Gå til innhold

Er det farlig å spille..


Jenta79

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Nei, det er ikke farlig.

Etter 24/25 uke vil fosteret kunne høre høye og dype lyder utenfra, men det er så godt polstret inni der at det er ikke farlig å spille høy musikk.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Audiografstudent

Nei, det er ikke farlig.

Etter 24/25 uke vil fosteret kunne høre høye og dype lyder utenfra, men det er så godt polstret inni der at det er ikke farlig å spille høy musikk.

Ehm...det er vel ikke helt sant. Fosteret kan faktisk ta skade av for høy musikk. Basslydene er slettes ikke ufarlig for fosteret!!!

Spill musikk med måte når du er gravid!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ehm...det er vel ikke helt sant. Fosteret kan faktisk ta skade av for høy musikk. Basslydene er slettes ikke ufarlig for fosteret!!!

Spill musikk med måte når du er gravid!

For noe tull.

Hun skal vel ikke stå inni en bassforsterker vel? Hun spør om det er farlig å spille høy musikk i bilen eller hjemme.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Thekla84

Hei! carma har faktisk rett! Jeg leste i en bok om graviditet at du kan tilogmed gå å nyte en god rocke-konsert så lenge du ikke følte deg dårlig selv. Spill musikk og kos deg. Jeg er selv i uke 27 nå og vi får nok hver sin rockebaby begge to ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Audiografstudent

For noe tull.

Hun skal vel ikke stå inni en bassforsterker vel? Hun spør om det er farlig å spille høy musikk i bilen eller hjemme.

Hun spurte om det var farlig å spille høy musikk i bilen og hjemme når hun går gravid. JA, d KAN være farlig for fosteret!!!

Lyd overføres effektivt gjennom vann,og fosteret er som kjent omgitt av væske. Man vet at et foster kan registrere lyder fra det er 25 uker gammelt. Hørselen utvikles frem til fødselen og følsomheten øker tilsvarende.

Enkelte undersøkelser tyder på at mødre som er omgitt av mye støy i svangerskapet oftere føder for tidlig og at barna deres gjennomsnittlig er litt mindre ved fødselen enn hvis moren er lite utsatt for støy. I en underskelse fant man også at en del av barna hadde nedsatt hørsel.

Selv om en ikke kan trekke en 100 % sikker konklusjon på bakgrunn av slike undersøkelser, tilsier de at det KAN være klokt å skjerme barnet mot høye lyder og støy!

Hvem er du som kan si at høy musikk ikke kan være skadelig for et foster???

Jeg er selv interessert i dette området, har god kunnskap, så jeg vet hva jeg snakker om.

Beklager, mener ikke å være frekk, men ikke trekk så raske konklusjoner. Jeg tror da heller ikke at Jenta79 kommer til å gå på rockekonserter eller spille unormal høy musikk.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Hun spurte om det var farlig å spille høy musikk i bilen og hjemme når hun går gravid. JA, d KAN være farlig for fosteret!!!

Lyd overføres effektivt gjennom vann,og fosteret er som kjent omgitt av væske. Man vet at et foster kan registrere lyder fra det er 25 uker gammelt. Hørselen utvikles frem til fødselen og følsomheten øker tilsvarende.

Enkelte undersøkelser tyder på at mødre som er omgitt av mye støy i svangerskapet oftere føder for tidlig og at barna deres gjennomsnittlig er litt mindre ved fødselen enn hvis moren er lite utsatt for støy. I en underskelse fant man også at en del av barna hadde nedsatt hørsel.

Selv om en ikke kan trekke en 100 % sikker konklusjon på bakgrunn av slike undersøkelser, tilsier de at det KAN være klokt å skjerme barnet mot høye lyder og støy!

Hvem er du som kan si at høy musikk ikke kan være skadelig for et foster???

Jeg er selv interessert i dette området, har god kunnskap, så jeg vet hva jeg snakker om.

