Gå til innhold

sår som ikke gror etter en abcess

Anbefalte innlegg

Heisan. Jeg har vært plaget med abcess i underlivet og har vært innlagt på sykehuset fem ganger for å tømme denne. Abcessen ligger mellom endetarm og skjeden. Ved alle utbruddene har jeg hatt en crp på over 150, hvor på legene har forklart dette med at infeksjonene hadde spredd seg til kroppen.? Etter forrige tømming for to år siden, har jeg hatt en klump og et sår som ikke vil gro der hvor abcessen var. Hver 14.dag fyller denne klumpen seg, den klør og til slutt sprekker den og det kommer gult puss og blod ut. Jeg kan også kjenne en gang/streng fra klumpen og innover mot endetarmsåpning. Jeg har vært til flere leger, blant annet en privat lege, som tok en rekke kjønnsykdomsprøver av meg(til tross for at jeg er i et stabilt ekteskap..)Alt var helt i orden. Nå er det slik at denne klumpen som fyller seg, klør og sprekker, plager meg fordi jeg er sår og det svir ved vannlating. Dessuten er jeg redd dette er en fistel siden jeg kjenner en gang mot endetarmsåpning. Jeg føler at legene jeg har vært i kontakt med ikke tar dette alvorlg, bortsett fra fastlegen min som sender meg videre. Forrige gang ( for ett år siden)jeg var å sjekket dette, sa legen ved sykehuset at den klumpen jeg kjenner bare var arrvev. Når jeg sa at den fyller seg hver 14 dag, svarte han meg at det var rart..?? Hva tror du dette kan være? Event.kan du gi meg råd hvordan jeg skal få en skikkelig undersøkelse?Mvh to barnsmor på 37 år

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/216325-s%C3%A5r-som-ikke-gror-etter-en-abcess/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Miklos Degre, Dr Med Spesialist i mikrobiologi

Jeg kan sedlvfølgelig ikke trekke opp en klar diagnose og fremtrille et behandlingsforslag.Etter din beskrivelse høres kanskje som mest sannsynlig at du har en kronisk betennelse, sannsynligvis forårsaket av bakterier. Det er gjerne flere typer bakterier som er innblandet i slihe betennelser, noen er sk. aerobe, dvs. vokser i nærvær av oxygen, andre er anaerobe, som vokser uten nærvær av oxygen. Slike kroniske betennelser kan være meget vanskelig å behandle med antibiotika. Min umiddelbare reaksjon er at mest sannsynlig bør du behandles av kirurg, en grunndig fjerning av den betente delen, og etterpå bør du få en bredsprektet antibiotikabehandling. Men, som sagt første forutsetning er at det stilles en skikkelig diagnose, basert på en grundig undersøkelse. Jeg har ingen tro på kjønnsykdom og dette med arrvev forklarer heller ikke diune symptomer. Jeg ville, som sagt gå til en kirurg, en gastrointestinal kirurg (en som er subspesialist på tarmsykdommer). Ser heller ikke bort fra at gynekologisk undersøkelse kan bringe deg nærmere diagnosen.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...