Gå til innhold

Dårlig ånde

Anbefalte innlegg

takker1365380945

Jeg er plaget med veldig dårlig ånde, ikke noe jeg tror men vet. Min datter spør hele tiden om jeg har prompet, og min man sier det lukter råttent. Jeg brekker meg selv pga den dårlige lukten. Jeg pusser tennene ofte og nøye, også tungen og bruker tanntråd. Jeg har prøvd å kutte ut melk osv, jeg verken røyker eller drikker kaffe. Jeg har prøvd sink, c-vitaminer, B12. Jeg spiser ofte. Jeg er aldri tørr i munnen heller har for mye spytt. Tannlegen sier alt ser bra ut, og tannpleieren har heller ingenting å utsette på tannhygienen. Legen min sa at det var ingenting å gjøre med, men tok verken bakterieprøver eller noe annet.Dette er et stort problem for meg og for andre som familie og kollegaer, generellt alle jeg må stå nærme og snakke med. Har munnen full av pastiller eller tyggegummi, men hjelper bare de to første minuttene. Jeg kan ikke forsette å ha det slik, og har blitt verre med årene. Er 33 år nå. Virker som lukten kommer fra bakerste del av tunga/halsen/magen. Tok mandlene for noen år siden pga hyppige halsbetennelser. Har tatt en del antibiotikakurer pga dette tidligere. Hadde problem med ånden også før mandlene ble fjernet, men blitt verre og verre. Jeg har et sunt og normalt kosthold. Stoffskiftet mitt er normalt. Hva kan være galt? Hvem er spesialist på slike problemer? Jeg har prøvd to leger, tannlege og tannpleier og ingen kan hjelpe meg. Håper dere kan gi meg et godt svar. Det virker som ingen tar dette alvorlig. Det er ikke et innbilt problem, det kan alle mine nærmeste bekrefte.

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/215778-d%C3%A5rlig-%C3%A5nde/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...