Gjest sissel d Skrevet 9. mars 2001 Del Skrevet 9. mars 2001 i den senere tid så har jeg fått en allergisk reaksjon på et eller annet. jeg har utslett kun på hendene. i tillegg til dette så sprekker di opp. hendene mine ser ut som to store sårkaker. jeg har blodig sår over alt, eksem/utslett og sprekker. i tillegg så har jeg i det siste vært mye plaget med kvalme og magesmerter, er ikke gravid, for meg så føles det ut som det har en direkte sammenheng med hendene. henden mine er så forferdelig at jeg nesten ikke klarer å vakse meg en gang. jeg bruker hansker til alt jeg gjør, tar allergi tabletter, smører med fete kremer og det eneste det resultere i er at jeg blir værre. jeg har ikke begynt med noe nytt i det siste, ikke skifte vaksemiddel, byttet deodorant eller parfyme.alt er som før. jeg fikk det over natten. la meg en kveld helt fin og sto opp nesten dag og så ut som om noen hadde skjært i meg med kniv. hendene mine hovner voldsomt opp spesielt til kvelden. jeg har fått tips på apoteket om salver jeg kan bruke og prøvd dem uten resultat. hva tror du/dere dette kan være? er det sant at allergiske reaksjoner på muggsopp kan oppstå på denne måten? jeg bor i et gammelt murhus. har bodd her i ca. 6 måneder. håper på raskt svar da jeg holder på å klø i hjel hendene mine. 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/21604-utslett/ Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Ragnhild Halvorsen, Lege Spesialist i Im Skrevet 11. mars 2001 Del Skrevet 11. mars 2001 Kjære sissel d Et slikt eksem som du beskriver på hendene har nok ikke med muggsopp eller annen type straksallergi å gjøre. Det kan være et kontakteksem som kommer pga ting du stadig tar i, men det kan også ha andre årsaker. Så plagsomt som dette er bør du komme deg til lege snarest mulig og eventuelt få en henvisning til en hudlege. Prøv ellers å bade hendene dine i grønnsåpevann - det hjelper i alle fall mot infeksjon som det alltid blir når eksem sprekker opp slik som hos deg. Lykke til. 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/21604-utslett/#findComment-93288 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.