Beklager, mener ikke å være frekk, men ikke trekk så raske konklusjoner. Jeg tror da heller ikke at Jenta79 kommer til å gå på rockekonserter eller spille unormal høy musikk.

Hvis du er så veldig ekspert på dette området så syns jeg det er litt rart at 95% av innlegget ditt er direkte kopi av denne siden: http://www.doktoronline.no/section/pregnancy/?action=showQA&DocumentId=31124602

Når man kopierer såpass mye informasjon fra en annen plass er det normalt å oppgi kilden!

Jeg er selv musiker og omgir meg med mye høy lyd/støy ifm øvelser og konserter. Jeg har diskutert dette med flere leger og jordmødre, som alle sier at det ikke er noen fare for barnet. Babyen sier klart ifra om det blir for mye lyd!

Jeg kan ikke annet enn å le av fjotter som deg som fremstår som "eksperter" og bare limer inn informasjon fra andre steder og påstår at det er ens egne ord.

Her kan du forøvrig lese svar fra jordmor om dette med musikk og foster. Dette er svært likt svarene jeg har fått av jordmødre og leger.

http://www.babyverden.no/templates/QApage____2756.aspx

Og om du noen gang hadde et snev av respekt med "Audiografstudent"-tittelen din mistet du alt med det innlegget du nettopp kopierte inn her...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Når du spiller i huset og i bilen er det jo grenser for hva som er behagelig høyt, så det er nok ok. Å stå foran høytalerene på en konsert ville jeg derimot fraråde (det som ikke kjennes ok for deg, kjennes heller ikke ok for babyen). Men om du "drar på" litt hjemme eller i bilen så er det nok ikke så høyt at det er skadelig.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvis du er så veldig ekspert på dette området så syns jeg det er litt rart at 95% av innlegget ditt er direkte kopi av denne siden: http://www.doktoronline.no/section/pregnancy/?action=showQA&DocumentId=31124602

Når man kopierer såpass mye informasjon fra en annen plass er det normalt å oppgi kilden!

Jeg er selv musiker og omgir meg med mye høy lyd/støy ifm øvelser og konserter. Jeg har diskutert dette med flere leger og jordmødre, som alle sier at det ikke er noen fare for barnet. Babyen sier klart ifra om det blir for mye lyd!

Jeg kan ikke annet enn å le av fjotter som deg som fremstår som "eksperter" og bare limer inn informasjon fra andre steder og påstår at det er ens egne ord.

Her kan du forøvrig lese svar fra jordmor om dette med musikk og foster. Dette er svært likt svarene jeg har fått av jordmødre og leger.

http://www.babyverden.no/templates/QApage____2756.aspx

Og om du noen gang hadde et snev av respekt med "Audiografstudent"-tittelen din mistet du alt med det innlegget du nettopp kopierte inn her...

Applaus. Klipp ut og lim inn bør markeres i innlegget, ja.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest jessamy

Hun spurte om det var farlig å spille høy musikk i bilen og hjemme når hun går gravid. JA, d KAN være farlig for fosteret!!!

Lyd overføres effektivt gjennom vann,og fosteret er som kjent omgitt av væske. Man vet at et foster kan registrere lyder fra det er 25 uker gammelt. Hørselen utvikles frem til fødselen og følsomheten øker tilsvarende.

Enkelte undersøkelser tyder på at mødre som er omgitt av mye støy i svangerskapet oftere føder for tidlig og at barna deres gjennomsnittlig er litt mindre ved fødselen enn hvis moren er lite utsatt for støy. I en underskelse fant man også at en del av barna hadde nedsatt hørsel.

Selv om en ikke kan trekke en 100 % sikker konklusjon på bakgrunn av slike undersøkelser, tilsier de at det KAN være klokt å skjerme barnet mot høye lyder og støy!

Hvem er du som kan si at høy musikk ikke kan være skadelig for et foster???

