Gå til innhold

Slitsom blødning


lioness

Anbefalte innlegg

Igjen henvender jeg meg til deg,Moen=)

Som du vel kanskje husker var jeg gjennom en utskrapning 15.juni med påfølgende lang blødning etterpå.Jeg har nå hatt to menstrasjonsperioder,men det som er "problemet" er at det etter at mensen er slutt,fortsetter å blø(blodig utflod) i ca 1 uke.Det vil si at det i løpet av en syklus bare er en uke jeg har normal utflod!Kanskje er dette normalt etter en utskrapning?

Dette begynner å bli et problem i og med at min samboer ikke vil ha samleie pa at han er redd for at jeg skal begynne å blø mer/at han kan skade meg nedentil.

Vårt ønske er jo å bli gravide igjen,så det hadde vært greit å visst om det var noe jeg kunne gjøre for å stabilisere blødningene mine.

Kan det være en idè å begynne på p-piller igjen en periode??

Det ble litt langt dette,men det er slitsomt å ha det slik som dette.

På forhånd takk for dine gode svar=)

Btw:jeg er 22 år!

Mvh

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Mette Moen, Gynekolog

Det er ikke normalt etter en utskrapning med slike blødninger. Jeg husker ikke hvorfor du fikk utskrapning, og jeg vet ikke hva man fant ved denne undersøkelse. Jeg kan ikke gi deg noe råd uten å kjenne forholdene ved din livmor og resultat av utskrapningen. P-pille kan muligens hjelpe, en det vil nok ikke fremme dine muligheter for graviditet. Snakk med gynekologene om ditt problem.

Informasjon via Internett erstatter ikke konsultasjon med lege eller annet kvalifisert medisinsk personell. For en sikker vurdering av problemstillingen du tar opp i brevet, bør du rådføre deg med din kontaktperson i det offentlige helsevesen.

Vennlig hilsen

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er ikke normalt etter en utskrapning med slike blødninger. Jeg husker ikke hvorfor du fikk utskrapning, og jeg vet ikke hva man fant ved denne undersøkelse. Jeg kan ikke gi deg noe råd uten å kjenne forholdene ved din livmor og resultat av utskrapningen. P-pille kan muligens hjelpe, en det vil nok ikke fremme dine muligheter for graviditet. Snakk med gynekologene om ditt problem.

Informasjon via Internett erstatter ikke konsultasjon med lege eller annet kvalifisert medisinsk personell. For en sikker vurdering av problemstillingen du tar opp i brevet, bør du rådføre deg med din kontaktperson i det offentlige helsevesen.

Vennlig hilsen

Hei!

Jeg fikk utskrapning pga blødninger i min antatte uke 12,UL viste bare en tom fostersekk.

Kan det ha sammenheng med hardt arbeid - at såret ikke har fått gro skikkelig mener jeg?Jeg hadde bare sykemelding i tre dager etterpå....

Mvh

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Mette H Moen, gynekolog

Hei!

Jeg fikk utskrapning pga blødninger i min antatte uke 12,UL viste bare en tom fostersekk.

Kan det ha sammenheng med hardt arbeid - at såret ikke har fått gro skikkelig mener jeg?Jeg hadde bare sykemelding i tre dager etterpå....

Mvh

Jeg har dessverre ikke tidligere spørsmål, når jeg skal svare, så jeg kan bare si at hardt arbeid ikke hindrer et sår i å gro. Grunnen til sykmelding etter en utskraping er at narkosen kan sitte i en stund, og at det etter en abort kan være psykiske problemer.

Informasjon via Internett erstatter ikke konsultasjon med lege eller annet kvalifisert medisinsk personell. For en sikker vurdering av problemstillingen du tar opp i brevet, bør du rådføre deg med din kontaktperson i det offentlige helsevesen.

Vennlig hilsen

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...