Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Hei.

Eg er 30 år og gift på 3. året. Sexlivet vårt er fantastisk, men det er likevel noe som no sniker seg til og lager problem for meg...

Eg hadde i mange år plager med sopp i underlivet, men når eg møtte Rune gav dette seg. Eg har sporadisk tatt bikinilinjen (mest om sommeren) tidligere, og av og til tatt alt i forbindelse med forspill. Eg kan jo nevne at eg pleier å ta et bad ca to ganger til dagen (gjennomsnitt) i tillegg til vanlig kroppspleie om morgenen. Etter litt problem i ekteskapet kom det fram at han ville at eg skulle passe bikinilinjen litt meir regelmessig, og at eg var ureinslig. Han kunne finne litt kvitt greier mellom kjønnsleppene under sex. Eg forstår ikkje heilt koss eg kan gjere meir for å bli kvitt dette, da eg allerede vasker meg ganske mykje! Eg bruker dr Greves såpe ein gang om dagen, ellers bare vatn. Eg syns det er dumt å gå å vaske meg når forspillet er i gang, fordi eg da vasker vekk den naturlige smøringen. Den kommer ikkje så lett tilbake etterpå, sjølv om eg er klar som bare det. Dette er det eine eg treng råd til.

Det andre er barberinga ved bikinilinja. Eg føler meg etterkvart heilt 'herpa' der nede. Etter kvar barbering får eg ei eller fleire store kviser som er kjempevonde. Dei lager arr, og når eg ein periode lot vere å barbere meg var eg likevel heilt ruglete i huden etter alle arrene, og nåken er og blå/svart i farge. Ikkje særlig lekkert... Eg vurderer no eletrolyse eller lignende. Kva seier du? Får ein arr av det og? Eg får stygge arr uansett. Eg ønsker å få fiksa meg opp litt, for å fortsatt ha god glede av sexlivet. Eg vil nødig at desse problemene skal få utvikle seg...! Håper på et godt svar! =0)

Mvh 'kvisete'.

ps. Eg er ikkje plaga med kviser i ansiktet..

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/216072-huden-ved-bikinilinjen/
Del på andre sider

Fortsetter under...

For en fjott av en mann du har...

At det er litt hvitt mellom kjønnsleppene er helt normalt, og det _skal_ være der. Å bade to ganger daglig er mer enn nok, selv om jeg kanskje heller ville tatt en dusj selv. Det høres uansett ikke ut som om du vasker deg for lite.

Hvordan er han nedentil? Er han glattbarbert på ballene til enhver tid? Prøv å sette de samme kravene til han, så kanskje han skjønner at det ikke er så behagelig å gå rundt med små kuttsår i lysken hele tiden...

Jeg bruker hårfjerningskrem nedentil og huden reagerer ikke på samme måte som den gjør med høvel. Blir glatt og fin uten sår. Det er jo verdt å prøve, men jeg ville ventet til huden er helet og uten sår/nupper først.

Per Helsing, hudspesialist

Hei,

du er selvsagt ikke urenslig, sannsynligvis vasker du deg betydeig hyppigere enn de fleste av oss. Når man er ung og har godt østrogeniserte slimhinner vil det produseres mer lyst sekret fra slimhinnene, det er naturlig og kvinnelig, og igjen, ikke urenslig. Når du blir eldre og "tørrere", vil du nok se at sekresjonen hadde sin funksjon.

Kviser får de fleste når de barberer, dette er en irritasjon i hårsekken forårsaket av barberingen (noen guttter får det samme på halsen ved barbering), og som regel ikke bakteriell infeksjon. Kjemisk fjerning er et alternativ, eller en hårlaser eller IPL om slikt finnes i ditt nærmiljø.

Gled deg over ditt gode sexliv og velfungerende slimhinner. Resten ordner seg nok!

• 4 uker senere...

At det er litt hvitt mellom kjønnsleppene er helt normalt, og det _skal_ være der. Å bade to ganger daglig er mer enn nok, selv om jeg kanskje heller ville tatt en dusj selv. Det høres uansett ikke ut som om du vasker deg for lite.

Hvordan er han nedentil? Er han glattbarbert på ballene til enhver tid? Prøv å sette de samme kravene til han, så kanskje han skjønner at det ikke er så behagelig å gå rundt med små kuttsår i lysken hele tiden...

Jeg bruker hårfjerningskrem nedentil og huden reagerer ikke på samme måte som den gjør med høvel. Blir glatt og fin uten sår. Det er jo verdt å prøve, men jeg ville ventet til huden er helet og uten sår/nupper først.

Mannen din høres merkelig ut - som om han leter etter noe å kicke på. Men problemet med bikinilinjen har jeg stor forståelse for! Hadde samme problem, med betente hårsekker som virket akkurat som kviser, enten jeg brukte barberhøvel, krem eller pinsett. Så jeg investerte i laser for 10-12 år siden, selv om det alt den gangen kostet 1000 kroner gangen. Ble forespeilt at jeg nok måtte ha 3 behandlinger med 6 - 12 mndrs mellomrom. Etter 2 behandlinger med 1 års mellomrom var resultatet veldig bra, bare litt naturlig dun, og det har holdt seg slik i alle årene etterpå. Det var litt vondt, og kan nok bare brukes utenfor trusekanten. Men verdt hver krone!

Mannen din høres merkelig ut - som om han leter etter noe å kicke på. Men problemet med bikinilinjen har jeg stor forståelse for! Hadde samme problem, med betente hårsekker som virket akkurat som kviser, enten jeg brukte barberhøvel, krem eller pinsett. Så jeg investerte i laser for 10-12 år siden, selv om det alt den gangen kostet 1000 kroner gangen. Ble forespeilt at jeg nok måtte ha 3 behandlinger med 6 - 12 mndrs mellomrom. Etter 2 behandlinger med 1 års mellomrom var resultatet veldig bra, bare litt naturlig dun, og det har holdt seg slik i alle årene etterpå. Det var litt vondt, og kan nok bare brukes utenfor trusekanten. Men verdt hver krone!

Uhm.. kanskje smart å svare til riktig person? I alle fall i en så gammel tråd :-)

Annonse

Gjest lille rosinen

SKAL det være noe hvitt mellom de ytre og indre kjønnsleppende...? Har jeg aldri hørt om, jeg føler meg uren hvis jeg har det..

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...