Gå til innhold

Store svetteproblemer

Anbefalte innlegg

Jeg er en jente på 25 år, som har,siden jeg var 13 vært sterkt plaget med svette under armene, dette plager meg veldig, og jeg blir stekt hemmet av dette på alle måter.

Jeg har prøvd det aller meste, alt fra yerka til aluminiumklorid, sistnevnte virket bra en liten stund, men jeg fikk veldig irritert hud, så det ble ganske vondt etterhvert. Jeg fortsatte imidlertidig likevel å bruke det, men etter en stund hadde det ingen effekt.

Jeg har også prøvd sånne Purax Pads, men svettet gjennom dem...

Nå har jeg lest at det finnes noe som heter Drionic, og har lyst å prøve det, men vet ikke helt hva det går ut på (engelsken min er dårlig...) Tror du detkan ha noen effekt på meg i og med at ingen ting annet virker? Og hvordan bruker jeg dem?

Jeg er normalt bygd, go har ingen sykdommer som jeg vet om i alle fall.

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/216159-store-svetteproblemer/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Heisann.

Det finnes to kjente merker av iontoforeseapparater: Drionic og Idrostar. Disse baserer seg på konseptet om svakstrømsbehandling. Disse er i utgangspunktet beregnet for behandling av hender og føtter, men brukes også til armhule. Suksessgraden for armhule er derimot noe lavere enn for hender og føtter. Disse vil i 60-70% av tilfellene virke. Disse virker ved å legge armhulepads tilknyttet apparatene i armhulen. Hvorfor det virker har ennå ingen en vanntett forklaring på, men etter 40 år med erfaring vet man at det fungerer og at det er minimalt med risiko.

Heisann.

Det finnes to kjente merker av iontoforeseapparater: Drionic og Idrostar. Disse baserer seg på konseptet om svakstrømsbehandling. Disse er i utgangspunktet beregnet for behandling av hender og føtter, men brukes også til armhule. Suksessgraden for armhule er derimot noe lavere enn for hender og føtter. Disse vil i 60-70% av tilfellene virke. Disse virker ved å legge armhulepads tilknyttet apparatene i armhulen. Hvorfor det virker har ennå ingen en vanntett forklaring på, men etter 40 år med erfaring vet man at det fungerer og at det er minimalt med risiko.

Jeg har vært på nettet og sett på pris på dem, og mener å huske at Drionic er en god del billigere enn Idrostar (om jeg ikke blander sammen) Men hvilket produkt er mest effektivt?

Det er så frustrerende å alltid måtte ta hensyn til om svetteringene kommer til å vise, jeg har bla annet måtte takke nei til ganske mange jobber pga at de krever at man har på seg klær som jeg ikke kan gå i. Jeg synes også det er såpass pinlig å ha dette problemet, at jeg holder det godt skjult for omverdenen.

Jeg har vært på nettet og sett på pris på dem, og mener å huske at Drionic er en god del billigere enn Idrostar (om jeg ikke blander sammen) Men hvilket produkt er mest effektivt?

Det er så frustrerende å alltid måtte ta hensyn til om svetteringene kommer til å vise, jeg har bla annet måtte takke nei til ganske mange jobber pga at de krever at man har på seg klær som jeg ikke kan gå i. Jeg synes også det er såpass pinlig å ha dette problemet, at jeg holder det godt skjult for omverdenen.

Sånn generelt er Idrostar mer effektivt. Merk deg at det er 65% sjanse for suksess ved behandling i armhulen. To forskjeller mellom apparatene. Idrostar drives av vanlige AA-batterier (evt. oppladbare batterier), mens Drionic drives av spesialbatterier du må kjøpe av Drionic. På Yahoo's hyperhidrosis diskusjonssider finner du mer om dette.

Sånn generelt er Idrostar mer effektivt. Merk deg at det er 65% sjanse for suksess ved behandling i armhulen. To forskjeller mellom apparatene. Idrostar drives av vanlige AA-batterier (evt. oppladbare batterier), mens Drionic drives av spesialbatterier du må kjøpe av Drionic. På Yahoo's hyperhidrosis diskusjonssider finner du mer om dette.

Nå har jeg bestilt Odaban antiperspirant, håper den hjelper, viss ikke må jeg bare prøve drionic.

Noen som har erfaringer med Odaban?

Per Helsing, hudspesialist

Hei,

disse apparatene er best på håndsvette, men det finnes "egg" til å plassere i armhulene. Apparatene koster 2-3 tusen kroner så vidt jeg husker.

Har du vurdert Botox? Det koster litt penger, men er meget effektivt. De fleste er nok mest fornøyd med denne behandlingen. Les på : http://avd.rikshospitalet.no/hps/nyttognyttig/botox.asp

Lykke til!

• 4 uker senere...

Annonse

Nå har jeg bestilt Odaban antiperspirant, håper den hjelper, viss ikke må jeg bare prøve drionic.

Noen som har erfaringer med Odaban?

Jeg har samme problem som trådstarter. Svetter enormt i armhulene og føttene. Jeg bruker kun mørke eller hvite overdeler, slik at ikke svetteringene skal bli så synlig.

Svetter også fælt på føttene. Det betyr at det etter en stund lukter grusom av skoene av gammel svettelukt. Ikke særlig behagelig, og dette er selsvasgt svært sosialt hemmende.

Har brukt noen av de samme produktene som trådstarter, uten nevnerdig effekt.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...