskoleutdanning når 1 barn ankom i starten av et semester. Var på skolen etter 5 dager(litt i det tøffeste laget) og pappa var hjemme(ulønnet på den tiden). Neste ble timet til mai(ingen eksamener så sent). Fikk hele 3 måneder med fri. Disse to førte til samlet 1 år lenger studietid. Gikk veldig bra siden jeg var ung og sprek. Var faktisk tøffere å begynne i arbeid med krav om overtid.

Omskolering er ikke alltid like kjekt når du er så og si nyutdannet.

Det er kun du og samboeren som kan finne det rette tidspunktet. Det viktigste utenom det er at jeg vil lagt en plan for meg selv hvordan utdannelsen skal fullføres. Dermed risikerer du ikke begynne helt på nytt for at det har gått 5-6 år.

Omskolering, får du støtte til det? I så fall hvordan får du det økonomisk. Undersøk i så fall.

Lykke til uansett når nedkomsten blir.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Mye å tenke på i svarene til deg. Jeg tok selv høyskoleutdanning når 1 barn ankom i starten av et semester. Var på skolen etter 5 dager(litt i det tøffeste laget) og pappa var hjemme(ulønnet på den tiden). Neste ble timet til mai(ingen eksamener så sent). Fikk hele 3 måneder med fri. Disse to førte til samlet 1 år lenger studietid. Gikk veldig bra siden jeg var ung og sprek. Var faktisk tøffere å begynne i arbeid med krav om overtid.

Omskolering er ikke alltid like kjekt når du er så og si nyutdannet.

Det er kun du og samboeren som kan finne det rette tidspunktet. Det viktigste utenom det er at jeg vil lagt en plan for meg selv hvordan utdannelsen skal fullføres. Dermed risikerer du ikke begynne helt på nytt for at det har gått 5-6 år.

Omskolering, får du støtte til det? I så fall hvordan får du det økonomisk. Undersøk i så fall.

Lykke til uansett når nedkomsten blir.

hei.

Jeg har fått omskolæring via aetat, å skal ha utbetalt det som jeg skulle hatt hvis jeg var i arbeid som kokk.. penger til skolebøker osv kommer itilleg.. når man får barn, får man en stønad til dette også, så økonomisk kommer vi til å klare oss bra!

Jeg kan klare skole samtidlig, er sta og bestemt på det...!! :)

jeg trenger ikke alle fagene på skolen heller, pga jeg har en del av fagene fra tidligere utdanning, så det blir jo ikke mer en3,4 kansje 5 timer skole omdagen..dessuten så er det jo også mulighet for å levere lekser via epost å internett...

takk for svaret ditt..

God helg :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...