Gå til innhold

Nevropatisk smerte?

Anbefalte innlegg

Hva feiler meg?

Leste artikkelen Nevropatisk smerte og ble overrasket over likheten med det det jeg føler. Sovende høyre fot , brennende smerte under føttene, føles som strømpene har lagt seg i flere bretter under fotbladet etter en lang fjelltur, når jeg står.

Nummen i lille og ringfinger venstre hånd, og i baken frem til pungen.

Ibux, eller likn, hjelper ikke.

Har vært til 2 leger, 1: Naproxen 500mg 10tabl. Lege 2: Arcoxia 120mg 7tabl.

(Ortoped, etter eget initiativ, 2 t, men

knekte litt så det såg bra ut...

Henvist til fysioterapi etter 2veker, for rygg behandling. -Han har ikke tro på at det stammer fra ryggen, og behandler høyre foten med laser/ultralyd???

Ingen bedring, heller verre, gikk tur på grusveg og føttene og er bly tunge og smertefulle.

Fastlegen vil nå sende meg på arbeid 50%, fordi han ikke finn en diagnose?

Er litt stiv i ryggen, men ikke smerter der. Har ikke utsatt ryggen for noe uvanlig på mange år. Er aktiv på sykkel, jakt og fjelltur, dykking osv.

En helt vanlig 36åring, 1,75m, 75kg.

Er positiv enda, men dette tar på...

Skal jeg skifte fastlege eller forlange Nevrolog? Har hatt litt stivhet i nakken etter en sleng i bilkrasj i 94. Men kjenner ikke noe uvanlig der nå...

Hva kan det vere?

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/215993-nevropatisk-smerte/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Tilleggopplysninger; blodprøve= ingen diabetes eller infeksjon. Leddgikt, diabetes og MS i slekten. Utførte vascetomi før jul.

Sover dårlig, kuldefølelse i beina,stiv og støl når jeg våkner...konstant smerte, men øker når jeg står eller går.

Ønsker tips!!!

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/215993-nevropatisk-smerte/#findComment-1589741
Del på andre sider

Nina Lindstad, spesialist i allmennmedisin

Synes klart det høre sut som du burde utredes hos nevrolog. Synes også det bør taes MR-bilde av nakken din; press på nerver her KAN være forklaring. Alternativt bør mer sjelden nervesykdommer utelukkes; det bør gjøres på en frisk person som har nummenhet såpass utbredt. B12-nivået i bldet bør også måles. Det kan være nevropatiske smerter du har, men dette er en diagnose man stiller først når man ikke finner noen annen forklaring. Sålenge du ikke blir værre av å jobbe, kan det kanskje være heldig for deg.

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/215993-nevropatisk-smerte/#findComment-1593902
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...