Jeg er selv interessert i dette området, har god kunnskap, så jeg vet hva jeg snakker om.

Beklager, mener ikke å være frekk, men ikke trekk så raske konklusjoner. Jeg tror da heller ikke at Jenta79 kommer til å gå på rockekonserter eller spille unormal høy musikk.

Det derre er bare tull. jeg spiller ofte høy musikk, også når jeg gikk gravid, begge mine barn er født etter termin (6 og 10 dager) og veide 3,6 og 4,4 kilo, begge har dessuten utmerket hørsel!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Audiografstudent

Hvis du er så veldig ekspert på dette området så syns jeg det er litt rart at 95% av innlegget ditt er direkte kopi av denne siden: http://www.doktoronline.no/section/pregnancy/?action=showQA&DocumentId=31124602

Når man kopierer såpass mye informasjon fra en annen plass er det normalt å oppgi kilden!

Jeg er selv musiker og omgir meg med mye høy lyd/støy ifm øvelser og konserter. Jeg har diskutert dette med flere leger og jordmødre, som alle sier at det ikke er noen fare for barnet. Babyen sier klart ifra om det blir for mye lyd!

Jeg kan ikke annet enn å le av fjotter som deg som fremstår som "eksperter" og bare limer inn informasjon fra andre steder og påstår at det er ens egne ord.

Her kan du forøvrig lese svar fra jordmor om dette med musikk og foster. Dette er svært likt svarene jeg har fått av jordmødre og leger.

http://www.babyverden.no/templates/QApage____2756.aspx

Og om du noen gang hadde et snev av respekt med "Audiografstudent"-tittelen din mistet du alt med det innlegget du nettopp kopierte inn her...

Ja, jeg er da fullt klar over at jeg skrev fra det der. Jeg syntes bare det var relevant å skrive det som doktoronline.no selv har lagt ut. Herregud.

Beklager så mye at jeg ikke skrev teksten i hermetegn...

Det finnes selvsagt en grense for hvor mye musikk og støy et foster kan tåle. Og ja, det er riktig som du sier at fosteret sier fra ved å bli urolig etc etc. Og SELVSAGT er det ikke ALLE barn som tar skade av dette. Men noen KAN det. Det er viktig å ikke utelukke det. Det var det eneste jeg ville med dette innlegget.

Tusen takk for at du prøver å gjøre narr av meg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hun spurte om det var farlig å spille høy musikk i bilen og hjemme når hun går gravid. JA, d KAN være farlig for fosteret!!!

Lyd overføres effektivt gjennom vann,og fosteret er som kjent omgitt av væske. Man vet at et foster kan registrere lyder fra det er 25 uker gammelt. Hørselen utvikles frem til fødselen og følsomheten øker tilsvarende.

Enkelte undersøkelser tyder på at mødre som er omgitt av mye støy i svangerskapet oftere føder for tidlig og at barna deres gjennomsnittlig er litt mindre ved fødselen enn hvis moren er lite utsatt for støy. I en underskelse fant man også at en del av barna hadde nedsatt hørsel.

Selv om en ikke kan trekke en 100 % sikker konklusjon på bakgrunn av slike undersøkelser, tilsier de at det KAN være klokt å skjerme barnet mot høye lyder og støy!

Hvem er du som kan si at høy musikk ikke kan være skadelig for et foster???

Jeg er selv interessert i dette området, har god kunnskap, så jeg vet hva jeg snakker om.

Beklager, mener ikke å være frekk, men ikke trekk så raske konklusjoner. Jeg tror da heller ikke at Jenta79 kommer til å gå på rockekonserter eller spille unormal høy musikk.

"Lyd overføres effektivt gjennom vann,og fosteret er som kjent omgitt av væske."

I tillegg er fosteret omgitt av fosterhinne, livmor, et godt lag med underhudsfett og lærhud.

Adskillig mer effektivt enn ørepropper, med andre ord.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...